HD is vol, MAAR kan geen plaats meer vrijmaken!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Dit is echt een vraag voor experts!

Het volgende probleem doet zich voor:
- Op mijn 2de fysische HD (D:, ntfs, en W2K als OS op de C:) heb ik per ongeluk meer data weggeschreven dan deze kon bevatten, met als gevolg dat ik nu geen plaats meer kan vrijmaken wanneer ik files delete.

concreet: er was 50MB vrij, ik schreef net iets meer dan 50 MB, en nu blijft er altijd 0MB vrij, ongeacht wat ik doe.

reeds gedaan:
-scandisk (levert geen fouten op), chkdsk, proberen te defragmenteren (gaat niet, want minstens 5% vrije ruimte nodig)
-comp niet in netwerk, deleten van files onder dos & W2K lost probleem niet op.

wie kan aub helpen?
Genius

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
shift + del :?

vanuit dos deleten
bootflop maken etc.
pagefile verkleinen

zijn maar wat ideetjes ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Genius2000
-beide HD's (C: & D:) zijn NTFS, je kan dus niet zomaar vanuit dos deleten.

-pagefile verkleinen heeft weinig zin omdat er enkel meer vrije ruimte komt op de bootschijf (C:) maar helaas niet op D: dat de problemen vertoont.

ai, het is werkelijk een serieus probleem

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

permissions instelle en delete die zooi

Maximum effort - Deadpool

• KaMiKaZe
Op donderdag 31 mei 2001 23:35 schreef Genius2000 het volgende:
-beide HD's (C: & D:) zijn NTFS, je kan dus niet zomaar vanuit dos deleten.

-pagefile verkleinen heeft weinig zin omdat er enkel meer vrije ruimte komt op de bootschijf (C:) maar helaas niet op D: dat de problemen vertoont.

ai, het is werkelijk een serieus probleem
Luister nou eens en gebruik de shift knop als je op del drukt dan flikkert hij het niet in de recycle bin

• Genius2000
permissies zijn idd belangrijk, maar als admin kan ik de files deleten, moven, alles...maar er komt gene byte vrij!

• KaMiKaZe
verplaatsen naar c en formatten die handel

• Genius2000
Op donderdag 31 mei 2001 23:39 schreef Bamibal het volgende:

[..]

Luister nou eens en gebruik de shift knop als je op del drukt dan flikkert hij het niet in de recycle bin
dit is een truck die ik altijd toepas. Heb zelfs de gereserveerde ruimte van de recycle bin op 0% gezet, dus die wordt niet gebruikt.

• Genius2000
Op donderdag 31 mei 2001 23:42 schreef Bamibal het volgende:
verplaatsen naar c en formatten die handel
het zijn maar liefs 35 gigs, en op de C is enkel 8Gb vrij (heb echt geen zin op DJ te gaan spelen)

• KaMiKaZe
heb je geen andere disk ofzo
die je ff kan lenen ?
of een netwerk comp

• Genius2000
Op donderdag 31 mei 2001 23:47 schreef Bamibal het volgende:
heb je geen andere disk ofzo
die je ff kan lenen ?
of een netwerk comp
was het maar waar...
...heb nu een aantal bestanden gedelete onder dos op de NTFS parties met speciale boot-software die toegang geeft tot nfts. Op het eerste zicht komt er plaats vrij, maar ik moet dit nog grondig testen op het vlak van integriteit

• KaMiKaZe
ntfs for dos zou kunnen werken ja
delete ongeveer 200meg en verplaats 1Gb naar c
doe daarna volledige diskcheck

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Openschroeven, platters eruit trekken, en hij is he-le-maal leeg :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 20-08 16:39
Geef je hd maar ff aan de gasten van Tweakers.net, die kunnen hem wel ff leegmaken voor je >:) (-1 troll ;) )

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 02:57 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Geef je hd maar ff aan de gasten van Tweakers.net, die kunnen hem wel ff leegmaken voor je >:) (-1 troll ;) )
-1 troll maar toch wel +1 grappig :P

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op vrijdag 01 juni 2001 00:20 schreef Exirion het volgende:
Openschroeven, platters eruit trekken, en hij is he-le-maal leeg :+
Hmmm, toch niet, de data staat er nog op hé ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je hebt toch wel chkdsk /f gedraaid he? Anders fixed hij niks. Als je echt ruimte MOET hebben, kan je pagefile verkleinen...
(Systeem/prestaties...)

Succes...

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 08:58 schreef Tefflar het volgende:
Je hebt toch wel chkdsk /f gedraaid he? Anders fixed hij niks. Als je echt ruimte MOET hebben, kan je pagefile verkleinen...
(Systeem/prestaties...)

Succes...
VOLGENS MIJ WERKT DIT NIET IN W2K

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Werkt zeker wel, prestaties staat in systeem, tablad geavanceerd. Daar kan je de maximale grote van de pagefile instellen. chkdsk /f herkent Win2k ook gewoon. Ik heb hier net naar gekeken...

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

huh?
dus je delete wat maar er komt geen ruimte vrij? prullebak goed ingestelt? >:)

Maximum effort - Deadpool

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
partition magig gebruiken? en dan partititie grootte wijzigen?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 10:42 schreef SaiYa-JiN het volgende:
huh?
dus je delete wat maar er komt geen ruimte vrij? prullebak goed ingestelt? >:)
ja, absoluut. Ik heb 0% gereserveerd voor de prullenbak. Ik gebruik de prullenbak nooit.

Verwijderd

Waarom verplaats je niet een paar mb naar je bootpartitie. Heb je wat ruimte vrij op je d-schijf en kan je deleten.

Verwijderd

met ntfsfordos (tooltje) kun je wel bij ntfs partities..........

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 10:29 schreef Tefflar het volgende:
Werkt zeker wel, prestaties staat in systeem, tablad geavanceerd. Daar kan je de maximale grote van de pagefile instellen. chkdsk /f herkent Win2k ook gewoon. Ik heb hier net naar gekeken...
chkdsk /f wordt idd gebruikt om de fouten te herstellen, maar helaas vindt chkdsk absoluut geen fouten.

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 11:01 schreef beek402 het volgende:
met ntfsfordos (tooltje) kun je wel bij ntfs partities..........
Dat klopt; heb onder dos een aantal bestanden verwijderd en er komt idd plaats vrij, maar eens TERUG onder W2K, kan je geen plaats meer vrijmaken (enkel bestanden deleten :-(

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 10:47 schreef gjkamstra het volgende:
partition magig gebruiken? en dan partititie grootte wijzigen?
Deze oplossing ga ik wellicht toepassen als alle mogelijke oplossingen geen resultaat opleveren. Gelukkig is dit mogelijk omdat de 2de fysische HD 2 parties bevat d: (met problemen), en E: (nog 1GB over). Met PM kan je D: dan vergroten, maar vermits D: problemen heeft zou dit wel eens nefaste gevolgen kunnen hebben. Bedankt voor jouw tip!

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 11:01 schreef habo het volgende:
Waarom verplaats je niet een paar mb naar je bootpartitie. Heb je wat ruimte vrij op je d-schijf en kan je deleten.
Zoals je wellicht weet is er +/- 35GB aan data op D:, en levert deleten onder W2K geen extra bytes vrije ruimte!

PS: vroeger, met de oude dos-systemen kon het probleem nog veel erger zijn. Zodra je nog maar 250KB vrije ruimte had, en je riskeerde data te schrijven, dan blokeerde het systeem en kon je heel wat data verliezen! Met W2K, en wellicht ook W98, behoort dit quasi tot het verleden :-)

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 10:46
Heb je misschien Norton utilities geinstalleerd? Met die Norton Protected Recycle Bin?

Want ik had dit pas ook, mijn hd (30Gb) was ook vol, dus ik d8 nou dan brand ik even wat. Dus ik 2 films en 2 iso-spellen gefikt, dus ik d8 nou mooi weer 2.5 Gb ofzo vrij. Maar mooi niet, ik had nog steeds evenweinig ruimte... Dus ik wat kleinere proggies deleten, en toen kwam er opeens wel ruimte vrij.:?

dus ik ff zoeken, bleek dat die grote films en isos in de Norton prullenbak gingen :r. Die prullenbak uitegschakeld en geleegd, en toen had ik weer 3gig vrij. :)

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 11:55 schreef RonaldMcDonald het volgende:
Heb je misschien Norton utilities geinstalleerd? Met die Norton Protected Recycle Bin?

Want ik had dit pas ook, mijn hd (30Gb) was ook vol, dus ik d8 nou dan brand ik even wat. Dus ik 2 films en 2 iso-spellen gefikt, dus ik d8 nou mooi weer 2.5 Gb ofzo vrij. Maar mooi niet, ik had nog steeds evenweinig ruimte... Dus ik wat kleinere proggies deleten, en toen kwam er opeens wel ruimte vrij.:?

dus ik ff zoeken, bleek dat die grote films en isos in de Norton prullenbak gingen :r. Die prullenbak uitegschakeld en geleegd, en toen had ik weer 3gig vrij. :)
Interessante suggestie, maar er draait geen dergelijk programma op de achtergrond. Bovendien is de recycle bin volledig leeg.

Verwijderd

Ik weet niet of je comp is aangesloten op een netwerk, maar je zou kunnen proberen om een aantal bestanden te verplaatsen naar een andere computer.

• Genius2000
Op vrijdag 01 juni 2001 11:55 schreef RonaldMcDonald het volgende:

Blijkbaar is er op een of andere reden ook een dergelijk programma op mijn computer gekomen. De bestanden kwamen in een verborgen directory terecht. Nu heb ik maar liefst 15GB vrij, heerlijk :-)

Hartelijk dank voor jouw oplossing en voor alle andere suggesties!

Genius2000

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:35

zaadstra

Überprutser

Wat een grap! :D

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Blijkbaar is er op een of andere reden ook een dergelijk programma op mijn computer gekomen.
Welk programma was dat ?

• Genius2000
Op zaterdag 02 juni 2001 20:52 schreef stunter het volgende:

[..]

Welk programma was dat ?
Undelete for Windows NT

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 02:57 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
hahahahaha >:) >:) grappig!!!

Verwijderd

PS: vroeger, met de oude dos-systemen kon het probleem nog veel erger zijn. Zodra je nog maar 250KB vrije ruimte had, en je riskeerde data te schrijven, dan blokeerde het systeem en kon je heel wat data verliezen!
ik heb nu nog maar 143kb vrij op mijn 386 en hij doet het nog hoor!
Pagina: 1