Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Delen van kosten softwareontwikkeling

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Ikzelf werk binnen de overheid en steeds vaker zie je samenwerkingsverbanden ontstaan op het gebied van software-ontwikkeling. Zo worden er bijv. onafhankelijke gebruikersgroepen opgestart om gezamenlijk nieuwe functionaliteiten te realiseren bij leveranciers van bepaalde applicaties.
(Een wenswijziging van € 10.000,- wordt dan bijv. door 5 organisaties betaald/gedeeld)

Betreft functionaliteit komen we altijd wel uit, maar de administratieve afwerking is erg lastig.
Er komt veel rompslomp en bureaucratie bij kijken om onderling zaken te verrekenen.

Nu heb ik onlangs gelezen over een website waarbij je een "ontwikkelpotje" kunt starten en bij het behalen van een x bedrag, wordt het uitgevoerd. (enkele softwarebedrijven werken al zo)
Weet iemand welke website dit is ?
Andere oplossingen voor het (administratie) probleem zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Dat klinkt als kickstarter: http://www.kickstarter.com/
Met name voor spellen zie je dat de laatste tijd langskomen.

Taru tossing moet een olympische sport worden

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Ik snap bijvoorbeeld nog altijd niet waarom gemeentes zich bijvoorbeeld niet meer groeperen ... die leveren allemaal nagenoeg dezelfde dienst af aan hun bevolking => kans dat ze met hetzelfde softwarepakket toekomen is dus meer dan groot genoeg.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
chime schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:35:
Ik snap bijvoorbeeld nog altijd niet waarom gemeentes zich bijvoorbeeld niet meer groeperen ... die leveren allemaal nagenoeg dezelfde dienst af aan hun bevolking => kans dat ze met hetzelfde softwarepakket toekomen is dus meer dan groot genoeg.
Het probleem is "gedoe" exponentieel toeneemt met het aantal stakeholders. Voor een gebruikersgroep binnen een gemeente is het al enorm lastig het eens te worden, laat staan voor gebruikersgroepen van 5 gemeentes. Ze hebben allemaal net iets andere wensen en ze vinden allemaal dat zij gelijk hebben.

https://niels.nu