[VMware] Kan geen USB devices koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:44
Ik zit met het volgende probleem: aangezien ik een USB->Serieel converter heb die alleen 32-bits drivers heeft, wou ik deze koppelen aan een 32-bits virtuele machine. Op de laptop (Dell Inspiron 7720) draai ik dan ook VMware Workstation 9, welke volgens VMware USB3 aan zou moeten kunnen (Link).

Ik struikel nu op het volgende probleem: bij het kopelen van een willekeurig USB-device krijg ik de melding dat het apparaat momenteel in gebruik is. Een van de oplossingen zou kunnen zijn om een USB2 controller toe te voegen, maar dat is helaas niet mogelijk op een laptop. Een andere is om Windows 8 als VM te installeren en daar de USB-controller als USB3.0 te gebruiken, maar dit werkt ook niet.

De Dell Inspiron 7720 gebruikt de HM77-chipset, welke de Intel USB 3.0 xHCI aan boord heeft. Is er al iemand tegen dit probleem aangelopen, en zoja, is er een oplossing?

ps. de reden dat ik een usb->serial converter nodig heb, is dat ik deze gebruik om o.a. Cisco apparatuur te programmeren.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een seriële verbinding gaat niet sneller dan USB1.1, dus waarom je iets met USB 2.0, laat staan USB3, wilt gaat doen, snap ik niet.

Je toont ook absoluut geen enkele inzet voor een oplossing. Er is genoeg documentatie over deze functie met bijbehorende 'device currently in use/device is busy' meldingen, dus laat eerst eens zien wat je gevonden en geprobeerd hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:44
Dat is niet wat ik bedoelde. Het probleem is dat ik geen enkele USB-device via mijn USB3.0 poorten kan koppelen.

VMware heeft wel enkele oplossingen (die voor t/m workstation 8 zijn), maar deze zijn allemaal niet van toepassing op een laptop. Voor de rest krijg ik geen oplossingen via google (enkel voor workstation 8 en eerder). De USB-device via een USB-hub verbinden heeft helaas ook geen zin. Kijk ik over iets heen, of is er toch wat meer aan de hand?

Rare vogel in spe