Firefox en Thunderbird werken niet over SSH

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265947

Topicstarter
Als ik met SSH -X gebruiker@computer, of SSH -XC gebruiker@computer, inlog op de PC, vanaf een iBook G4 met Ubuntu 10.04, kan ik zowel Firefox als Thunderbird wel openen, maar krijg ik bij Firefox alleen maar een grijs scherm zonder tekst en bij Thunderbird ook nog een leeg inlogschermpje. Daar heb ik niets aan, dus die wil ik sluiten en dan krijg ik de mededeling dat het desbetreffende scherm niet reageert. Hetzelfde gebeurt als ik de zaak omdraai en vanaf de PC op de PPC ga kijken, althans met Firefox, want Thunderbird gebruik ik niet op de PPC. Aangezien dit verschijnsel zich alleen voordoet met genoemde programma's heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het allemaal de schuld is van Mozilla, maar hoe dat dan precies zit, is mij een raadsel.

Zie http://arnoldkuijk.nl/fij...werken-niet-over-ssh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak even een shot van de twee vensters met een wel werkende applicatie van je Linux bakkie er bij. Geeft de shell nog wat aan informatie? Misschien verwacht de SSH server een degelijk werkende Xorg en heb je deze niet op je PPC Mac.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265947

Topicstarter
Op de iBook gebruik ik Ubuntu 10.04 voor PPC en het ligt niet aan Xorg. Andere programma's, bijvoorbeeld Krusader, Kmail, Gmusicbrowser en Opera werken foutloos. Vanaf een andere laptop, met een oude versie van Crunchbang Linux erop, werken ook Firefox en Thunderbird probleemloos.