Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik wil graag een nieuw 5.1 home cinema set kopen. Deze moet aan een aantal eisen voldoen, namelijk:
  • HDMI in- en uitgangen
  • ARC (als het kan, optisch in zou een alternatief zijn)
  • CEC (als het kan, niet perse noodzakelijk)
  • rond de 300 tot 400 euro
Nu is mijn oog gevallen op een aantal Onkyo setjes.
Allereerst de HT-S3505. Deze set is eigenlijk precies wat ik zoek, alleen heeft deze set een passieve subwoofer. Ik heb (o.a. op GoT) gelezen dat een actieve subwoofer meer wenselijk is. Wat is jullie menig hierover?

Als ik dan ga kijken voor een setje met actieve subwoofer, kwam ik bij Onkyo alleen op de HT-S5405 uit binnen deze prijs range. Het grote nadeel van deze set is dat hij alleen nog in het zilver te krijgen is, waar ik persé een zwarte set wil.

Buiten mijn prijsrange is de HT-S4505 te vinden, welke aan alle andere eisen voldoet. Hij is echter een ruime 100 euro duurder dan de 3505.

Naast Onkyo heb ik (nog) niet naar andere merken gekeken; ik weet niet goed welke merken fatsoenlijke spullen leveren in deze prijsklasse. Merken als Philips, Sony, etc missen vaak een aantal features (zoals HDMI ingangen). Ook heb ik niet gekeken naar een combinatie van losse versterker en speakerset, omdat ik hierbij door de bomen het bos niet meer zag ;)

Wat zouden jullie mij aanraden? Een van bovenstaande Onkyo sets? Wat zijn de verschillen tussen een passieve en actieve subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk ben ik meer fan van een actieve subwoofer. Geeft qua laag over het algemeen toch een stuk meer punch omdat de subwoofer dan een eigen versterker heeft. Tevens ontlast je de receiver van het leveren van relatief veel vermogen naar de subwoofer waardoor de overige speakers meer tot hun beschikking hebben. In dit segment wellicht niet helemaal nodig. Verder is een set met actieve subwoofer makkelijker te upgraden mocht er iets kapot gaan. Een receiver die passieve subwoofers uit een dergelijke set aan kan sturen zijn redelijk zeldzaam, ik ken er maar eentje die daadwerkelijk bedoeld is voor losse verkoop.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Dat bevestigt mijn beeld van een passieve subwoofer.
Na wat verder zoekwerk kwam ik nog de Yamaha YHT-196 tegen. Naar mijn idee is deze erg vergelijkbaar met de Onkyo HT-S3505, klopt dit?
Het enige verschil is dat deze wel een aparte subwoofer aansluiting heeft.
Zou het een idee zijn om een losse subwoofer bij de Yamaha te kopen (als deze los verkocht worden)? Zo ja, welke subwoofer is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online
Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op de YHT-298 van Yamaha. Het enige punt dat onduidelijk voor me is, is of deze set een actieve subwoofer heeft. Hoe kan ik dit zien aan de specs van dit systeem?