[Vodafone] Rekening betaald maar afgesloten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Hier mijn onvrede over Vodafone. Ik heb, als arme student zijnde, 2 maanden lang mijn rekening niet betaald, maar toen ik een brief in de bus kreeg met de mededeling dat als ik voor de 24e niet zou betalen ik werd afgesloten (en de aansluitingskosten ook nog eens 27,50 zouden zijn) besloot ik van mijn net binnengekomen loon toch maar te betalen. Nu is het de 25e, en opeens werkt helemaal niks meer. Ik ben duidelijk afgesloten; het mobiele netwerk werkt niet, ik kan niet bellen of SMS'en en ook niet gebeld worden.

Heeft iemand een idee wat je nu moet doen? Ik heb het nagekeken en dat geld is toch echt naar Vodafone overgemaakt, alles klopte! Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weer bereikbaar zijn (ik ben namelijk volledig afgesloten van mijn vrienden zonder Facebook én van mijn werkgever) maar ik heb geen zin om nog een keer mijn abbonementskosten én die aansluitingskosten te betalen, wat denk ik wel de snelste manier is. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Ik ben echt flink pissig, en hun 24 uurs service reageert niet op zowel Facebook als Twitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Wanneer heb je betaald? Vóór de 24e of niet? Het kan even duren voordat de betaling verwerkt is.
Anders hebben ze precies gedaan wat ze zeggen. Kun je pissig zijn, maar je kan ook gewoon je rekening op tijd betalen. Vodafone is ook geen filantropische instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ruim voor de 24e. Heb nu wel contact gehad met de klantenservice, de betaling is gek genoeg nog niet binnen. Ach, dan maar een keer 27,50 extra, al blijf ik het vervelend vinden. Heb wel vaker moeite gehad met Vodafone helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Thomasthomas schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:03:
Heb wel vaker moeite gehad met Vodafone helaas.
Tip van Jip : Neem gewoon diensten af die in je budget passen zodat je op tijd kan betalen en waarschijnlijk verdwijnt er al een hoop moeite opeens.

2 maanden achterstand moeten betalen met je net binnengekomen loon, tja dan kan ik me voorstellen dat ze wel eens moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Thomasthomas schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:03:
Ruim voor de 24e. Heb nu wel contact gehad met de klantenservice, de betaling is gek genoeg nog niet binnen. Ach, dan maar een keer 27,50 extra, al blijf ik het vervelend vinden. Heb wel vaker moeite gehad met Vodafone helaas.
Ja, en Vodafone heeft dus moeite met jou ;) Wat ik me voor kan stellen, als je twee maanden lang je rekening niet betaalt.

Verder zul je dit toch echt met Vodafone zelf moeten bespreken. Jij hebt je rekeningen niet betaalt, dus jij zult ook op eventuele blaren moeten gaan zitten. Daar kunnen wij niets aan veranderen, want wij zijn geen partij hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Het probleem is dat ik het dus uiterlijk de 24e moest betalen, maar ik heb het toen ik de brief kreeg (de 14e) al overgemaakt. Ik kan overigens altijd netjes mijn rekeningen betalen, afgelopen 2 maanden waren een uitzondering.

Als ze in hun brief zeggen dat het vóór de 24e moet, en ik dat dus gewoon doe, en me vervolgens vertellen dat ze niks hebben gekregen als ik hun klantenservice contacteer, vind ik best vreemd. Alles klopte namelijk, betalingskenmerk, rekeningnr., alles. Ik kan niet ontkennen dat ik mijn rekeningen gewoon moet betalen, maar op dit moment is er dus 80 euro, wat ik al heb overgemaakt, verdwenen van mijn rekening, en ik ben afgesloten. Als ik er weer op wil moet ik 80+27,50 betalen. Nu zie ik die 80 euro vast en zeker wel terug, maar ik ben nu de dupe van een fout in hun boekhouding, waardoor het er op dit moment naar uitziet dat ik 187 euro kwijt ben in plaats van 80.

E: Dit is overigens niet de eerste keer, ik heb een jaar terug ongeveer ook meegemaakt dat er via een incasso was afgeschreven, en een paar weken later kreeg ik alsnog de mededeling dat het betaald moest worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 25-10-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:57
De enige die een fout maakt in z'n boekhouding ben jij. Rekeningen moeten gewoon op tijd betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:02
Steven.w schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:12:
De enige die een fout maakt in z'n boekhouding ben jij. Rekeningen moeten gewoon op tijd betaald worden.
Dat is een beetje zwart wit, als vodafone een deadline stelt, en de topic start betaald ruim daarvoor de openstaande rekeningen dan is het natuurlijk gek dat zijn contract word beëindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Na contact te hebben gehad ket de klantenservice ben ik nu kostenloos weer aangesloten :) toch lief van ze.

En inderdaad wat Sjaakwortel zegt, ze stellen zelf een deadline maar houden zich er niet aan. Maar goed, ze hebben het mooi opgelost. Erg klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:14:
Als ze in hun brief zeggen dat het vóór de 24e moet, en ik dat dus gewoon doe, en me vervolgens vertellen dat ze niks hebben gekregen als ik hun klantenservice contacteer, vind ik best vreemd. Alles klopte namelijk, betalingskenmerk, rekeningnr., alles. Ik kan niet ontkennen dat ik mijn rekeningen gewoon moet betalen, maar op dit moment is er dus 80 euro, wat ik al heb overgemaakt, verdwenen van mijn rekening, en ik ben afgesloten. Als ik er weer op wil moet ik 80+27,50 betalen. Nu zie ik die 80 euro vast en zeker wel terug, maar ik ben nu de dupe van een fout in hun boekhouding, waardoor het er op dit moment naar uitziet dat ik 187 euro kwijt ben in plaats van 80.
Ik zou even goed uitzoeken waar het probleem ligt. Als Vodafone het simpelweg nog niet binnen heeft ligt het bij jou of bij je bank. Als zij het voor de 24e al binnen hadden, maar het nog niet verwerkt is ligt de fout bij hun.

Pas als je dat weet, weet je of je kan klagen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
sjaakwortel schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Dat is een beetje zwart wit, als vodafone een deadline stelt, en de topic start betaald ruim daarvoor de openstaande rekeningen dan is het natuurlijk gek dat zijn contract word beëindigd
Moment van betaling is nooit relevant bij deadlines, het gaat om het moment van incasseren.

Vodafone heeft geen idee wat jouw bank zijn overmaaktermijnen etc zijn. Als jij een bank in verweggistan hebt die maar 1x per jaar transacties verricht dan kan jij leuk een betaalopdracht ingeschoten hebben maar je blijft te laat voor vodafone.

TS had ook gewoon op de 16e of 17e even met vodafone kunnen bellen of hun het geld ontvangen hadden. Het ervoor zorgen dat het op tijd bij vodafone is is immers zijn zaak hij heeft er belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05
Heb jij misschien Postbank als bank? Dan is je geld nog steeds een aantal dagen kwijt namelijk, daar kan Vodafone niets aan doen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Postbank is een ramp op dat vlak, iedereen die ik ken die Postbank heeft wacht altijd dagen op zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik heb ING, als jullie dat bedoelen. Ik vond ING juist altijd wel snel met overschrijven en dergelijken, ik dacht dat de Rabobank traag was :P. Maar goed, zoals ik al zei, ze hebben het heel netjes opgelost, geen extra kosten in rekening gebracht.
Pagina: 1