Toon posts:

Nieuw systeem gebouwd, geen video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal !

Ik heb vandaag mijn nieuwe intel i7-3770 gekocht en dus was het tijd om te gaan knallen, helaas zijn ik en een vriend een probleem tegen gekomen na het installeren van alle componenten n.l. er word geen beeld afgegeven.

We hebben al nieuwe kabels, VGA en DVI getest op meerdere monitoren, geen resultaat.
RAM erin en eruit pakweg 5 keer evenals de videokaart.

De rest van de inhoud in en uitgeplugd, n.l de HDD etc etc

Geen resultaat!

De specs:

MSI Intel Z77 Express Z77A-G45; Moederboard

Asus GTX670-DC2T-2GD5; Videokaart

Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB; HDD

Coolermaster Storm Trooper; Behuizing

Scythe Mugen 3; Processorkoeling

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile; RAM

Sony Optiarc AD-7280S Zwart; Optische drive

XFX Pro 550W; Voeding

Bij voorbaat dank voor al jullie hulp! }:O

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Aansluiting op de videokaart of de IGP?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman, we hebben het systeem zonder videokaart proberen te draaien en het werkte niet, de aansluitings LEDjes op de videokaart zelf branden groen.

Verwijderd

Wat gebeurt er precies dan? Gaan de fans draaien? Hoor je een piep (moederbord) of eventueel een bepaalde kleur LED op het moederbord? Zijn de kabels van de voeding correct aangesloten? Heeft die vriend van je geen grafische kaart of jijzelf zodat je even daarmee kunt testen.

Verwijderd

Topicstarter
ChicaneBT, de fans draaien, allemaal, er zijn geen piepjes, er brand een blauwe LED op het moederbord vlak boven de RAM slots, de voeding is zeker correct aangesloten daarna draait het systeem statisch.

Bedankt voor je reply!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:24:
ChicaneBT, de fans draaien, allemaal, er zijn geen piepjes, er brand een blauwe LED op het moederbord vlak boven de RAM slots, de voeding is zeker correct aangesloten daarna draait het systeem statisch.

Bedankt voor je reply!
Wat Jeroenneman ook al zegt heb je de IGP (de DVI of HDMI out op je moederbord) ook geprobeerd zonder de grafische kaart erin?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die hebben we allebei geprobeerd helaas zonder resultaat.

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 14:47
Heb je de beschikking over een pc-speaker, wellicht in de kast of een losse die je kunt aansluiten?
Geeft deze geen meldingen door middel van bliepjes?

Heb je ook al geprobeerd om je cpu even er uit te halen en opnieuw er in te doen? (mits je koelpasta bij de hand hebt).

Eventueel andere voeding proberen, anders denk ik dat je helaas een defect moederbordje te pakken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de standaard "minispeaker" op het moederbord aangesloten, er worden geen piepjes afgegeven de CPU erin en eruit halen hebben we eigenlijk zoveel mogenlijk proberen te vermijden aangezien dat toch niet makkelijk is.

Andere voeding hebben we helaas niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 21:43 ]

• eltweako
Een slechte voeding kom je weinig tegen, maar het zou jammer zijn als je het moederbord terug krijgt met de opmerking "Getest: Werkt".

Kun je nergens een voeding "lenen" uit een bestaand computersysteem?

Daarnaast kan ik uit je opmerking opmaken dat de speaker geen signaal geeft, klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt eltweako, de speaker geeft geen geluid af, we weten wel dat hij werkt, 100% zeker, we hebben op het moment geen andere voeding beschikbaar om te testen helaas.

• eltweako
Erg vervelend dat het systeem maar niet wilt werken.
Zeker nu je een belangrijk component niet kunt uitsluiten.
Mijn advies zou zijn om te kijken of je ergens een voeding kunt "lenen".
Als laatste moet je de cpu er uit halen en opnieuw plaatsen, mocht dat niet werken dan kun je er van uit gaan dat het moederbord echt defect is.

Neem alvast contact op met de leverancier dat je moederbord waarschijnlijk DOA is.

Er is bij garantie een belangrijk verschil tussen een DOA en een garantie artikel, in het eerste geval zullen ze je in de meeste gevallen een nieuwe sturen, waar bij de laatste de garantie via de fabrikant afgehandeld gaat worden waardoor je het moederbord een ruime tijd kwijt kan zijn.

Verwijderd

Heb je al met 1 geheugen stickje getest? Eventueel in verschillende bankjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja een RAM stick hebben we getest, en hoe kan ik aantonen dat het moederbord DOA was ? en waneer weet ik precies of het moederbord de issue is ?

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 23:20
vermoed dat je moederbord een bios update nodig heeft, dit omdat je mobo pas sinds bios versie a3 de intel i7 3770 ondersteund zie hier onder

Core i7 Ivy Bridge i7-3770 100 3.40 1M 8M E1 77

http://www.msi.com/produc...D65.html#/?div=CPUSupport

wat je moet doen is een oudere cpu zien te lenen bios updaten en dan je eigen proc erin!

• eltweako
Een defect moederbord is moeilijk vast te stellen.
Wanneer je geen leven uit je pc krijgt is het 9/10 het moederbord.
Als je alle componenten van een moederbord haalt (geheugen, cpu en videokaart enz) en het moederbord geeft geen meldingen (via de speaker) dat deze componenten ontbreken, dan kun je er van uit gaan dat het moederbord defect is.

Aantonen is lastig, aangeven wat je geprobeerd hebt en dat het echt niet werk is meestal voldoende voor een leverancier.

Wat Terran zegt klopt, je hebt een bios update nodig.
Echter is mijn ervaring dat de pc wel opstart, maar de cpu als unknown weergeeft en op een lage frequentie draait totdat de update geïnstalleerd is. In andere gevallen wordt de cpu als een ander model aangegeven.
Dat de pc niet opstart zonder update heb ik sinds de C2D processors niet meer gezien.

Verwijderd

Ik kan moeilijk geloven dat hij een BIOS update nodig heeft aangezien de Z77 chipset juist bestemd is voor Ivy Bridge processoren zoals die van de TS. Als het een H61, H67, P67 of Z68 chipset zou betreffen zou dit goed mogelijk zijn maar Z77 kan ik me niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen jongens!

Waneer het moederbord wel meldingen heeft gegeven, in de vorm van piepjes met de minispeaker direct aangesloten op het moederbord, wat kan dat inhouden? Er word trouwens wel een piep afgegeven waneer we het systeem uitzetten na een test of het werkt.

We gaan vanmiddag proberen de CPU eruit en erin te halen, als dat niet werkt gaan we ervan uit dat het moederbord defect is...

• eltweako
Dat hij een biep geeft als je het systeem uitschakelt komt vaker voor, ik vermoed dat het rest spanning is dat door het moederbord wegvloeit of iets dergelijks (correct me if i'm wrong).

Nog nieuws betreft de cpu?
Pagina: 1