Game PC mainstream +-750 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05
Ok, daar gaat hij...mijn eerste self build systeem. (heb begeleidende kennis voor de assemblage, so no worries! }:O )

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil de nieuwste spellen kunnen spelen op high/ultra.
Ik sluit het systeem aan op mijn 47" flatscreen als HTPC en draai dan de gebruikelijke progs (xbmc/nzb's/couchpotato/sickbeard)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 800 euro, maar eigenlijk ben ik dan al stiekem over mijn 700 euro budget heen ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een samsung 830 SSD 128GB heb ik al liggen en die komt er ook in.
Heb tevens nog 2x 500GB schijf liggen van mijn ReadyNAS voor de opslag, dus die heb ik ook eruit gelaten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem die ik kan OC'en, waarvoor ik nu al de juiste spullen heb, en welke ik nog minstens een 1,5 jaar niet hoef te vervangen. Denk dat het moederbord het eerste gaat naar een Z77 (ipv Z75). Basis moet nu in ieder geval al goed zijn met een snelle OC-bare i5 en een goede prijs-kwaliteit verhouding bij de GPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zolang het stabiel en betrouwbaar is...ben geen 'fanboy' van een AMD vs Intel of Radeon's vs GTX's. Heb echter wel een Nvidia 660ti gekozen vanwege prijs/prestatie maar ook omdat ik PhysX wel interessant vind...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb gekozen voor een stille kast vanwege de HTPC functie en de plaatsing ervan in mijn bioscoop/game ruimte die er ook nog enigzins 'aantrekkelijk' uitziet (geen gaas of windows). Tevens kijken wij best veel films en series en derhalve gebruik ik de pc straks veel, dus energie verbruik is belangrijk.

Nog aanvullend:
Ik en mijn broer zijn 2 systemen aan het samenstellen. Echter heb ik een iets beperkter budget (oa. hij een 125 euro kostende Z77 mb en ik een Z75 en een duurdere R4 kast. Waarschijnlijk koop ik ook nog wel een CD/DVD brander of Blu-ray, maar dat is niet het belangrijkste.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Asrock Z75 Pro3€ 75,30€ 75,30
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 281,49€ 281,49
1Cooler Master Silencio 550€ 66,50€ 66,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 30,46€ 30,46
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 32,45€ 32,45
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Niks op aan te merken, kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De silencio 550 kan wel warm worden, zeker als je van plan bent om te overklokken.
reviews: Cooler Masters Silencio 550-behuizing getest
Hij is wel stil natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05
Thanks Inrage ;)

En thanks SmokingCrop.
Ja was al benieuwd of er iemand over zou beginnen...daar heb ik het idee, dat als het systeem lang (tijdens goed potje gamen) een volle load te verwerken heeft en dus warm wordt, dan kan bij deze kast het deurtje open. Of werkt dat niet zo?

Wat ik me trouwens ook sinds vandaag afvroeg; heeft het zin om een geluidskaart aan te schaffen? Het geluid gaat via mijn Yamaha versterker naar mijn Jamo 5.1 set via HDMI. Als ik nog beter geluid uit mijn systeem kan krijgen, vind ik dit het wel waard om naar te kijken. Maar is het geluid dat uit dit mobo komt nou 'slechter' dan een aparte geluidskaart?

[ Voor 38% gewijzigd door Xecuter NL op 24-10-2012 15:20 ]