Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IOS] Minimum startkost IOS development?

Pagina: 1
Acties:

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:32
Ik heb me tot nu toe beperkt tot windows phone om mobile apps te ontwikkelen, die dan ook nog eens allemaal gratis zijn, maar heb nu effectief een kans om een centje bij te verdienen als ik apps zou kunnen ontwikkelen voor de ipad. De apps zijn niet dringend, dus ik heb de tijd om me eerst goed in te werken.

Wat is nu de minimumkost om met IOS development te beginnen? Ik sta op het punt om te verhuizen, dus het mag echt niet veel geld kosten ... Ik ben van plan om een IPad2 aan te kopen (misschien zelfs 2dehands), maar als ik het goed begrepen heb kan je enkel apps builden en submitten als je echt op een mac werkt. Kan ik gewoon MacOS aanschaffen en die dual booten op mijn winddoos machine of in een VM draaien? Ga ik dan niet voor verrassingen komen te staan eens ik de apps wil submitten?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 23:31

alienfruit

the alien you never expected

iOS development, afgezien van de aanschaf van de apparaten (iOS device en Mac), kost evenveel als Windows Phone ontwikkeling. $99.-. Net zoals bij MSFT krijg je hiervoor de mogelijkheid om applicaties aan te melden voor de App Store. Volgens mij kost het overal minstens $99 :*)

[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 24-10-2012 12:10 ]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 21:28
spoonman schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:03:
Ik heb me tot nu toe beperkt tot windows phone om mobile apps te ontwikkelen, die dan ook nog eens allemaal gratis zijn, maar heb nu effectief een kans om een centje bij te verdienen als ik apps zou kunnen ontwikkelen voor de ipad. De apps zijn niet dringend, dus ik heb de tijd om me eerst goed in te werken.

Wat is nu de minimumkost om met IOS development te beginnen? Ik sta op het punt om te verhuizen, dus het mag echt niet veel geld kosten ... Ik ben van plan om een IPad2 aan te kopen (misschien zelfs 2dehands), maar als ik het goed begrepen heb kan je enkel apps builden en submitten als je echt op een mac werkt. Kan ik gewoon MacOS aanschaffen en die dual booten op mijn winddoos machine of in een VM draaien? Ga ik dan niet voor verrassingen komen te staan eens ik de apps wil submitten?
Je kan OS X niet zomaar op je windows PC of in een virtuele machine installeren.
Via een omweg is het in VMWare wel mogelijk, echter daar mag ik je hier niet bij helpen....

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 16:40
Zat hier laatst ook naar te kijken om hier eens mee te spelen. Je krijgt bij het development pakket ook emulators van iPhone en iPad waarop je de apps kunt testen.

Inprincipe moet alles in VM hetzelfde werken als een echte Mac, naast Windows is en ander onderwerp waar ik niks over kan zeggen.

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:32
ro3lie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:12:
Je krijgt bij het development pakket ook emulators van iPhone en iPad waarop je de apps kunt testen.
Ik gebruik voor de ontwikkeling voor mijn windows phone apps ook die emulators, maar voor performance testing heb je dan uiteindelijk toch echt wel zo een toestel nodig (en eigenlijk is zo een ipad toch wel een heddeding :p )

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11 15:21
Voor het kleine testen is een simulator prima, maar als je de app echt wilt gaan testen, is een device wel nodig. Ook uiteindelijk om apps in te leveren is een toestel nodig.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 01:01
Zoals gezegd, 99 euro per jaar + de prijs van (tweedehands) hardware. Je kunt een hackintosh bouwen, dat is zelfs redelijk te doen als je een intel machine hebt, maar een (tweedehands) mac mini is wellicht handiger. Een ios device is wel erg handig, alhoewel de emulator van apple een heel stuk sneller is dan de android emulator.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 23:31

alienfruit

the alien you never expected

Ja, Apple is dan ook een simulator ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:54
Hmm.. een vriend van mij heeft geprobeerd op een Hackintosh een iPad app te maken en die te koppelen aan de iPad (via een Developers-account), maar toch is het hem niet gelukt.
Denk dat een 'echte' Mac toch nodig is boven een Hackintosh.

Er zijn voor (relatief) kleine bedragen nog mooie Macs tweedehands aan te schaffen. Maarja, ik kan niet je budget bekijken.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
GoTCoast schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:35:
Hmm.. een vriend van mij heeft geprobeerd op een Hackintosh een iPad app te maken en die te koppelen aan de iPad (via een Developers-account), maar toch is het hem niet gelukt.
Denk dat een 'echte' Mac toch nodig is boven een Hackintosh.

Er zijn voor (relatief) kleine bedragen nog mooie Macs tweedehands aan te schaffen. Maarja, ik kan niet je budget bekijken.
Ik gebruik zelf gewoon een hackingtosh in VMware, dat werkt prima met de iPad etc.

Als je voor iPhone wilt ontwikkelen kan je prima een ipod touch kopen, deze is een stuk goedkoper (moet je app natuurlijk niks te maken hebben met het bellen zelf).

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:20
Je kan ook voor 'hybride' oplossingen gaan als bijvoorbeeld Phonegap of Appcelerator Titanium, dan heb je geen OSX nodig (is het een HTML 5 app in een wrapper). Wil je met native aan de slag (Cocoa / Objective-C) dan heb je inderdaad OSX nodig.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:31
Met Phonegap heb je alsnog OSX (+ developer account) nodig om te maken. (Of je gebruikt Phonegap Build, maar weet niet of dat goed/gratis werkt)
Pagina: 1