Toon posts:

Upgrade/nieuw systeem +- 500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuw systeem of een upgrade van mijn huidige pc.

Dit zijn mijn specificaties van wat ik nu heb:

mobo-Asrock (welke even geen idee)
amd athleton 64 x2 dual core 6000 +
Nvidia Geforce 9500 GT (512mb)
Werkgeheugen 4GB DDR3
420watt voeding.
250GB HD

Nu twijfel ik zelf ook nog als ik een overstap neem op een nieuw systeem tussen intel/amd.
Denk dat ik met AMD wat goedkoper uit zal zijn. Ik speel voornamelijk GW2. Verder gebruik ik de pc voor downloaden en de standaard dingen.
In de komende jaren ben ik niet van plan veel te gamen op mijn pc.. hiervoor heb ik een PS3.
Ik wil wel GW2 goed kunnen spelen.. dit is nu totaal niet speelbaar met zo'n 10FPS.

En ik dacht zelf misschien aan zoiets: http://www.alternate.nl/h...8_GB/998152/?event=search

En dan daarbij een goed grafische kaart? Is dat wat..

Alvast bedankt allen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou fijn zijn als iemand kan reageren. Ik wil zo snel mogelijk naar de winkel haha;)

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Lees even de bbg: reviews: Desktop Best Buy Guide: editie september 2012
Als je je kast, HDD, DVD en geheugen nog kunt hergebruiken zou dat mooi zijn. Voorwaarden daarvoor zijn: kast moet een atx bord kunnen herbergen, geheugen wat je nu hebt moet wel echt DDR3 zijn (is dit echt zo of heb je DDR1 of 2? Die kans is groter gezien je oude CPU). Verder moeten je HDD en dvd een SATA aansluiting hebben. De rest kun je dan overnemen uit de bbg.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Zojuist is de nieuwe generatie met ''Piledriver'' cores van AMD uitgekomen. Die zijn ~10-15% sneller dan de Bulldozer die je hebt uitgekozen. Als je voor AMD kiest, dan kan je beter FX-8350 of FX-8320 kiezen.. die zijn de komende dagen te koop voor dezelfde prijs als de oudere bulldozers van AMD.
Zo'n FX-8150/FX-8120 zou ik niet meer nemen..

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie!

Mijn HDD,DVD kan ik nog hergebruiken hebben een Sata aansluiting. Ook het geheugen is DDR3.

Hoe en of waaraan kan ik zien of het een ATX kast is?

970 Extreme3 moederbord van ASRock is dit een goed moederbord? Prijs is rond 80eu.

Welke grafische kaart zouden jullie mij aanraden? Enigste is wel dat mijn beeldscherm alleen een VGA aansluiting heeft.. Maar, daarvoor heb je voor een paar euro al een adapter als ik het goed heb toch van dvi to vga?

Heb ik ook nog een nieuwe voeding nodig.. Die ik nu heb is namelijk 420 watt..

FX-8350 of FX-8320 ga ik eens naar kijken. Nog een tip wat een goede koeler is voor de CPU?

Ik wil niet veel meer uitgeven dan ongeveer 400 euro,-

Ik hoor graag van jullie!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 16:30 ]

• MartijnLoarne
Zoek eens uit welk moederbord je hebt, als dat een atx bord is, dan past een andere atx ook in de kast. Kijk ook even bij de lijst van ondersteunde CPU's voor dat bord op de site van asrock, misschien past de X4 955 ook wel op je huidige bord. Anders is de 970 Extreme 3 een goed bord. Goede koeler is deze: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
De HD7850 uit het lijstje heeft een DVI-I uitgang, daar past een verloopje naar VGA op. Zoek ook even wat benchmarks op van hoe deze kaart scoort in de door jou gespeelde games. Kijk daarbij ook hoe de GTX660 en de HD7870 scoren, die zijn ongeveer vergelijkbaar geprijsd. De 7870 is over het algemeen de snelste van die 3, de 660 zit meestal tussen de beide AMD's in.
Post ook even een lijstje van alle onderdelen die je wilt gaan kopen hier, kunnen we nog feedback geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even uitgezocht welk moederbord ik heb. Dat is een AGP moederbord van Asrock een AliveDual-eSATA2.

Dat wordt denk ik sowiezo een nieuw moederbord. Zal een ATX moederbord/970 Extreme 3 wel in mijn kast passen.. lijkt mij wel toch ?

Dan kom ik tot de conclusie dat ik een nieuw moederbord,cpu,grafische kaart en geheugen nodig heb en eventueel een betere koeler voor de CPU.

Ik heb nu een voeding van 420 watt is dit gewoon voldoende ?

De grafische kaarten die jij hierboven schrijft zijn over het algemeen vrij prijzig...

Zou iemand misschien voor rond de 400euro mij wat kunnen aanbevelen?

Alvast bedankt weer!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Zoiets... ??
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-8320 Boxed€ 159,90€ 159,90
1Asus M5A97€ 71,50€ 71,50
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 157,-€ 157,-
1GeIL Black Dragon 8GB(2x4GB) DDR3 PC3-12800€ 30,99€ 30,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,39

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Waarom ga je dan niet voor intel? i5 3320 + H77 mobo (of Z75 als je nog wil overclocken)

Verwijderd

Topicstarter
De Intel I5 3320 kan ik nergens vinden wel de 3330. Als ik voor intel ga welke videokaart raad jij mij aan?

En als ik een nieuw moederbord haal zal, dat gaan passen in de kast die ik nu heb?
Nu zit er dus een AGP mobo in.

@bladerash Dankjewel voor het samenstellen van een systeem. Ziet er inderdaad ook erg leuk uit. En voeding die ik nu heb van 420 watt dat is gewoon prima?

Ik hoor graag van andere als die nog een leuk systeem weten samen te stellen.

Dankjewel!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Inrage schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:46:
Waarom ga je dan niet voor intel? i5 3320 + H77 mobo (of Z75 als je nog wil overclocken)
Waarom wel? Kom dan op zn minst met benchmarks waaruit blijkt dat ie beter is.

420W kán genoeg zijn, maar dan moet het wel een goede zijn, geef even het exacte merk en type (of een foto van de sticker op de zijkant).

• Inrage
mitsumark schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Waarom wel? Kom dan op zn minst met benchmarks waaruit blijkt dat ie beter is.
reviews: AMD FX-8350: hoop aan de horizon?

Zie review van tweakers zelf. De i5 3330 is ongeveer gelijk aan de i5 3450 uit de tests. Prestaties zijn soms minder, soms beter afhankelijk van single of multicore gebruik. Maar het stroomverbruik van de AMD is anderhalf keer zo hoog. Voor mij is dat een dealbreaker. Als ik de TS z'n huidig systeem zie dan heeft ie er lang mee gewerkt, dus neem ik aan dat het nieuwe systeem ook even moet dienen. Op termijn haal je de kleine meerprijs van het i5 systeem er vlot uit.

Verwijderd

Topicstarter
Het model nr van mijn voeding is: LPJ9-25P. (PFC SATA).

Kan ik mijn kast gewoon behouden nogmaals het moeedrbord wat er nu inzit is dus AGP.

Hmm begin nu erg te twijfelen tussen Intel/AMD.
Ik wil gewoon rond de 400 euro uitgeven.

Ben zelf van plan om eind deze middag even langs informatique te gaan.

Ik hoop graag nog wat leuke dingen van jullie te horen.
Ook zou ik zelf totaal niet weten wat een leuke videokaart is.

Bedankt weer!

• Inrage
Ik zie zo niet direct welke case je nu hebt in dit topic?

Is AGP gewoon niet de voorloper van PCI-e? Volgens mij heeft dat niks met de afmeting van je mobo te maken. AGP grafische kaarten worden ook niet meer gemaakt denk ik. Op een nieuw mobo zitten ook geen AGP sloten meer maar je oude grafische kaart ga je toch niet meer gebruiken.

Meest voorkomende Case sizes zijn mATX (mini), ATX (normaal). In de pricewatch kan je voor ieder mobo de ATX size zien en bij iedere case kan je zien welke ATX size mobo's er in kunnen.

[ Voor 80% gewijzigd door Inrage op 25-10-2012 13:29 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:22:
Kan ik mijn kast gewoon behouden nogmaals het moeedrbord wat er nu inzit is dus AGP.
Die vraag is al beantwoord. Je kan tenminste de moeite doen andermans hulp terug te lezen.

Ik zou van het restant aan budget gewoon een 7xxx kaart halen, 7850 of een 7870 als dat over is, of een Nvidia equivalent.

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-10-2012 13:30 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• MartijnLoarne
Je huidige moederbord is een ATX, dus de 970 Extreme 3 past er wel in. X4 955 is een prima CPU, dan nog een nieuwe voeding erbij (ik denk niet dat die 420W nog goed is, dit is een goede voeding: pricewatch: XFX Pro 550W )
Geheugen kun je meenemen. Kijk daarna wat je nog over hebt van je budget, daarvoor haal je een videokaart. HD7850, GTX660 en HD7870 zijn goede keuzes. Misschien dat je iets boven de 400 uit komt, maar daarvoor krijg je wel veel terug.

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 22:28
Als ik even google kom ik de volgende voeding tegen aan de hand van het modelnummer wat jij opgeeft:
http://www.onyougo.com/li...wer-supply-units_pi100298 . Ik weet niet hoe het met de anderen hier zit, maar ik kan weinig zeggen over de kwaliteit van dit merk (lijkt mij niet denderend). Ik zou zeggen dat je er beter aan doet om ook een nieuwe voeding aan te schaffen.

Wat betreft het "AGP moederbord" waar je over spreekt... AGP is het type aansluiting voor de videokaart. Elk nieuw moederbord wat je aan zult schaffen zal een PCI express slot hebben ipv AGP om een videokaart aan te sluiten. Dit zegt dus niets over de afmetingen etc. van het moederbord.

Welke resolutie heeft de monitor die je gebruikt? Wanneer je namelijk op een relatief lage resolutie wil gamen en niet van plan bent in de toekomst een nieuwe monitor aan te schaffen zou misschien een amd hd7770 ook een optie zijn om alles beter binnen je budget van €500,00 te laten passen.

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

Verwijderd

Topicstarter
Het beste is om zo te lezen toch voor AMD te gaan.

Dan zal ik de 970 Extreme 3 mobo wel gaan nemen. De X4 955 is volgens mij al een vrij oude cpu toch? Is het dan niet beter om bijvoorbeeld voor de FX-8150/FX-8120 te gaan. of wat iemand anders hier al zei de FX-8350 of FX-8320. Die laatste 2 genoemde zijn wel vrij prijzig.

Zijn de FX-8150/FX-8120 niet een stuk sneller dan de X4 955?

Geheugen kan ik inderdaad meenemen en misschien zelf nog 4GB aangeschaffen.

Videokaart ga ik nu eens even goed uitzoeken. Wat ik zo hoor is het dus beter om een nieuwe voeding te halen ook hier ga ik dan maar even voor kijken.

De resolutie die ik heb is 1280 x 1024. Ik ben niet van plan om op korte termijn al een nieuwe monitor te kopen.

Wel is het zo dat dit beeldscherm alleen VGA heeft. Maar, dit kan denk ik opgelost worden met een adapter dvi to gva als ik het goed heb.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
Als ik jou was zou ik het zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,20€ 84,20
1Asrock 970DE3/U3S3€ 54,45€ 54,45
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 157,-€ 157,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 40,-€ 40,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,65

Toelichting:

Die Phenom x4 is snel zat voor jou, je hebt echt geen 8350 nodig voor wat jij er mee gaat doen.

Mobo is gewoon goed met genoeg mogelijkheden.

Degelijke voeding erbij.

En een redelijke videokaart waar je goed GW2 mee kunt spelen, je geeft zelf aan niet al te veel te gaan gamen, dus ik zou niet meer dan 150 euro uitgeven aan een videokaart in dat geval. ;)

Doe er eventueel nog een ssd van 64 GB bij voor Windows en wat programma's, en misschien een losse CPU koeler voor 2-3 tientjes en je hebt een snel en stil systeem wat alles kan wat jij wilt.

Ik zou overigens wel een scherm er bij nemen, koop gewoon een full hd scherm voor een euro of 100, en hou die oude erbij als secundair scherm. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor alle adviesen!

Het is het volgende geworden:

FX 8120
HD 7770
Asrock 970 Extreme 3 mobo
8 GB corsair.

Helaas kwam ik er net achter dat mijn oude voeding van 420 watt doorgebrand is.
Dat wordt een nieuwe voeding kopen.

Ik zat zelf al te denken aan deze :

Corsair CX500 Builder series - 500W

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:05:

FX 8120
HD 7770
8 GB corsair.

Wacht even.
Eerst bedank je iedereen voor zijn of haar advies en vervolgens kom je met een totaal andere setup op de proppen als wat men aanraadt? :?

Sowieso is er gemeld dat je een nieuwe PSU nodig hebt, ook dat heb je niet meegenomen.
Maar om je een beetje te helpen:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

De Be Quiet is modulair, de Corsair niet.
Verschil in prijs is een tientje (laten we het erop houden dat je hem voor het weekend wilt hebben).

430 watt is ruim voldoende, 500 is te veel.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:05:

FX 8120
HD 7770
8 GB corsair.

Vind je het zelf niet een beetje zuur voor de mensen die je hebben geholpen, dat jij gewoon een compleet ander systeem bestelt?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Inrage
Die HD7770 zal al zweten bij Guildwars 2 als je alle opties open trekt... als je ooit een nieuw scherm koopt met een hogere resolutie kom je al in de probleem zone. En dat terwijl je voor minder meer had kunnen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Inrage op 26-10-2012 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even.
Volgens mij zijn adviezen en tips er om met elkaar te delen.
Ik vraag om ADVIES en niet van wat MOET ik kopen.
Ik ben blij met de mensen die me hier geholpen hebben. Het hoeft volgens mij niet zo te zijn dat als, iemand met een setup komt ik die ook daadwerkelijk moet gaan nakomen:S

Volgens mij hebben 2 mensen hier ook een Asrock Extreme 970 3 aangeraden + een videokaart de HD 7770.
Sowieso klopt jou argument dan al niet maargoed dat terzijde.

Iig bedankt voor het kijken voor de voeding;) Ik wil hem inderdaad voor het weekend hebben. Soms zijn dingen ook een beetje dubbel.. zoals, bijvoorbeeld in de winkel zeide ze dat 450watt al aan de krappen kant is. Vanwege het feit dat de videokaart al zo'n 450 watt vraagt vertelde hij mij.
Quad schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:01:
[...]

Wacht even.
Eerst bedank je iedereen voor zijn of haar advies en vervolgens kom je met een totaal andere setup op de proppen als wat men aanraadt? :?

Sowieso is er gemeld dat je een nieuwe PSU nodig hebt, ook dat heb je niet meegenomen.
Maar om je een beetje te helpen:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

De Be Quiet is modulair, de Corsair niet.
Verschil in prijs is een tientje (laten we het erop houden dat je hem voor het weekend wilt hebben).

430 watt is ruim voldoende, 500 is te veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:14:
Die HD7770 zal al zweten bij Guildwars 2 als je alle opties open trekt... als je ooit een nieuw scherm koopt met een hogere resolutie kom je al in de probleem zone. En dat terwijl je voor minder meer had kunnen hebben.
Volgens de winkelier is dit een prima videokaart. Ik vindt zelf van ook. Had weinig zin om aan een videoakart 200+ uit te geven. Nogmaals het game op mijn pc daar liggen niet mijn prioriteiten.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij beslis je nog altijd zelf wat je uiteindelijke systeem gaat worden;) Daarbij komt dat wat ik nu heb liggen ook een aantal mensen mij aanhadden geraden hier.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Vind je het zelf niet een beetje zuur voor de mensen die je hebben geholpen, dat jij gewoon een compleet ander systeem bestelt?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Echter als je eigenlijk alleen GW2 speelt en wat standaard dingen doet is je verhouding processor/videokaart niet zo best.
Ik zou die verhouding (in prijs) minimaal 1:1 doen, bij een echte game pc is je videokaart 2-3x zo duur als je processor (of nog erger zoals bij mijn pc).

• Inrage
Je winkelier zegt ook dat de videokaart 450w vraagt... je hele systeem gaat niet eens 250w gebruiken...
Je winkelier probeert geld te verdienen aan jou en z'n stock te verkopen.

Slechts 1 persoon in dit topic heeft ide 7770 aangeraden maar die dacht dat het nodig was om in je budget van 500€ te blijven, voor 350€ had je echter al mogelijkheden met een betere kaart... dus die post was nutteloos.

Maar kom GW2 zal wel werken. Veel plezier er mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Inrage op 26-10-2012 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik blij om van jullie te horen dat het niet nodig is om een een voeding te halen van zo'n 500 watt. Dat ik met een voeding van 400 watt dus ook prima uit de voeten kan. Een zaak als paradigit heeft alleen niet zoveel keus zie ik. (Dit zit bij mij om de hoek en de rest stuk verder).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:20:
Dan ben ik blij om van jullie te horen dat het niet nodig is om een een voeding te halen van zo'n 500 watt. Dat ik met een voeding van 400 watt dus ook prima uit de voeten kan. Een zaak als paradigit heeft alleen niet zoveel keus zie ik. (Dit zit bij mij om de hoek en de rest stuk verder).
Heb even gekeken en inderdaad, keuze is niet reuze in het segment wat jij moet hebben.
Je kan het ook gewoon online bestellen waar ze direct op voorraad hebben en dus morgen in huis? :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:59:
Volgens mij beslis je nog altijd zelf wat je uiteindelijke systeem gaat worden;) Daarbij komt dat wat ik nu heb liggen ook een aantal mensen mij aanhadden geraden hier.
Tuurlijk wel, maar het is alleen een beetje krom als je zo loopt te schreeuwen om hulp (kick binnen 4 uur na het maken van je thread), en dan vervolgens bijna al het advies de deur uit doet. Als je dan nog zou aangeven waarom je uiteindelijk hierop bent gekomen (evt. op basis van ons advies) zou dat nog wel meevallen, maar nu lijkt het net alsof het advies 0 invloed op je keus heeft gehad.

Uiteraard maak je zelf de uiteindelijke keuze. Ik kan alleen wel begrijpen dat mensen die een kwartier of meer tijd er in hebben gestoken het een beetje zuur kunnen vinden.

Om niet te veel af te dwalen: ik zou de voeding gewoon online bestellen, eigenlijk zou ik alles online halen. Betere prijzen en je wordt niets aangesmeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik inderdaad ook doen. Het zou alleen leuk zijn als ik het zo al kan halen. Aangezien ik vandaag een dag vrij heb;)

Zat al te kijken naar alternatiefen bij paradigit.. maar, zie niet echt wat de beste keuze zou kunnen zijn. jij misschien?
Quad schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Heb even gekeken en inderdaad, keuze is niet reuze in het segment wat jij moet hebben.
Je kan het ook gewoon online bestellen waar ze direct op voorraad hebben en dus morgen in huis? :)
Pagina: 1