Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 20:06
Ik liep laatst in de MM en kwam daar een blue ray speler van LG tegen voor 59 euro.
Ik was op zoek naar een dvd speler, dus mn eerste impuls was meenemen.
Maarja...... Goedkoop is duurkoop Enzo. Ik heb het niet gedaan. Ben me er een beetje in gaan verdiepen en weet nu dat ik een speler wil die 3d zou kunnen afspelen.
Ik zag er een staan van Samsung (BDE 5500) voor rond de 90 euro in de pricewatch, maar die heeft alleen maar coaxiale audiouitgang.

Focus ik nu op de verkeerde dingen, of moet ik in deze prijsklasse gewoon voor het goedkoopste gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door miles op 25-10-2012 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:00

FeaR

In GoT we trust

Hoe ga je de Blu-rayspeler aansluiten? Als je beeld en geluid naar de TV doet maakt het al niet uit als de speler alleen Digitale Coax heeft. Idem met als je de speler aan gaat sluiten op een receiver die HDMI heeft. Nadeel van Digitale Coax ten opzichte van HDMI is natuurlijk dat de laatste wel HD Audio kan doen en de eerste niet. Met Digitale Coax en Optische Toslink zit je maximaal aan DTS en DD 5.1. Al is het de vraag hoe veel de HD Audio toe gaat voegen. In de praktijk is het niet heel veel bij de gemiddelde set.

Verder zit er kwalitatief natuurlijk wel wat verschil tussen Blu-rayspelers. Onder andere de bouwkwaliteit is veelal een punt bij de goedkopere modellen. Ik heb een Denon Blu-raystaan die rond de tien kilo weegt, nu is dat ook weer extreem, maar qua opbouw zit dat toch wat beter in elkaar. Beeldkwaliteit is ook zeker aanwezig met Blu-ray, maar in veel mindere mate dan met DVD. Als je de speler gaat gebruiken voor DVD's dan kan het ook nut hebben om te weten hoe de speler omgaat met upscalen. De ene speler kan dit beter dan de andere. Al verwacht ik in deze prijsklasse niet extreem grote verschillen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 20:06
Hmmm, mijn pioneer vsx c402 heeft niet zoveel mogelijkheden. (http://www.pioneer.eu/uk/...hive/VSX-C402-S/page.html)
Er zit wel een optische aansluiting op. Deze zal dus met de upc horizon box verbonden moeten worden.
Dan zullen de mediaplayer en de bluray speler middels hdmi aan de tv gehangen moeten worden.
Dan heb ik toch geluid als ik iets van de mediaspeler of blurayspeler afspeel?

De meeste content speel ik af via de mediaplayer. De bluray speler dient voor af en toe een cd'tje en zo nu en dan een filmpje (bluray of ouderwetse dvd)

[ Voor 24% gewijzigd door miles op 26-10-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22

DjVe

Hatsaflats!

de 402 heeft als het goed is gewoon een tweetal optische ingangen en een coaxiale digitale ingang, dus dat is geen probleem. Veder klopt is de info van FeaR hierboven dan nog steeds van kracht, je gaat nooit Dolby Digital HD of DTS HD uit die reciever krijgen, aangezien de bandbreedte te laag is. Het maximale is gewoon DTS en Dolby Ditital 5.1