Why? How? What - marketing/communicatie vanuit waarom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Topicstarter
Niet specifiek op internetmarketing, maar ik denk dat het zeker een interessante presentatie is die zeker kan bijdragen :)

http://www.ted.com/talks/...aders_inspire_action.html

Op dit moment zijn wij ook bezig meer duidelijk te krijgen waar ons centrum ligt; we weten de why wel, maar communiceren het niet concreet in een mooie verpakking.

Zijn mensen hier bekend met het concept? En al geprobeerd het toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is een bekende ja - the golden circle zoals hij dat noemt. Niet alle bedrijven werken volgens dat principe/idee, omdat ze hun eigen manier hebben om te communiceren en te marketen - of hebben dat zelfs niet nodig door een grote 'installed base'. De why heb je vooral nodig voor prospect marketing: de mensen en bedrijven die al klant bij jou zijn hoef je naar verhouding niet zo heel erg meer te overtuigen. Wel een beetje, om ze natuurlijk als klant te behouden, maar niet zo erg als bij prospects om ze binnen te halen.

Wij passen het nog niet heel erg toe, maar willen dat ook wel meer gaan doen op verschillende manieren: om dezelfde reden als die jij noemt, het duidelijker en beter communiceren van die why ;)

Het gaat vooral om het van binnen naar buiten denken en communiceren, ipv andersom: veel bedrijven beginnen met wat en communiceren dat meteen, zonder verder te denken. En dat is zonde - verschillende bedrijven hebben een hele goede of mooie missie, die te vertalen is in een mooie why.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440819

Mijn idee, zorg dat klanten je leuk vinden en dan komt de rest vanzelf. Persoonlijk sluit de visie van Wil Reynolds zeer bij mij aan: http://www.seomoz.org/blog/2012-mozcon-videos-are-here
In concept volgens mij hezelfde methode als bij de "why" lijkt mij.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 440819 op 25-10-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:41

samo

yo/wassup

Het is inderdaad een bekende en erg inspirerende presentatie. Simpel en menselijk uitgelegd en het heeft ook een erg herkenbare kern.
Ik werk bij een ICT-distributeur, een erg onpersoonlijke sector waar we proberen het imago van dozenschuiver te vermijden. Daar pas ik het principe rustigaan toe op het ebusinessplatform en webshop door veel naar klanten te luisteren en met enige regelmaat aan klanten te vertellen waar wij enthousiast van worden. Dus soms een persoonlijk verhaaltje met knipoog naar iets werkgerelateerds, en soms andersom. Binnen onze afdeling (3 man) is dit nog redelijk goed uitvoerbaar, vooral omdat we dezelfde mening delen. Maar binnen de rest van de organisatie is het lastig afdwingen. We laten daarom maar zien binnen ons eigen domein wat er mogelijk is en delen die informatie dus ook intern.
Daar zijn een aantal andere tips uit de conversatiemanager-hoek wel nuttig. Zoals "Customer in the boardroom"; het gebruiken van realistische feedback en usecases om beslissingen op te baseren. Ik krijg de indruk dat we op die manier langzaamaan meer en meer mensen binnen het bedrijf overtuigen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana