Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

Ik werk momenteel bij een grote zorgverzekeraar waar ik het erg naar m'n zin heb.
Ik kan 2 dagen thuiswerken, werk 38u wat neerkomt op 112% bij ons. Dit heeft als voordeel dat ik meer vakantie-uren heb. Ik mag gratis met de trein 1e klas naar het werk reizen, heb een flink opleidingspakket gehad (+25K€), niet veel werkdruk (nog)
Alles is prima in orde, behalve het salaris....

Nu heb ik een beetje zitten rond kijken wat een SharePoint Engineer zou moeten kunnen verdienen en merk dat er bij andere bedrijven (consultancy voornamelijk,maar ook binnen een bedrijf) meer wordt geboden qua salaris.

Ik ben nu 27 jaar oud, heb een vast contract maar zou graag wel meer willen verdienen.
Ik heb het al met mijn manager over gehad, en hij gaf aan dat het vrijwel onmogelijk was om extra salaris te krijgen.

Nu is mijn vraag aan jullie wat ik zou moeten doen. Toch verder kijken en hopen dat een nieuw bedrijf mijn studieschuld overneemt met het risico dat ik geen vastcontract krijg (mede gezien de crisis), of gewoon blijven zitten waar ik zit?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

Rmg

Wat is _meer_ salaris.

Gaat het om tientjes, 100/200 euro, meer dan 1000?

Rondkijken kan/mag altijd natuurlijk, maar als het om 100/200 euro per maand gaat zou ik persoonlijk niet overstappen. Prima voorwaarden, fijn opleidingsbudget, thuiswerken behoorlijke vakantie dagen.. allemaal erg fijn

En waar heb je de salarissen van de sharepoint engineers gevonden? Als er 4k salaris in een vacature staat betekent meestal niet dat je het kan krijgen zeker sommige detacheerders willen wel eens overdrijven in vacatures...

[ Voor 86% gewijzigd door Rmg op 24-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Is het niet zo dat als jij je opleidingspakket afgerond hebt, dat je dan geen studieschuld meer hebt?
Of ben je nog bezig met die studie?

Verder zou ik alle positieve punten en zaken die je gedaan hebt noteren en deze eens bespreken met je manager. Laat hem zien middels deze punten dat je belangrijk bent, dat je je werk (meer dan) goed doet en vraag waarom er geen verhoging in zit. Je kan zelfs de vergelijkingen van het salaris van andere bedrijven noemen, maar let wel op dat het om dezelfde branch gaat.

Hieruit krijg je meer duidelijkheid en kan je zelf beter beoordelen of het verstandiger is om te vertrekken of om te blijven.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat verdien je dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laat je niet gek maken door bruto salarissen kijk wat je aan secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Zeker bij een verzekeraar. BV hoeveel pensioen betaal je. Is die OV kaart gratis. Voor hoeveel uur is het.
Zet het allemaal goed op een rij want voordat je het weet verdien je bruto meer maar blijk je netto minder over te houden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Rmg schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Wat is _meer_ salaris.

Gaat het om tientjes, 100/200 euro, meer dan 1000?
Dat gaat inderdaad over 400-600 euro bruto meer.

Wylana schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:10:
Is het niet zo dat als jij je opleidingspakket afgerond hebt, dat je dan geen studieschuld meer hebt?
Of ben je nog bezig met die studie?
Nee volgens het studiecontract wordt het lineair over 3 jaar afgeschreven. Begin van de afschrijving is op een bepaald punt gezet, nu slechts enkele maanden terug. De schuld die ik dus zou meenemen of zelf moet betalen is nog 20K+....

Bruto op basis van 38 uur € 2500,-

Frogmen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:14:
Laat je niet gek maken door bruto salarissen kijk wat je aan secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Zeker bij een verzekeraar. BV hoeveel pensioen betaal je. Is die OV kaart gratis. Voor hoeveel uur is het.
Zet het allemaal goed op een rij want voordat je het weet verdien je bruto meer maar blijk je netto minder over te houden.
Pensioen is 50-50, OV was in 2011 € 4,-; 2012 gratis (door regeling) en in 2013 € 10,- per maand.

Ik heb inderdaad ook alles omgerekend naar het aantal uren dat ik werk, en daarop bovenstaande bedragen gebaseerd. Heb dus niet 36 uur met 38 uur zitten vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 11:28
Je werkt bij een zorgverzekeraar, dat kan nog extra voordelen hebben? Bedrijfs plan qua verzekeringen? Misschien verbonden aan een bank/hypotheek verstrekker waarbij je daar nu/later ook korting op kan krijgen? Hoe zit het met pensioen bij de andere tent? Heb je nu een vast contract , onbepaalde tijd?

Het gras is altijd groener..

Hoe ik dit zie van buitenaf: je bent 27 en zit op 2500 bruto op basis van 38u, met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Anders dan bij 'consultancy' zit je waarschijnlijk goed qua job security. Je kan zelfs 2 dagen thuis werken, mocht je ooit eens voor kids gaan kan zoiets heel fijn zijn, buiten dat het sowieso heel fijn is dat het kan.

Dat is best een fijne positie om te bezetten. op het moment is modaal iets onder de 2600 bruto, daar zit je al zo goed als op. Hoe lang zou het duren voor je op die 400-600 bruto meer zit bij je huidige werkgever? Met 100-150 euro periodieken is dat 3-4 jaar, dan ben je ook van je studieschuld af. ik zou niet voor minder dan 400-600 netto in de maand meer overstappen van zo'n werkgever, van die 400-600 bruto blijft misschien 200-300 over, als je alles meerekent misschien nog minder.

Zelfs als je carriere hier niet kan doorgroeien, is het waarschijnlijk interessanter om tot je 30e te blijven.. het is lastig zonder alles op een rij te hebben, dat kan je alleen zelf uitzoeken, maar het klinkt als heel redelijk loon bij een vaste baan en fijne voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kijk eens rond in dit topic. Alle informatie die daar staat, is voor ons relevant om mede te kunnen bepalen hoe goed je nu betaalt wordt.

Heb je nu bijvoorbeeld een gratis zorgverzekering? Dat is ook weer +- €140 bruto per maand wat je er eventueel bij op kunt tellen hé?

Ik ga er even vanuit dat je een HBO vooropleiding gedaan hebt.
Over het algemeen is leeftijd * 100 dan een net bruto salaris. Uitgaande van 40 uur per week uiteraard, exclusief vakantiegeld, maar wel inclusief eventuele voordelen die je nu hebt en elders waarschijnlijk niet krijgt.

Als ik het goed lees heb je een studieschuld van ~20k als je nú overstapt.
Als dat het geval is, zou ik sowieso nog even blijven. Zelfs al zou je er ergens anders €500/maand bruto op vooruit gaan, is dat nog steeds (lang) geen 20k in 3 jaar.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
neallel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:05:
Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.
(...)
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik zou moeten doen. Toch verder kijken en hopen dat een nieuw bedrijf mijn studieschuld overneemt met het risico dat ik geen vastcontract krijg (mede gezien de crisis), of gewoon blijven zitten waar ik zit?
Meten is weten, ofwel, altijd verder kijken.

Stel dat een bedrijf aanbiedt om de schuld over te nemen, geen OV maar een leaseauto biedt, wat meer geld maar toch een tijdelijk contract dan kan je gewoon vragen om een vast contract. En als ze dat niet willen, je hoeft nog steeds niet te gaan... Als je hun aanbod onvoldoende vindt dan sla je het af.
Pagina: 1