Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22
Wie weet er een goedkope thermometer met logging (b.v. 24 uur elke 5 minuten) waarmee ik mijn retourtemperatuur van de CV kan loggen?
ik kan bij conrad eigenlijk niets vinden, maar wellicht zie ik iets over het hoofd
bedankt

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427117

Zoek bij Conrad eens op Voltcraft WDL. Niet goedkoop, maar werkt best aardig hier.
Hiermee kun je de gemeten temperaturen draadloos naar je PC doorzetten en dat voor maximaal 16 sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Er zijn ook USB temperatuur loggers, die je achteraf kunt uitlezen. Bijvoorbeeld deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.datalogger.nu/el_usb_lite/el_usb_lite.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je zelf wat wil tweakeren, ik heb nu een thermometer op basis van een Arduino bordje en een DS18S20 1-wire temperatuursensor.

Daar wil ik ook de retourtemperatuur mee meten, maar vooralsnog meet ik alleen de uitgaande leiding, en dan ook nog maar in mijn computerkamer. Ik moet nog altijd een tweede sensor aansluiten en dat ding op zolder installeren.
http://www.maasluip.nl/mrtg/cv/cv.html

Weinig spannends, want het is te warm om de verwarming aan te zetten. Deze is wel geinig: ook even testen met de maximale temperatuur van de CV. Die staat hier op 40 graden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 21:47

Pixelmagic

Ubergeek

Geen idee of je ergens een servertje het draaien, ik heb Domotiga draaien op een oude netbook, daar een RFX-Com transceiver op en een zooi Cresta temp/hygro meters van de Kijkshop voor 12€.

De grootste investering is de RFXCom maar die kan je ook nog voor veel andere dingen gebruiken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22
@pixelmagic: nee, geen servertje ergens draaiend.
ik zoek iets wat standalone kan loggen en je dan of op het ding zelf of op je notebook kan aflezen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 21:47

Pixelmagic

Ubergeek

Kijk dan eens naar een weerstation, bv een TFA Nexus of zo, die kan loggen en kan je periodiek uitlezen via usb.

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1