Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Topicstarter
Mijn ouders hebben erg veel Video8 videobanden ( Ken het zelf niet eens! ) die ze willen omzetten naar DVD of iets anders digitaals, als het maar op de computer af te spelen is.
Op internet is niet veel te vinden, alleen een converter maar de camera is niet met een computer te verbinden.. Stamt uit het stenen tijdperk!

Verder de topics hierover die al geweest zijn, geven allemaal voorbeelden van dure externe hardware die te gebruiken is. Helaas ben ik hier niet veel mee opgeschoten! :-)

Ik neem aan dat je naar een bepaald bedrijf moet hiervoor? Zo lang het niet te duur is! :-D

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 353137 op 25-10-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

Geen idee waar je woont, maar als je in de omgeving van Eindhoven woont kun je hier eens naar kijken: http://www.cheaptronics.nl/content/13-Video-dvd-service Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar duur is het in ieder geval niet! Scheelt je ook direct een hoop werk met het uitzoeken hoe het omzetten en dergelijke werkt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
Een goed bedrijf heeft natuurlijk de best mogelijke hardware in huis: een semi-professionele (Hi-) 8 player, goede digitaliseer apparatuur en prima software.

Wil je het eenvoudig en veel goedkoper houden, koop dan een eenvoudige 'video-grabber'. Is vaak in de vorm van een klein kastje voor op de usb aansluiting van de pc met aan de andere kant ingang voor video en audio. Komt met software.

Tikkie beter is b.v. een oude Digital 8 camera op de kop tikken die ook (Hi-) 8 kan afspelen, hiermee kun je waarschijnlijk een iets betere kwaliteit behouden, verbindt met de pc via firewire. Ook zijn er stationaire recorders/players geweest voor (Hi-) 8 die je misschien nu goedkoop kunt aanschaffen, mogelijk het waard bij veel materiaal dat je goed wilt afspelen en vervolgens digitaliseren. Dat laatste kan ook met een zogenaamde capture-kaart, waarmee je t.o.v. een eenvoudige usb-grabber waarschijnlijk weer een stukje meer kwaliteit behoudt.

[ Voor 6% gewijzigd door ParkOverall op 25-10-2012 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Persoonlijk zou ik een HDD/DVD recorder gebruiken (2e hands of ff lenen van iemand). Camera aansluiten, op play drukken en de recorder op laten nemen.
Geen geklooi met capture kaarten en bij behorende software, brakke software en videoconversies. Met een DVD recorder kan iedereen het doen. Een betaalde service kost bij heel banden veel te veel geld.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
Optie was ik even vergeten, een dvd-recorder is inderdaad de snelste weg. :)