• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 19:17
Ik heb een 2-tal pc''s gekregen, een AMD Athlon 64 3500+ en een Pentium D 2.8.

Nu de Pentium 4 ht 3 ghz van mijn vader het langzaam begint te begeven dacht ik, een van deze pc's richting mijn vader te doen.

Wat adviseren jullie kwa processor? Een videokaartje heb ik nog wel liggen, net als wat geheugen.

Hij speelt af en toe COD en verder wat internetten en e-mailen.

Ik heb op Google gezocht en ben er wel achter dat de Pentium D een dual core is maar de ghz van de AMD zijn gewoon hoger. Een simper 2.8 +2.8 sommetje voor de intel werkt ook weer niet :/

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
ghz optellen is sowieso de grootste onzin die er bestaat.
Het ligt aan clocks architectuur aantal transistors en nog 100 andere factoren.
De pentium D is sneller.
Het ontloopt elkaar eigenlijk maar 10%

[ Voor 10% gewijzigd door maarten12100 op 24-10-2012 19:11 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

De Pentium D is een dual-core en zal in Windows waarschijnlijk wat vlotter aanvoelen als je applicaties naast elkaar draait (Windows zelf, virusscanner, muziek, webbrowser, chatprogramma's, etc.). De Athlon 64 3500+ zal met de oudere games (games uit de tijd van die CPU) sneller draaien en de Athlon 64 is aanzienlijk zuiniger.

Als je de systemen niet upgradet ben je qua performance beter af met de Pentium D.
Ik heb op Google gezocht en ben er wel achter dat de Pentium D een dual core is maar de ghz van de AMD zijn gewoon hoger. Een simper 2.8 +2.8 sommetje voor de intel werkt ook weer niet :/
Neen, de Athlon 64 3500+ draait op 2.2GHz dus de klokfrequentie is niet hoger. De IPC (Instruction Per Clockcycle) van de Athlon 64 3500+ is hoger waardoor deze op 2,2GHz doorgaans (is ook applicatieafhankelijk) sneller is dan een 2,8GHz Pentium 4 / D.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.