Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Mensen het volgende.

Ik probeert voor mijn collega een email account te koppelen zodat hij mails kan ontvangen er versturen vanaf zijn Samsung galaxy tab 2.
Inkomende mail gaat goed, maar uitgaand is een hel >:)
Ik ben nu al een een paar uur aan het klooien om de SMTP server in te stellen, maar tevergeefs. Ik heb menig fora al geraadpleegd, allerlei poorten en serveradressen ingevoerd, maar het lukt me maar niet.

Het gaat om een planet internet mailserver
Dit wordt er gevraagd in te vullen:

SMTP-server:
Beveiligingstype:
Poort:
Inloggen verplicht Ja/nee:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Wie ow wie kan mij de juiste gegevens geven om het voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1e Google hit: http://www.networking4all...pdesk/email/smtp+servers/
Er zijn nog veel meer hits ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 24-10-2012 17:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
Dat hangt heel erg af van wat je hebt :) Het makkelijkste is een authenticated SMTP-sessie op te zetten met je provider, mits deze dat aanbeidt.

SMTP-servers laten (anoniem) alleen mailtjes door naar een e-mailadres dat ze zelf afhandelen (de server voor tweakers.net accepteert alleen mail voor @tweakers.net bijvoorbeeld), of in geval van een internetprovider, alleen mailtjes die worden verzonden door klanten van hun.

Je moet dus de server, je inlognaam en het wachtwoord van je internetprovider invullen :) De mailserver is dus mail.planet.nl, de inlognaam en het wachtwoord weet je zelf.

Het kan zo zijn dat als je een 3G-versie hebt en over 3G verbindt je mobiele provider ook nog in de weg gaat zitten (t-mobile bijvoorbeeld op mijn iPhone deed dat in het verleden). Via Wifi zou dat niet moeten spelen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 24-10-2012 17:54 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Mijn collega heeft een Wifi only tab. Dus 3G zit in dit geval niet in de weg.
@Raven,

Het adres is niet zozeer het probleem, maar meer de poort heb ik het idee. Ik heb alle poorten geprobeerd die google mij geeft betreft zoek criteria voor "Planet"
Maar er schijnen veel mensen last te hebben met uitgaande Email, maar iedereen geeft weer iets anders als oplossing als er over poorten en adressen gesproken wordt en wat uiteindelijk ook niet werkt bij velen 8)7

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
SMTP is heel simpel, tenzij je provider je iets anders vertelt is het 25 :) Je zou 587 nog kunnen proberen als 25 niet werkt...

Overigens, naar planet.nl gaan -> klantenservice -> alles over e-mail -> Hoe kan ik mijn e-mail instellen? was te moeilijk? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Haha, dat had ik ook allemaal al geprobeerd.. Maar dit werkte ook niet.. Ik krijg dan deze melding: Server ondersteunt geen verificatie.
Als ik het vinkje weghaal bij "inloggen verplicht" dan doorloop de tab de stappen wel, maar als ik dan een mail verstuur, krijg ik na een halve minuut een melding dat er een verbindings fout op treedt.
Misschien dat mijn UPC verbinding roet in het eten gooit oid. Anders zit er niets anders op de klantenservice te bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ah, je zit nu op een andere internetlijn dan die van Planet... Met poort 25 (en zonder username en password) werkt het bij die collega thuis waarschijnlijk wel :)

Dan is de volgende stap zorgen dat het overal werkt. Helaas kun je daarvoor blijkbaar niet de SMTP-server van Planet gebruiken omdat deze geen authenticatie ondersteunt. Bij de uitleg van UPC zie ik ook niet staan dat ze een wachtwoord vereisen maar het kan zijn dat het wel werkt :)

Andere optie dan nog is het instellen van de Exchange-server op je werk als SMTP-server maar dan moet je aan de systeembeheerders daar vragen of dat mag en wat je dan in moet stellen.

Als dat niet mag of kan dan kun je nog per 'locatie' een SMTP-server invullen (dus zowel Planet als UPC als de provider waar die collega vaker met zijn tablet wil mailen) of bij (bijvoorbeeld) Xs4all een accountje nemen waar authenticated SMTP bij zit (Pack, al is dat met 16,- per maand wel aan de dure kant als het je alleen om auth. SMTP gaat, mogelijk zijn er nog anderen).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Probeer anders een Gmail accountje te koppelen, die ondersteund dit wel ;)
Een provider wilt eigenlijk dat je deze alleen thuis gebruikt of via de webmail benaderd.
Gmail is vrij en overal toegankelijk ;)
Als SMTP je gmail instellen (smtp.gmail.com) en 99% kans dat het werkt (heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en heb het toch héél vaak gedaan ;) )

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Web-Brielle schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:56:
Probeer anders een Gmail accountje te koppelen, die ondersteund dit wel ;)
Een provider wilt eigenlijk dat je deze alleen thuis gebruikt of via de webmail benaderd.
Gmail is vrij en overal toegankelijk ;)
Als SMTP je gmail instellen (smtp.gmail.com) en 99% kans dat het werkt (heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en heb het toch héél vaak gedaan ;) )
Wilde net zeggen, zo heb ik het destijds opgelost gezien ik ook geen mail kon versturen vanaf mijn planet adres overal behalve thuis. Provider mail moet je sowieso echt niet aan beginnen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Het was indd zoals gedacht werd een probleem met wifi bij mij thuis.
Kpn vindt het waarschijnlijk niet nodig dat er vanaf andere locaties behalve vanaf hun eigen netwerkt emailtjes verstuurd mogen worden. Want het stappenplan wat "paul" mij gaf werkt indd, alleen wel bij de collega thuis.

Overigens is het wel raar dat er mails ontvangen mogen worden op een ander netwerk buiten kpn, maar versturen mag weer niet |:(
Kpn zal daar zn redenen wel voor hebben 8)7

Bedankt voor alle hulp :)

Er mag een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Dat is een antispam maatregel of een maatregel om te voldoen aan de bewaarplicht,
Kom je niet alleen bij KPN tegen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat doen alle providers waarbij je geen username/wachtwoord bij in kan/mag vullen bij het verbinden met de uitgaande mailserver.

Als _iedereen_ die server mag gebruiken om e-mails mee te sturen (open relay) dan staat die server binnen de kortste keren op een blacklist en pleurt de rest van de wereld de mails die door die server zijn gekomen zo weg; dat wil je dus niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Bij de kpnplanet SMTP uitgeaande mail server moet je een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (staat ook in het stappenplan), anders doet deze het niet. Dus vrij gebruiken zonder ww en username is niet aan de orde. Kortom: niet iedereen kan zomaar de server gebruiken zonder login.

Mijn collega is allang blij dat deze het doet nu. En buiten zn eigen netwerk mails versturen moet maar via google mail dan.

iig allen bedankt namen mijn collega :)

[ Voor 23% gewijzigd door Audione0 op 30-10-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
En dan nog accepteren ze geen mail die niet over hun eigen netwerk binnenkomt? Beetje dubbelop...

Anyway, blij dat het werkt :) Je kunt overigens ook gewoon altijd via de servers van GMail sturen, dan hoef je ook niet te switchen. (Uitleg)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1