• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:41

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Hallo mensen ,

Ik heb het volgende systeem

Asus M4A87TD/USB3 Mainboard
AMD Phenom II X6 1100T Processor
8192 DDR3 Ram
Windows 7 Ulti 64 Bit
GTX560 Graphic Card.

Alle drivers zijn geupdated (inc mainboard drivers)

Nu heb ik last van het volgende probleem.

Af en toe maakt mijn netwerk kaart plots geen verbinding met het internet. Hij blijft verzenden maar ontvangt niets. Vaak herstelt de fout zichzelf wel maar. Dat heeft hij 1 x niet gedaan.

Toen dacht ik eerst dat mijn netwerkkaart het begeven had. Dus eerst andere netwerk kaart , ook die deed het niet. Vervolgens mijn Linux Boot Dvd gebruikt en daar had ik wel gewoon netwerk op en dus internet.
Ik heb gelijk gezocht naar eventuele software installs die gebeurt zijn voor die fout met mijn kaart.. Nou niets kunnen vinden. Uiteindelijke oplossing dacht ik dan.. Fresh Install..

Zo gezegt zo gedaan. Fresh install idd probleem opgelost.. Dacht ik.. tot gisteren weer.. weer mijn gele uitroep teken op mijn netwerk verbinding. en weer niet kunnen herstellen.. Enige wat ik heb kunnen installen is .net 4.0 server en client.. Na de herstart deed het netwerk het weer..

Tot vanochtend.... Weer af en toe netwerk weg..

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn.. Wie o Wie heeft een oplossing..

Bij de weg.. Mijn vrouw kan wel gewoon op internet met der computer naast me.. dus aan het internet ligt het niet

Ik heb ook al kabels vervangen etc..

• Gruntje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 11:03
Hoe ben je verbonden aan het internet? Met de kabel aan een hub, switch, router? Heb je al een andere poort geprobeerd, misschien dat die poort niet meer fatsoenlijk werkt.

En op het moment dat je geen internet meer hebt, wat voor IP-adres heb/krijg je dan?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik ben verbonden met een vaste lijn met het internet. VIa een switch op mijn computer tafel. Op die switch komt de kabel van beneden naar boven binnen. Op deze switch zitten de pc's van mijn vrouw en mij. Verschillende poorten geprobeerd. Kabels omgedraaid ook.. Zoals gezegt als ik dat probleem heb kan ik nog wel gewoon met de computer van mijn vrouw op internet..

Ow virusscanners en firewalls had ik wel actief staan bij de eerste installatie.. Maar op dit moment nog niet.

Ipadress.. eh.. niet op gelet. Maar ik weet wel dat ik geen verbinding kan krijgen met de router.. Kabel eruit trekken heeft als gevolg dat hij idd geen kabel meer ziet.. en zodra hij er weer ingestoken word duurt het 10 jaar voor dat het "identificeren" klaar komt.. Dus het eerste gedeelte van de netwerk verbinding..

Ik dacht zelf aan het volgende..

Misschien toch een windows onderdeel die met een update zo veranderd word dat mijn netwerk kaart geen data ontvangt.. Of misschien schakelt windows mijn kaart wel uit dmv powersafe en stuff..

Maar goed irritant is het wel

Wat ik gevonden heb is het volgende :

Windows7 cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers

To resolve this issue, disable the DHCP BROADCAST flag in Windows7. To do this, follow these steps:
1. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then click regedit in the Programs list.
2. If you are prompted for an administrator password or for confirmation, type your password, or click Continue.
3. Locate and then click the following registry subkey:
4. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}
5. In this registry path, click the (GUID) subkey that corresponds to the network adapter that is connected to the network.
6. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD (32-bit) Value.
7. In the New Value #1 box, type DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then press ENTER.
8. Right-click DhcpConnEnableBcastFlagToggle, and then click Modify.
9. In the Value data box, type 1, and then click OK.
10. Close Registry Editor.

Kijken of dat helpt..

[ Voor 47% gewijzigd door Stronkie op 25-10-2012 11:47 ]

• Gruntje
Hmm oké. Het ligt dus (hoogstwaarschijnlijk) inderdaad niet aan de hardware.
Bovenstaand oplossing heb ik zelf nog nooit van gehoord, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Heb je al geprobeerd een statisch IP-adres in te stellen? Misschien een stomme vraag, maar weet je hoe dat moet?

Edit: Na je profiel te hebben bezocht, ben ik er zeker van dat je dat kunt! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Gruntje op 25-10-2012 12:27 ]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ja hoor .. Ook al gedaan.. Ik heb zelfs mijn "altijd werkende" usb 10/100 netwerk adapter gebruikt.. Maar ook daar..

Geen ipadress.. Lijk misschien wel handig dat ik zo Ubee Wifi modem heb van ziggo.. Misschien idd dat windows 7 met dat dhcp gebeuren toch geen verbinding kan krijgen..

en ja.. ik weet wel "iets" van computers :)

• Gruntje
1. Hoe lang ervaar je dit probleem al? Van begin af aan, of later pas?

2. Wat voor router gebruik je en wat zijn zijn precies de instellingen onder DHCP? Misschien kun je een screenshot maken.

En dan gaan we toch nog even bij de hardware kijken:

3. Met wat voor netwerkkaart heb je je huidige netwerkkaart destijds omgewisseld? Weet je zeker dat deze goed functioneert? Gebruik desnoods de netwerkkaart die in de pc van uw vrouw zit, aangezien deze het zeker weten doet.

4. Gebruik eens een ander PCI slot voor je netwerkkaart, deze kunnen ook wel eens brak zijn. Je moederbord heeft er genoeg!

Ik ben benieuwd!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
1 Sinds een maand of 2

2 Standaard Ubee Wifi Modem van Ziggo.

3 Ik heb een realtek 10/100 kaartje gebruik , een Realtek USB 10/100 netwerk kaart , Wireless geprobeerd en natuurlijk de onboard GigaBit Kaartje.

4 Nou daar vergis je je aardig in.. Ik heb zelfs mijn SB XFI eruit moeten gooien om een PCI netwerkkaart te kunnen installeren. Mijn GTX 560 is aan de iets wat grote kant.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/bjbon9.jpg

• Gruntje
Oké en je hebt zowel je PC als de Ziggo router langer dan 2 maanden?

Je zegt dat het netwerk soms, na een tijdje, uitvalt. Op het moment moeten jouw apparaten om de 3600 seconden (1 uur) een nieuw IP-adres van de router hebben. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar wellicht zorgt dit voor problemen.
Wat je kunt proberen is de 'lease time' van de DHCP verhogen naar bijvoorbeeld 43200 seconden (12 uur).

Mocht dit niet het probleem zijn, kijk dan de volgende keer als het probleem zich voordoet wat voor IP en DNS je krijgt. Ping - en kijk of dit werkt - je router, een gebruiker in het netwerk en bijvoorbeeld Google (zowel op naam en IP).

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ja die heb ik al een tijdje

Ik heb de lease al op 99999 gezet.. Maar goed met een statisch ip adress pakt hij ook geen contact tot de Ubee Modem.. Maar zoals gezegt mijn vrouw van wel op het net.. ze heeft geen windows 7 maar toch.

Ik wacht de volgende hold wel af.. en dan post ik het wel via mijn vrouw der pc of zo

• mcpman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Beste Stronkie,

Check je powersettings/energiebeheer (balanced i.p.v. powersaver)

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Had ik ook al na gekeken.. Ik heb alles op max performance staan.

Maar laat ik de fout die ik heb verduidelijken.. Als ik die fout krijg.. Dan is zelfs bij een herstart de fout er nog.. Na fout en installatie van nieuwe netwerk kaart , nog steeds de fout..

Iets in mijn windows zorgt er voor het gebruik van het netwerk beheer niet meer werkt.. Dus lijkt me een stukje software probleem

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Er staat niet per ongeluk een proxy ingesteld? Je hosts staat ook nog steeds op 127.0.0.1? Klinkt als een dns probleem iig.

edit: ben daardoor eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd als je een router achter je modem zet ipv een switch. Of sterker....jou pc rechtstreeks op de modem, heb je het dan ook?

[ Voor 42% gewijzigd door X-Fire-X op 26-10-2012 15:36 ]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
nee geen proxy ingesteld. ja en mijn hostfile staat ook nog daar. Maar ik kom niet op het internet.. Daarbij send mijn netwerk kaart wel data.. Maar hij ontvangt niets.. de teller blijft op 0 staan .
..

Rechtstreeks op het modem heb ik het probleem ook.. Nogmaals als ik dan met mijn linux boot dvdtje opstart heb ik wel gewoon netwerk en internet

Ow en ik bedacht me net.. Staaat mijn topic wel onder het jusite forum>> Ik zie nl een topic netwerk staan

[ Voor 13% gewijzigd door Stronkie op 26-10-2012 23:12 ]

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Je kan proberen het TCP/IP protocol te verwijderen en daarna weer installeren. Misschien dat daar een bug ingeslipt is.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan. Ik heb nu via windows update weer .net 4.0 moeten installeren... Fingers Crossed
Pagina: 1