Drivers Thrustmaster stuurtje met Vista driver op Win7 64b *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik heb een Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel, maar hiervoor kan ik geen drivers installeren.
Op de site van Thrustmaster staat een Windows ME/98/XP driver en een Vista driver. Ik heb Windows 7 64 bit.
Als ik de Vista driver installeer dan zit de driver vast op het punt dat ik m'n stuurtje moet aansluiten (hij blijft zeggen dat ik hem moet aansluiten, wat ik ook doe).
Op verschillende forums wordt als tip gegeven om de installatie te beëindigen via taakbeheer (gewoon het process killen), en dan tegen Windows zeggen 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken' en dan de map aanwijzen waar de installer net z'n files heeft geplaatst (C:\Program Files (x86)\Thrustmaster\FFB Wheel\drivers).
Nadat de installatie ongeveer halverwege is krijg ik een BSOD.
Als ik na het herstarten m'n stuurtje aansluit, dan probeert hij net dat laatste restje drivers weer te installeren, wat weer resulteert in een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:11
Je kan dit stuur alleen werkend krijgen onder Windows 7 zonder Service Pack 1 of ouder. Ik heb dit stuur ook en heb er een dual-boot Windows installatie voor opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

een BSOD
Welke precies?

--

Over bovenstaande: het weglaten van SP's wil je natuurlijk niet doen op een OS dat toegang heeft tot de buitenwereld!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:11
F_J_K schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Over bovenstaande: het weglaten van SP's wil je natuurlijk niet doen op een OS dat toegang heeft tot de buitenwereld!
Er is helaas geen ander alternatief, ik heb er over gemaild met Thrustmaster en van alles geprobeerd.
Ik zeg dan ook niet dat je Windows 7 zonder SP1 moet installeren, alleen dat het niet meer werkt na Windows 7 SP1. Vista of XP kan ook en dan met service packs.

Hieronder de mail van Thrustmaster:
Geachte,
Dank voor uw vraag. Om het door u gemelde issue met betrekking tot uw product Force Feedback Racing wheel te kunnen oplossen, vragen wij uw aandacht voor het hieronder vermelde.

Sinds de release van SP1 voor Windows 7 is dit stuur niet meer compatible. Zonder Sp1 kunt u de driver van Windows Vista in compatibility mode installeren als workaround, dit werkt goed in de meeste gevallen maar wordt niet gegarandeerd.

Een nieuwe driver voor Windows 7 wordt niet meer ontwikkeld vanwege de leeftijd van dit product.

Bij voorbaat dank voor uw begrip en medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Crim schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:25:
Er is helaas geen ander alternatief
Ik wilde met mijn waarschuwing vooral zeggen: als (alternatief is een nieuw stuur kopen :+ ) je dit doet, je de "onbeveiligde" dualboot simpelweg niet wilt laten verbindingen met het netwerk. En natuurlijk nog steeds wel een nette virusscanner etc gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Mijn computer kwam met SP1 voorgeinstalleerd, ik heb geen idee hoe ik van SP1 af kan komen.
Dualboot of ander stuurtje kopen zou idd een mogelijkheid zijn, alleen een goed stuurtje is te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
0x00000000000 etc
Pagina: 1