Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat Pricewatch opmerkingen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik dacht, laat ik de pricewatch es gaan gebruiken.
  1. Ik kon de SD-kaarten niet vinden. Ik keek bij Beeld en geluid -> Camera's, en daar staan ze niet, terwijl ik ze daar wel had verwacht. Blijkt dat ze op een (voor mij, in mijn context) onlogische plek zitten.
  2. Ik zie een switch tussen "uitvoeringen" en "producten", maar het is onduidelijk waar je nou tussen wisselt. De switch staat bij de filters, maar het wisselt ook de productenlijst. Heeft het ook invloed op de filters? Hoe dan ook, dit moet echt anders.
  3. Het is onduidelijk of de prijs inclusief berzorgkosten is.
  4. Als je bij een product bent, is het kruimelpad heel rommelig. Het merk staat er ook in, maar het lijkt op een subcategorie. Ik lees snel, en zie "Multimedia geheugen - Samsung - 32GB yadayada". Ik heb Samsung niet gekozen als categorie, dit is verwarrend. Ik weet niet hoe dit anders moet, als je per se naar de "merkwinkel" wil gaan. Ik betwijfel ook of dit uberhaupt nuttig is, je kan immers ook al filteren op merk.
  5. De zijbalk staat nu ineens rechts. Wees hier consequent in, want zo lijkt de boel te verspringen. De filters in het vorige overzicht aan de rechterkant is beter, omdat het geen navigatie is (die staat in de regel links). De zijbalk bij een product is trouwens ook een stuk breder... Consequent zijn neemt verwarring weg.
  6. "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters" waarom staat dat er :? Ik heb helemaal niet gefilterd, en al zou ik dat wel gedaan hebben, heb ik geen behoefte aan dingen waar ik niet op filter. Google geeft toch ook geen resultaten à la "Dit is misschien ook leuk, maar is niet waar je op gezocht hebt".
  7. De link met de prijs rechtsbovenin linkt naar dezelfde pagina als waar je al bent. Wat is het nut?
  8. De link "hebben" is verwarrend, want je kunt het ook lezen als "ik wil dit hebben". IKZELF weet dat dit niet zo is, en dat het je inventaris is, maar weet een nieuwe bezoeker dat ook? Ik denk dat daar niet zo goed bij nagedacht is.
  9. Foto's kun je beter op een aparte tab zetten. Genoeg ruimte voor meer tabbladen. Het is onlogisch dat dat bij Specs staat.
  10. Als je een foto aanklikt, dan gaat de terug-knop (van de browser) niet terug naar waar je vandaan komt. Usability-onderzoeken tonen vaak aan dat mensen dit doen, en het is dan ook heel logisch om te doen. Je gaat immers "terug".
  11. Het pijltje bij "alle opties". Ik weet niet zeker of een pijltje wel zo'n handig icoontje is. Temeer omdat er geen visuele scheiding tussen filters is, lijkt het alsof het pijltje zegt "alle opties staan een stukje naar onder", maar je moet er juist op klikken. Ook dat wordt weer onduidelijk omdat links niet onderstreept zijn - en ook dat is een conventie die mensen gewend zijn en heel goed werkt.
Dat was het even :)

Disclaimers:
- Ik hoef niet per se antwoord op alle vragen (liever een bevestiging dat er aan geworken wordt :P)
- Ik lul niet uit m'n nek als ik opmerkingen over usability maak. Ik weet waar ik over praat op dat vlak.
Just sayin' :)

日本!🎌

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:58
Je hoeft geen antwoord, toch zal ik dat even op een paar punten doen ;) Ten eerste, goede punten :)
_Thanatos_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:43:
Ik dacht, laat ik de pricewatch es gaan gebruiken.
[ol]
• Ik kon de SD-kaarten niet vinden. Ik keek bij Beeld en geluid -> Camera's, en daar staan ze niet, terwijl ik ze daar wel had verwacht. Blijkt dat ze op een (voor mij, in mijn context) onlogische plek zitten.
- We moeten inderdaad nog even kijken naar waar we bepaalde categorieën gaan neerzetten. Daar is een collega van me al een tijdje mee bezig. Het liefst wil ik dat we soortvan ghostcategorieën kunnen creeëren die op meerdere plekken kunnen voorkomen, maar daar moeten we niet in gaan doorslaan. Zo mogen SD-kaarten best bij digitale camera's en bij (bijvoorbeeld) smartphones verschijnen. Veel telefoons kunnen immers ook uitbreidbaar geheugen hebben
• Ik zie een switch tussen "uitvoeringen" en "producten", maar het is onduidelijk waar je nou tussen wisselt. De switch staat bij de filters, maar het wisselt ook de productenlijst. Heeft het ook invloed op de filters? Hoe dan ook, dit moet echt anders.
- Het producten/uitvoeringen vind ik ook nog wat onduidelijk en het is eigenlijk een experimentele feature. We proberen voor het eerst het goed te bundelen, maar hebben (denk ik) teveel tijd besteed aan de achterkant hoe we dit konden realiseren en te weinig aan de voorkant. Als je tips hebt, zijn die natuurlijk altijd welkom
• De zijbalk staat nu ineens rechts. Wees hier consequent in, want zo lijkt de boel te verspringen. De filters in het vorige overzicht aan de rechterkant is beter, omdat het geen navigatie is (die staat in de regel links). De zijbalk bij een product is trouwens ook een stuk breder... Consequent zijn neemt verwarring weg.
Met de zijbalk bedoel je de filters bij de prijslijst neem ik aan? Dat komt omdat op die pagina ook een rectangle moet komen te staan. We hadden eerst gekeken of we de filters aan de linkerkant konden neerzetten (en met een breedte van 336px), maar dat zag er heel erg vreemd uit. Met pijn in m'n hart is dat uiteindelijk rechts geworden. Het liefst had ik er natuurlijk geen banner gehad en konden de filters gewoon links staan met dezelfde breedte ;)
• "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters" waarom staat dat er :? Ik heb helemaal niet gefilterd, en al zou ik dat wel gedaan hebben, heb ik geen behoefte aan dingen waar ik niet op filter. Google geeft toch ook geen resultaten à la "Dit is misschien ook leuk, maar is niet waar je op gezocht hebt".
We willen altijd een totale lijst bieden van alle prijzen, waarbij we onderscheid bieden tussen wie wel en wie niet aan het standaard vooringestelde filter voldoet. Ga je verder filteren, dan zie je kun je eventueel nog nagaan of je eigen favo webshop nog aan het filter voldoet. Het is vreemd als hij dan ineens helemaal uit de lijst is verdwenen. Dit toonden we ook bij onze vorige prijslistings, maar was daar het onderscheid een stuk minder duidelijk (prijs was lichtgrijs en er zat geen scheidingslijn tussen). Het was echter wel voor veel van de gebruikers een handige feature, dus die hebben we behouden
• De link met de prijs rechtsbovenin linkt naar dezelfde pagina als waar je al bent. Wat is het nut?
De header tonen we op iedere plek standaard, ongeacht op welk tabblad je bent. Dat is als je op de prijzentab zit inderdaad wat overbodig, maar bij andere tabbladen vind ik het niet zo vreemd. Het is uiteindelijk de basic info over het product (wij noemen het entiteiten) die we daar tonen
• De link "hebben" is verwarrend, want je kunt het ook lezen als "ik wil dit hebben". IKZELF weet dat dit niet zo is, en dat het je inventaris is, maar weet een nieuwe bezoeker dat ook? Ik denk dat daar niet zo goed bij nagedacht is.
Dat ben ik helemaal met je eens :)
• Foto's kun je beter op een aparte tab zetten. Genoeg ruimte voor meer tabbladen. Het is onlogisch dat dat bij Specs staat.
Helaas hebben we dus niet "genoeg ruimte". Sterker nog, ik ben bang dat we moeten gaan snoeien in het aantal tabbladen. Niet alle tabbladen die in de toekomst beschikbaar zullen zijn bestaan nu (zoals forum bijvoorbeeld). Kijk maar eens bij deze entiteit: pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Zwart. Derhalve ontkom je er niet aan om bepaalde tabbladen te combineren.
• Als je een foto aanklikt, dan gaat de terug-knop (van de browser) niet terug naar waar je vandaan komt. Usability-onderzoeken tonen vaak aan dat mensen dit doen, en het is dan ook heel logisch om te doen. Je gaat immers "terug".
Daarbij zou je inderdaad eigenlijk domweg terugmoeten naar waar je vandaan kwam, echter kan je dat wel weer op meerdere manieren interpreteren. In essentie ga je niet naar een andere pagina toe...
• Het pijltje bij "alle opties". Ik weet niet zeker of een pijltje wel zo'n handig icoontje is. Temeer omdat er geen visuele scheiding tussen filters is, lijkt het alsof het pijltje zegt "alle opties staan een stukje naar onder", maar je moet er juist op klikken. Ook dat wordt weer onduidelijk omdat links niet onderstreept zijn - en ook dat is een conventie die mensen gewend zijn en heel goed werkt.
Ik denk dat als we daar een underline geven dat het dan al een stukje duidelijk is. Thanks voor de suggestie

Nogmaals erg bedankt :)