Van WLAN naar LAN

Pagina: 1
Acties:

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11 11:17
Hallo,

Wij hebben thuis altijd wlan en dit is nooit een probleem geweest omdat me broertje zusje en ik met een laptop in de zelfde kamer zaten . Maar nu iedereen wat ouder word gaat we allemaal in ons eigen kamer zitten en een redelijk groot huis hebben begint wlan toch wat probleem te geven.
Me zusje en ik zijn het wel eens dat 250-700ping MW3/bf3 niet leuk is en willen dus graag naar lan.

Ik heb dus wat hulp nodig.
-Welke kabel moeten er komen?
-het moet naar 5 plekken heb ik nu een switch nodig?
- Ik heb een lan gaatjes achter in me routen moeten er alleen kabel is.
-Maakt het de ping wel minder?

Hoe raar het na deze vragen ook klinkt ik heb me cisco diplomas dus ik denk dat het aanleggen geen probleem is, ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik wil ( en wat ik heb geschreven :P ) en me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
2Keys

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wait, je hebt een Cisco diploma maar kan geen simpel netwerk bouwen? Weird...

Gewoon cat5/cat6 kabels halen en die in je router proppen. Heb je niet genoeg vrije porten op je router, hang er dan nog een switch tussen. Als niemand torrents aan het draaien is, is 250~700 ping veel te hoog. Bekabeld kan dat zeker oplossen.

Lees ook even de regels van het forum in het vervolg voordat je een topic opent ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-10-2012 16:29 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, volgens mij moet ik dus aan Cisco diploma's een stuk minder waarde hechten als ik deed :+

Maar seriously: Kabels trekken, switch kopen, kabel van je router naar de switch toe en daar de rest van de kabels naar de werkplekken in. Stertopologie, dat zou je hopelijk wat moeten zeggen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 2Keys
Cisco is idd niets waard, al heb ik ook geen interesse dus kan ik het zijn vergeten ;p.

Maar het was dus wat ik verwachten dus ga zo maar ff naar de winkel en daarna de regels lezen ;p.

Hoeveel denk je trouwens dat de ping minder word? ik zit nu z'n 10 meter van de router af en het minimaal 250 ping. Word dit met lan gewoon rond de 50? of is een sommetje om dit te bereken( aantal coputer gedeeld door mbps ofzo)?

• LiquidT_NL
2Keys schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:43:
Cisco is idd niets waard, al heb ik ook geen interesse dus kan ik het zijn vergeten ;p.

Maar het was dus wat ik verwachten dus ga zo maar ff naar de winkel en daarna de regels lezen ;p.

Hoeveel denk je trouwens dat de ping minder word? ik zit nu z'n 10 meter van de router af en het minimaal 250 ping. Word dit met lan gewoon rond de 50? of is een sommetje om dit te bereken( aantal coputer gedeeld door mbps ofzo)?
Nee, ping is ook geen bandbreedte issue persé. Je kan al helemaal niets zeggen over de vertraging naar een online server. Ook de WLAN performance zegt niets: WLAN is zo instabiel als de pest. Ter vergelijking: ja ik heb een ping naar sommige servers van 20~ 30ms via mijn bedrade netwerk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik heb geen Cisco-papiertjes, maar kijk eens onderaan mijn post: netwerk & VoIP

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• 2Keys
Oke bedankt.

bit, ik zie da jij een redelijk duur switch heb. Is er veel verlies als je een goedkoperen neemt?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Het is een 16-poorts model, de 8-poort (unmanaged) is een stuk goedkoper. Deze procurvjes zijn echt prima, snel en erg betrouwbaar.
Of bedoel je mijn Router?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

2Keys schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:17:
Oke bedankt.

bit, ik zie da jij een redelijk duur switch heb. Is er veel verlies als je een goedkoperen neemt?
Ik heb pricewatch: TP-Link TL-SG1005D en ping van 30ms met een ADSL2 lijntje is doorgaans de regel. :)
Is ook een 8 poorts variant van trouwens.

Die ProCurve die hij gebruikt is een stuk groter, 16 poorts en kan waarschijnlijk beter omgaan met echt veel verkeer. Als je tussen meerdere interfaces de Gbit tegelijkertijd wilt halen, dan doe je er goed aan om er zo een te kopen. Ze zijn ook erg betrouwbaar die ProCurve dingen afaik :)
Maar als je gewoon een netwerk wilt en niet tussen meerdere machines tegelijkertijd files kopieert is een goedkope ook prima. Hier werkt het iig prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 24-10-2012 18:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• LiquidT_NL
Je denkt er ook eigenlijk gewoon teveel over na. Je hebt het probleem dat je verbinding plots ruk is nu je ver weg van de router zit. Kabels maken het waarschijnlijk al stukken beter dan wanneer je nog met wifi zat. En voor jouw doeleindes is elke switch goed, 2 of 3 tientjes is zat.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een draadloos netwerk en mijn internet gaat via glas, ping naar tweakers.net is 6ms.

Ik ga niet zeggen wat ik allemaal in mijn netwerk heb, want dan wordt het één groot meningentopic, terwijl gewoon alle informatie na te zoeken is in reviews of op websites van fabrikanten.

Verwijderd

Je kan bv. een "goedkoop" Netgear switch kopen, en met de winkelier afspreken dat als deze niet bevalt, dat je een "zwaardere" neemt (en deze terug geeft).
Pagina: 1