Ik dacht, laat ik de pricewatch es gaan gebruiken.
Disclaimers:
- Ik hoef niet per se antwoord op alle vragen (liever een bevestiging dat er aan geworken wordt
)
- Ik lul niet uit m'n nek als ik opmerkingen over usability maak. Ik weet waar ik over praat op dat vlak.
Just sayin'
- Ik kon de SD-kaarten niet vinden. Ik keek bij Beeld en geluid -> Camera's, en daar staan ze niet, terwijl ik ze daar wel had verwacht. Blijkt dat ze op een (voor mij, in mijn context) onlogische plek zitten.
- Ik zie een switch tussen "uitvoeringen" en "producten", maar het is onduidelijk waar je nou tussen wisselt. De switch staat bij de filters, maar het wisselt ook de productenlijst. Heeft het ook invloed op de filters? Hoe dan ook, dit moet echt anders.
- Het is onduidelijk of de prijs inclusief berzorgkosten is.
- Als je bij een product bent, is het kruimelpad heel rommelig. Het merk staat er ook in, maar het lijkt op een subcategorie. Ik lees snel, en zie "Multimedia geheugen - Samsung - 32GB yadayada". Ik heb Samsung niet gekozen als categorie, dit is verwarrend. Ik weet niet hoe dit anders moet, als je per se naar de "merkwinkel" wil gaan. Ik betwijfel ook of dit uberhaupt nuttig is, je kan immers ook al filteren op merk.
- De zijbalk staat nu ineens rechts. Wees hier consequent in, want zo lijkt de boel te verspringen. De filters in het vorige overzicht aan de rechterkant is beter, omdat het geen navigatie is (die staat in de regel links). De zijbalk bij een product is trouwens ook een stuk breder... Consequent zijn neemt verwarring weg.
- "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters" waarom staat dat er
Ik heb helemaal niet gefilterd, en al zou ik dat wel gedaan hebben, heb ik geen behoefte aan dingen waar ik niet op filter. Google geeft toch ook geen resultaten à la "Dit is misschien ook leuk, maar is niet waar je op gezocht hebt".
- De link met de prijs rechtsbovenin linkt naar dezelfde pagina als waar je al bent. Wat is het nut?
- De link "hebben" is verwarrend, want je kunt het ook lezen als "ik wil dit hebben". IKZELF weet dat dit niet zo is, en dat het je inventaris is, maar weet een nieuwe bezoeker dat ook? Ik denk dat daar niet zo goed bij nagedacht is.
- Foto's kun je beter op een aparte tab zetten. Genoeg ruimte voor meer tabbladen. Het is onlogisch dat dat bij Specs staat.
- Als je een foto aanklikt, dan gaat de terug-knop (van de browser) niet terug naar waar je vandaan komt. Usability-onderzoeken tonen vaak aan dat mensen dit doen, en het is dan ook heel logisch om te doen. Je gaat immers "terug".
- Het pijltje bij "alle opties". Ik weet niet zeker of een pijltje wel zo'n handig icoontje is. Temeer omdat er geen visuele scheiding tussen filters is, lijkt het alsof het pijltje zegt "alle opties staan een stukje naar onder", maar je moet er juist op klikken. Ook dat wordt weer onduidelijk omdat links niet onderstreept zijn - en ook dat is een conventie die mensen gewend zijn en heel goed werkt.
Disclaimers:
- Ik hoef niet per se antwoord op alle vragen (liever een bevestiging dat er aan geworken wordt
- Ik lul niet uit m'n nek als ik opmerkingen over usability maak. Ik weet waar ik over praat op dat vlak.
Just sayin'
日本!🎌