Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

y580 vraagstuk met opstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een tijd gespaard voor en gekeken naar laptops om op te gamen, en ben tot de conclusie gekomen dat de y580 heel veel bied voor niet te veel geld. Eind dit jaar wou ik deze kopen, maar helaas is deze dus uitverkocht.

Nu heb ik de vraag of deze laptop nog terug zal komen in productie. Zou er genoeg verkocht zijn om nog zon laptop te lanceren?
Daar kwam ik niet echt uit. Zou deze nog dit jaar uitkomen of misschien volgend jaar met windows 8? Een opvolger misschien?

Ik hoop dat jullie meer weten dan ik

Bedankt!
}:O

Verwijderd

De oorzaak is windows 8, inderdaad. Een alternatief is de asus N56, maar die wordt ook haast met de dag slechter leverbaar. Erg jammer. Ik raad aan even te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer zou deze dan eventueel kunnen terugkeren?
Zonde van windows 8 want daar ben ik toch geen fan van.

Verwijderd

Ik draai al anderhalve maand windows 8. En tot nu toe is het enige nadeel dat de support van mijn grafische kaart EOL is waardoor ik geen openGL apps kan draaien.

Wanneer hij terugkomt? Geen idee. Volgende week? Maand? Nooit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde verder vaak verkeerde berichten over windows 8.
Veel ben ik vergeten maar je wordt gedwongen om op te starten met de metro ui, steam werkt er niet lekker op (installeren en snelkoppelingen) , en veel bestanden zouden niet in fullscreen werken.

Nu heb ik het zelf nog niet getest dus ik mag eigenlijk niets zeggen, maar ik krijg een beetje een vista gevoel hierbij.

Overigens zou de opstarttijd wel flink verbeterd zijn en dat is weer nice. Maar ik heb voorlopig liever windows 7.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde, op het moment dat ik erover uit was kon ik hem niet meer bestellen.
Sinds dien hou ik de Lenovo site in de gaten en het ziet er naar uit dat er op zeer korte termijn een vervanger komt, de Y500, daarnaast ligt sinds vanochtend hun site overhoop en denk ik dus dat ze hem aan het klaarmaken zijn voor de Windows 8 release aankomende vrijdag.
Als je een beetje doorklikt op de site kom je al wel wat informatie tegen. En ik moet zeggen dat ik de Y500 er erg gaaf uit vind zien.

Maar het blijft voorlopig nog even afwachten. Ik denk, mede omdat otto.nl heeft gezegt dat ze begin november leverbaar zijn, dat ze ergens deze week officieel worden aangekondigd,

Verwijderd

Mooie site ja, maar hoe kom ik er via die site nu achter welke hardware er allemaal in kan zitten?

Volgens de vergelijking mist de Y500 switchable graphics, dus zal dus zonder dedicated GPU komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:52:
Mooie site ja, maar hoe kom ik er via die site nu achter welke hardware er allemaal in kan zitten?

Volgens de vergelijking mist de Y500 switchable graphics, dus zal dus zonder dedicated GPU komen.
Dat staat ook niet bij de y580

Dat rode tintje doet vermoeden dat het een soort gaming laptop is, maar is 500 niet een downgrade van 580? :+

Verwijderd

Bij andere series is de hardware al wel bekend.
Ik denk dat dit pas online komt zodra die officieel is aangekondigd.
Echter komt de Y500 met een ultra bay waar optioneel een extra gpu in kan en dus SLI ondersteund(!)

Dat zeg ik het is voorlopig nog even afwachten. Handson van de Y400/500

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link.
Er wordt gezegd dat er waarschijnlijk een 650m in komt. Dat vind ik jammer.. gebruik SLI toch niet en heb dan liever een 660m.
Zou er nog kans zijn dat de y580 restocked wordt?

Verwijderd

In de 'compare' staat Up to Windows 8 bij de Y580 dus ik neem aan dat ze hem opnieuw gaan uitbrengen met windows 8. Aan de 'Up to' kan je misschien afleiden dat die ook weer met windows 7 leverbaar word.

Gewoon nog even afwachten.
Pagina: 1