Een klant van mij heeft diverse hosting pakketten draaien bij een grote bekende provider, ik noem geen naam omdat ik dat in dit geval niet netjes vindt.
Het viel mij enige tijd geleden op dat de provider (FTP en database) wachtwoorden van accounts via de klantenlogin aan mij kon doorgeven. Wat bij mij overkwam als zijnde dat de provider de wachtwoorden van mijn klant blijkbaar niet gehashed opslaat.
Ik heb dit via een support ticket nagevraagd, de reactie van de provider was:
Het viel mij enige tijd geleden op dat de provider (FTP en database) wachtwoorden van accounts via de klantenlogin aan mij kon doorgeven. Wat bij mij overkwam als zijnde dat de provider de wachtwoorden van mijn klant blijkbaar niet gehashed opslaat.
Ik heb dit via een support ticket nagevraagd, de reactie van de provider was:
Ehmm...dat kan toch helemaal niet? Dan worden wachtwoord toch gewoon ergens plain tekst opgeslagen? Of zouden ze wel encrypted worden opgeslagen in hun eigen systeem en dat ze met een certificaat of key die in eigen beheer is ze gedecrypt kunnen worden?Wij kunnen inderdaad de FTP en database wachtwoorden uitlezen, ze zijn wel versleuteld voor de buitenkant.