Op dit moment ziet mijn systeem er als volgt uit:
-------------------------------------------------------------------------
cpu: i5 750 (niet OC)
gpu: SLI Gigabyte gtx 460(1GB) (Factory OC)
mobo: MSI p55-gd65
RAM: 8gb DDR3
PSU: veeeeelste veel watt voor wat ik nu gebruik
(geen prob voor upgrades)
Ik game al lange tijd op mijn iiyama Prolite 26" 1920x1200 en wil dit blijven doen. De reden van het willen upgraden komt omdat ik elk spel maxed out op bovenstaande resolutie wil spelen. Nu gaat dit prima bij bepaalde spellen maar bv bij Battlefield 3 kom ik dan niet aan de constante 50/60 FPS die ik wil behalen. Ik vindt het bloed irritant als ik alle settings op max heb staan en merk dat mijn set-up het nu en dan even zwaar heeft om de FPS vast te houden.
Ik begrijp dat mijn i5 750 niet meer van deze tijd is en dat mijn SLI gpu's nog steeds bang for bucks is. Echter wil ik beginnen om in 3 stappen mijn pc weer redelijk future proof te maken i.c.m. Bang for Bucks! Wederom een SLI opstelling voor in de toekomst is wenselijk.
Stappenplan:
1,GPU 2,MOBO+CPU+RAM 3,GPU(SLI) of
1,MOBO+CPU+RAM 2,GPU 3,GPU(SLI) of
1,GPU 2,GPU(SLI) 3,MOBO+CPU+RAM
Kortom, wat adviseren jullie eerst om te upgraden zodat ik aankomende 2 á 3 jaar weer met plezier kan gamen?
Alvast bedankt heren
EDIT: 850watt Silent Pro M
Op dit moment een budget klaarliggen van 500 Euro
cpu: i5 750 (niet OC)
gpu: SLI Gigabyte gtx 460(1GB) (Factory OC)
mobo: MSI p55-gd65
RAM: 8gb DDR3
PSU: veeeeelste veel watt voor wat ik nu gebruik
Ik game al lange tijd op mijn iiyama Prolite 26" 1920x1200 en wil dit blijven doen. De reden van het willen upgraden komt omdat ik elk spel maxed out op bovenstaande resolutie wil spelen. Nu gaat dit prima bij bepaalde spellen maar bv bij Battlefield 3 kom ik dan niet aan de constante 50/60 FPS die ik wil behalen. Ik vindt het bloed irritant als ik alle settings op max heb staan en merk dat mijn set-up het nu en dan even zwaar heeft om de FPS vast te houden.
Ik begrijp dat mijn i5 750 niet meer van deze tijd is en dat mijn SLI gpu's nog steeds bang for bucks is. Echter wil ik beginnen om in 3 stappen mijn pc weer redelijk future proof te maken i.c.m. Bang for Bucks! Wederom een SLI opstelling voor in de toekomst is wenselijk.
Stappenplan:
1,GPU 2,MOBO+CPU+RAM 3,GPU(SLI) of
1,MOBO+CPU+RAM 2,GPU 3,GPU(SLI) of
1,GPU 2,GPU(SLI) 3,MOBO+CPU+RAM
Kortom, wat adviseren jullie eerst om te upgraden zodat ik aankomende 2 á 3 jaar weer met plezier kan gamen?
Alvast bedankt heren
EDIT: 850watt Silent Pro M
Op dit moment een budget klaarliggen van 500 Euro
[ Voor 14% gewijzigd door MichaelW85 op 24-10-2012 11:51 ]