Toon posts:

Ps3 defect: Leest geen disc meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje:

Ik heb mijn playstation nu 1,5 jaar. Ik denk in totaal 2 jaar oud. Nooit wat aan gehad of gebeurd maar nu leest die geen disc meer.

Ik heb de blu ray lens al vervangen op de correcte manier maar tevergeefs. Hij leest nog steeds niks. Hij laad hem niet, en als die het doet laad die het spel, dan kun je spelen maar tijdens het volgende laadpunt blijft hij dan alsnog hangen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de moeite! :*)

Groet,

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
motordrive defect?
Laser heb je vervangen zei je.

Nieuwe op ebay zoeken kun je proberen, is wel kostbaar helaas

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:09

Nemesizz

Untouchable

Klinkt een beetje als wat mijn phat60 ook had/heeft, lens vervangen (was doorgebrand) maar stopt na een tijdje met lezen van bluray discs (DVD en CD werken overigens nog wel).

Oorzaak is dat de controllerchip onderop de drive dan beschadigd is. Zo gauw de chip een beetje warm word (en dat is vrij snel als je gaat gamen) stopt ie.
(althans, dit is bij mij het geval)
Theoretisch gezien zou je de bluray controller (de printplaat) moeten vervangen, maar praktisch gezien werkt dat niet vanwege de mariage chip (linkt de drive aan je console). Tenzij je de mariagechip kan desolderen en op een andere print kan zetten kun je de printplaat (of gehele drive) niet vervangen.