Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342992

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor FTP.
Waarschijnlijk bestaat het wel waar ik naar op zoek ben, maar ik kan het niet vinden.

Op mijn NAS heb ik FTP ingesteld. Thuis benader ik de NAS als een netwerkschijf en kan ik bijvoorbeeld Word documenten bewerken, muziek en films streamen zonder ze te downloaden. Bij FTP (bijvoorbeeld op school) lukt dit niet. Dan moet ik eerst een word document downloaden en nadat ik hem bewerkt heb weer uploaden.

Zijn er bepaalde instellingen mogelijk (in windows) of programma's zodat ik de bestanden niet meer hoef te downloaden, maar direct kan bewerken? Of kan ik hem ook als netwerkschijf instellen (\\extern ip\share\)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Kijk eens naar WebDAV. Specifiek over HTTPS.

Bij FTP en WebDAV over de standaard poorten stuur je al je bestanden en wachtwoorden zonder versleuteling over het internet. Dat is niet handig.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
WebDAV over https is zeker het bekijken waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 16:07
Eventueel een VPN naar thuis opzetten? Wellicht dat je router of NAS een VPN server heeft...

Kun je hem gewoon via netwerkschijf aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:15
Het gaat hier eigenlijk om de client, niet om de server.

Onder Linux kan je een SMB, een FTP (met curlftpfs), een webdav e.d. gewoon mounten. Je kan ze dan gewoon openen en opslann binnen een programma zoals je ook doet op je eigen HDD. Windows doet dit ook met netwerkshares.

Dropbox heeft hier een client progje voor, die eigenlijk exact hetzelfde doet als onder Linux, een map mounten met de server. Alleen staat de inhoud bij Dropbox ook op de lokale HDD.

Maar als antwoord: Windows kan alleen SMB shares netjes mounten op bijvoorbeeld een drive letter. FTP kan je wel als netwerklocatie oid in je ´Computer' zetten, maar daar schiet je inderdaad niet veel mee op. En het meest simpele is dan waarschijnlijk ook downloaden, bewerken, opslaan in je documenten en weer uploaden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 10:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kijk eens naar Novell iFolder, dat zorgt voor automatische synchronisatie van bestanden met je eigen FTP-server. Het is een beetje dropbox-achtig in dat het de bestanden naar de lokale HD kopieert.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1