Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 13:35
Beste Tweakers,

Intussen een goede drie weken geleden had ik voor het eerst problemen met mijn computer. Hij bootte plots niet meer. Na veel proberen draaide deze uiteindelijk toch (onverklaarbaar voor mij). De hele week heeft het prettig gewerkt, tot de week daarop.

Ik ben student, dus ik gebruik de PC enkel in de week. In het weekend zet ik de elektriciteit uit (of althans van al mijn elektronische meuk) Ik kwam zondagavond dus toe, en ja, weer hetzelfde, boot niet. Maar deze keer, ook na veel proberen: niets, nada. Op het moederbord zag ik ook geen ledjes branden, dus ik dacht gelijk: de PSU is stuk.

Even wat componenten (ram, videokaart) uit mobo gehaald, maar nee, dat hielp niet. Dan maar verder gezocht, de PSU proberen jump starten met een paperclip... Nope, ook dat deed het niet.

Dan maar Corsair een mailtje gestuurd. Voeding in RMA, ik ze netjes opgestuurd, zaakje rond.

In het weekend een voeding van thuis meegenomen, een OCZ 500W. In principe een beetje nipt, maar goed, toch maar is getest. Systeem draait netjes, een hele week nu al, zonder 1x te falen.

Terug naar de RMA. Ik kreeg dus gisteren mijn voeding terug. Ik gok dat het een nieuwe is, aangezien ze volledig ingepakt is. Die voedingen worden als ik mij niet vergis ook niet in Europa gemaakt, maar in China. Aangezien de voeding mij toegezonden is vanuit Corsair Nederland, lijkt het me dus een nieuwe. Maar goed, doet er niet toe...

Ik sluit alles netjes aan, en druk op de power button. Systeem boot, ik krijg BIOS scherm te zien, Windows 7 bling bling opstartding, bam, plots valt de boel stil. (dus tijden de animatie nog) Ik dacht, nou ja, misschien dat de BIOS even vreemd doet, weet ik het. Ik wil dus terug starten, niets.

Het enige wat ik hoor, is alsof er ergens iets geschakeld wordt in de voeding als ik het systeem wil booten. Ik moet wel telkens de stroom er even afhalen als ik dit opnieuw wil bereiken. Maar booten doet die dus niet.

Ik heb ook al het RAM, videokaart eruit gehaald, zelfde voor HDD's. CMOS gerest met een knopje voorzien door Asus. Batterijtje voor 30min eruit gehaald, niets.

Terug maar de OCZ erin gestoken, bam, werkt zonder probleem. Ik zit dus nu even met de handen in de haren (of hoe het spreekwoord ook alweer ging)... Vergeet ik iets, of is die PSU gewoon kapot?

Aangezien ik om een of andere rede niet alle producten kan linken, som ik ze manueel op.

PSU: Corsair AX850
Mobo: Asus P8P67 Deluxe
CPU: I7 2600K
SSD: Corsair Force 3 120GB
HDD: 2x Samsung 1TB HD103SJ
Graka: Asus ENGTX570 DC II
RAM: 2xCMX8GX3M2A1333C9 (2x 8GB kit van Corsair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Heb je een ander systeem waar je die nieuwe voeding in kunt proberen? Want het klinkt alsof die gewoon niet helemaal lekker is. Zit je op een geaard stopcontact? Ander stopcontact geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
Ik heb niet gelijk een ander systeem liggen. Ik heb al een ander stopcontact geprobeerd, werkt ook niet.

Wat ik wil vreemd vind, mijn settings in mijn BIOS lijken niet allemaal gerest te zijn. De minimale RPM van mijn CPU fan was bijvoorbeeld gerest, settings van mijn RAM etc ook. Het tonen van een scherm van Marvell ook. Maar het Asus logo staat nog steeds uit, mijn wachtwoord is nog steeds actief, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
Ik heb deze nacht een mailtje gekregen van Corsair. Ik had dus daar ook 'mijn verhaal' gedaan. Ze hebben me beloofd dat ze gelijk een nieuwe hebben opgestuurd en dat UPS de defectieve voeding komen ophalen. Ik hoop dat het bij deze opgelost is, anders zit ik werkelijk met een probleem.