• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06-2025
ik zit met een probleem. Zojuist de Asus GTX670 geïnstalleerd in mijn nieuwe PC.
Nieuwste driver gedownload en geïnstalleerd. (306.97)
Windows 7 x64

Ik heb een Monitor (Primary) en een TV.
De Monitor gebruikt de Displayport ingang, en de TV de HDMI ingang.

Als ik nu mijn PC aanzet krijg ik beeld op mijn TV en niet op mijn Monitor. Ik krijg pas beeld op mijn monitor als mijn bureaublad word geladen.

NVIDIA Control panel:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10f409v.png

Dus mijn Monitor is wel degelijk primary.

Nu heb ik contact gehad met de Live Assistance en hun zeggen dat dit niet anders kan, en dit zo in de vBios zit.
Dit vind ik heel vreemd want nu ben ik afhankelijk van mijn TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Phasis op 24-10-2012 19:35 ]

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
En wat als je de TV niet aansluit, geeft hij dan wel vanaf het begin beeld?

• Phasis
Ja als ik de PC boot enkel met mijn Monitor (Displayport) dan krijg ik vanaf het begin beeld.

Edit:
Hiervoor had ik MSI R6950 Crossfire en dit heeft altijd gewoon goed gewerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Phasis op 24-10-2012 19:32 ]

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
Staat de TV in de settings van Windows dan niet als 1 en je monitor als 2?

• Phasis
Dat was een goeie tip hier had ik zelf nog niet aan gedacht. Maar helaas staat mijn monitor ook als primary.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/t8nok5.png

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-02 13:41

djfrankel

It's a trap!

Ik heb exact hetzelfde met 2 monitoren en 2 GTX560's van EVGA. Ik dacht zelf dat het wel verhopen zou zijn als ik de DVI aansluitingen op de kaart om zou wisselen, minitor 1 op dvi 1 en monitor 2 op dvi 2 of andersom. Heb er verder geen last van maar ik geloof niet dat dit beperkt blijft tot Asus.

Edit: Overigens las ik er overheen dat je 2 verschillen aansluitingen gebruikt. Ik denk dat er een soort van prioritering plaats vind onder de verschillende aansluitingen.

[ Voor 22% gewijzigd door djfrankel op 25-10-2012 10:42 ]

• Phasis
Bedankt voor je reactie.
Goed om te weten dat het zich niet beperkt tot de 6 serie en merk.

Ik gebruik op me monitor nu Displayport en HDMI voor naar me TV. Dit lijkt me me een prima keuze omdat Displayport een beetje de standaard word. Als ik me monitor dmv DVI kabel aansluit dan gaat het wel goed. Het boot proces zie ik netjes zoals het hoort op me primary monitor.

Kreeg vandaag mail van de techsupport van Asus deze vroegen mij m'n bios terug te zetten naar de default settings. Dit maakte geen verschil. Het lijkt mij dat dit niets met het moederbord of bios van het moederbord van doen heeft.

Edit:
En het swappen van je DVI aansluitingen maakt dus niet uit?

Er word namelijk gezegd door Nvidia support:
Volgorde die meestal aangehouden word is: 1:DVI, 2:Displayport en als laatste HDMI

[ Voor 53% gewijzigd door Phasis op 25-10-2012 19:05 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:43
DVI en HDMI is hetzelfde signaal, dat zou een beetje vreemd zijn... enige verschil is dat hdmi ook audio heeft. Er zijn zelfs (oudere) kaarten waarbij je 1 van de 2 DVI aansluitingen niet kan gebruiken als je HDMI gebruikt als het ook op de kaart zit.

• Phasis
Hmm ok dit haalt de uitspraak van de medewerker van de Live assistance onderuit.

Asus support heeft mij gevraagd om mij probleem in het engels op te sturen zodat ze dit naar het Asus hoofdkantoor kunnen sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan.

Ik zou het wel op prijs stellen als anderen met dezelfde kaart de combinatie: monitor (displayport) TV (hdmi) kunnen testen.
Zodat ik erachter kan komen of dit een algemeen probleem is, of dat dit alleen betrekking heeft tot mijn kaart.
Is het misschien een idee om dit in het algemene Nvidia GTX6xx ervaring topic te posten zodat ik er meer response op krijg?

[ Voor 10% gewijzigd door Phasis op 26-10-2012 11:37 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

[crosspost]

Wat je kan proberen is om de TV dmv een DVI-naar-HDMI converterplug op DVI-2 (de secundaire DVI aansluiting) aan te sluiten. Misschien dat dat je probleem verhelpt.

Verder lijkt mij dit een bug cq. feature in het BIOS van de grafische kaart te zijn, alleen Asus zou dit kunnen oplossen. Eventueel met een custom Firmware/BIOS-upgrade geleverd door Asus Tech-support als ze een beetje mee willen werken.
Vriendelijk en zakelijk (lees: Professioneel) blijven in de communicatie met hen heeft mij onlangs een custom moederbord-BIOS opgeleverd, dus het kan wel. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Phasis
Bedankt voor je advies, dit zal ik opvolgen :)
Pagina: 1