Ik ben bezig met het volgende probleem(pje): ik ben bezig met een simpele webpagina waarop tekst staat die na zoveel tekens afgebroken moet worden (artikelomschrijvingen).
Daarvoor heb ik een method gemaakt in een methods.cs classfile
Nu wil ik deze method aanroepen vanaf een aspx-pagina.
In de codebehindfile van de aspxpagina is het geen probleem: daar kan ik gewoon
Als ik op de ASPX-pagina deze method aanroep, bijv.
Dan krijg ik de melding: The Name LeftString does not exist in the current directory
Blijkbaar is er geen "link" van de ASPX-pagina naar het methods.cs.
Als ik op de aspx-codebehind een method maak die leftstring aanroept werkt het ook, dus vanaf de aspx.cs is de methods.cs wel zichtbaar.
Hoe kan ik in de ASPX-pagina deze method gebruiken? Ik zit al 2 uur te zoeken maar kan het niet werkend krijgen. Ik lees dat de methods.cs in de App_Code-dir gezet moet worden, maar dat biedt geen soelaas.
Ik heb nog maar weinig ervaring met C# (bezig met oefeningen) dus als ik dingen verkeerd noem...don't shoot me, ik leer t graag
Daarvoor heb ik een method gemaakt in een methods.cs classfile
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public static class clsMethods
{
public static string LeftString(String strString, int intLength)
{
if (strString.Length > intLength)
return strString.Substring(0, intLength);
else
return strString;
}
} |
Nu wil ik deze method aanroepen vanaf een aspx-pagina.
In de codebehindfile van de aspxpagina is het geen probleem: daar kan ik gewoon
code:
1
| lblText.Text = clsMethods.LeftString("teksttekst",2") |
Als ik op de ASPX-pagina deze method aanroep, bijv.
code:
1
| <%# LeftString(Eval("Omschrijving").ToString(),100)+ "..." %> |
Dan krijg ik de melding: The Name LeftString does not exist in the current directory
Blijkbaar is er geen "link" van de ASPX-pagina naar het methods.cs.
Als ik op de aspx-codebehind een method maak die leftstring aanroept werkt het ook, dus vanaf de aspx.cs is de methods.cs wel zichtbaar.
Hoe kan ik in de ASPX-pagina deze method gebruiken? Ik zit al 2 uur te zoeken maar kan het niet werkend krijgen. Ik lees dat de methods.cs in de App_Code-dir gezet moet worden, maar dat biedt geen soelaas.
Ik heb nog maar weinig ervaring met C# (bezig met oefeningen) dus als ik dingen verkeerd noem...don't shoot me, ik leer t graag
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 24-10-2012 19:46 ]