Toon posts:

Video converteren t.b.v. Apple TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een Apple TV. Ik heb films in diverse formaten die ik graag wil converteren zodat ze in iTunes leesbaar zijn. Het gaat bijvoorbeeld om VOB bestanden, maar ook om BDMV containers.

Na een zoektocht op het internet kwam ik een aantal interessante tools tegen, waarmee ik nu aan het testen ben:
- iVY
- Handbrake
- Smart Converter Pro
- WonTube

Het converteren van gewone DVD's graat prima. Het converteren van BDMV discs resulteert echter in het ontbreken van de ondertitels. Ook als ik via bijvoorbeeld Air Video via mijn iPhone stream, zie ik geen ondertiteling.

Ik ben dus op zoek naar een manier om films om te zetten naar iTunes formaat met behoud van ondertitels. Iemand tips hoe je dit het beste kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt in handbrake wel gekeken of er subtitels te selecteren waren?
Afbeeldingslocatie: http://images.aimersoft.com/topic-cms/rip-dvd/handbrake-subtitle-hard.jpg

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker heb ik dat. Ik kan ze in vlc media player ook selecteren. Ik zal het nog een keer proberen met handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 19:54

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

[url="http://http://www.blu-ray-dvd-converter.com/blu-ray-ripper/"]Pavtube Blu-Ray Ripper[/url] (betaald, trial beschikbaar) zou je ook nog kunnen proberen. Daarmee kan je BDMV met subs omzetten naar m4v/mp4. Heb dit zelf ook gebruikt voor mijn AppleTV. Gezien dit programma trager is dan Handbrake gebruik ik het alleen voor de 'hard cases' voor wat betreft converting, waar BDMV nogal wel eens onder wil vallen :).

MKVs worden omgezet met Subler (freeware). Het mooie hiervan is, is dat je meteen ook de cover art en beschrijving kan downloaden binnen het programma en deze direct wordt herkend door iTunes/AppleTV. Gebruik zelf versie 0.17 op het moment. Deze tool is ook supersnel omdat hij verder weinig anders doet dan het opslaan als een mp4/m4v bestand dus gewoon de container aanpast.

[ Voor 8% gewijzigd door ankhie op 24-10-2012 23:53 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
^ Dit ja. Handbrake voor encodes, Subler voor remuxing/subs/metadata toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je al overwogen om AirVideo Server op je Mac (of Windows PC) te installeren en met live conversion naar je ATV te streamen? Zo gebruik ik het zelf namelijk. Je opent dan op je iPhone/iPad de AirVideo app, opent de video die je wilt met Live Conversion, en stuurt hem naar de ATV.

Of dit met subs goed werkt durf ik niet te zeggen aangezien ik eigenlijk alleen zonder subs kijk ;) Ik gebruik het vooral met MKV containers en dat werkt uitstekend.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:39:
Heb je al overwogen om AirVideo Server op je Mac (of Windows PC) te installeren en met live conversion naar je ATV te streamen? Zo gebruik ik het zelf namelijk. Je opent dan op je iPhone/iPad de AirVideo app, opent de video die je wilt met Live Conversion, en stuurt hem naar de ATV.

Of dit met subs goed werkt durf ik niet te zeggen aangezien ik eigenlijk alleen zonder subs kijk ;) Ik gebruik het vooral met MKV containers en dat werkt uitstekend.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar werkt niet met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:34:
[...]
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar werkt niet met subs.
Hier werkt het wel met subs? Embedded en losse SRT's ... Streamt gewoon MKV's en alles, ben dik tevreden.
Pagina: 1