Aansluiting Xbox naar HDTV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo mensen,

Thuis heb ik een Xbox360 en deze week heb ik een nieuwe tv voor op mijn kamer erbij gekocht, om voornamelijk tv te kijken en te gamen: http://tweakers.net/price...ng-t27a300/specificaties/.

Deze televisie heeft 1 scart aansluiting en 2 hdmi aansluitingen, uit de xbox komen 7 kabels, component kabels genoemd, nu wil ik niet de gele(video), rode(geluid), witte(geluid) gebruiken, maar ik wil de rode groene en blauwe kabel gaan gebruiken, omdat ik dan een hogere beeldkwaliteit kan krijgen.

Wat is nu de vraag: Zou ik die 3 kabels(rood, groen, blauw) moeten opvangen met female component kabel en dan naar een hdmi kabel? Of kan ik beter die 3 kabels(rood, groen, blauw) opvangen door een blokje en dan meteen omzetten naar scart? Verder zou ik graag willen weten wat het verschil is in beeldkwaliteit, en of de kosten in prijs veel zouden schelen, verder als iemand een beter alternatief heeft: meld het alstublieft.

Als de vraag niet duidelijk is, vraag gerust om uitleg, dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.

Alvast bedankt!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon een HDMI kabel kopen, is niet alleen makkelijker. Maar geeft ook een betere beeldkwaliteit.

Kabeltje bij de Action kost je nog geen 4 euro ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Dat gaat niet, het is een oude xbox, die geeft alleen deze kabels: http://www.google.nl/imgr...iHUNEhkJLRBc_rgZgF&zoom=1

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Uhm, met de ' oude' non HDMI Xbox moet je gewoon al je kabels gebruiken als je het via component wilt aansluiten. Je kan niet een oude xbox via HDMI aansluiten afaik. Die extra kleuren zijn juist om HD tv te krijgen (720P en 1080 P.) als je via scart gaat kan je maximaal 480P geloof ik halen wat geen HD TV is maar gewoon SD. Dan had je net zo goed geen nieuwe TV hoeven te kopen...

Maar de grote vraag is; waarom wil je de RGW kabels niet gebruiken?

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 24-10-2012 10:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Je bedoelt de Gele, Rode en Witte? Omdat die natuurlijk een veel slechtere beeld kwaliteit leveren dan de Rode Groene Gele kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zul je voor een dure converter moeten gaan. Analoog naar Digitaal is niet goedkoop :/ .

Edit: Op de site van samsung:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
HDMI 
2 HDMI Inputs High-Definition Multimedia Interface. The industry standard for transmitting HD video for display.

2 
Component Video 
1 Component Video Analog video connection that transmits information along two or three separate signals.

1 
Composite Video 
1 Composite Video Analog video connection that transmits audio and video information along a single signal.

1

Component is gewoon aanwezig?

[ Voor 72% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:54:
Je bedoelt de Gele, Rode en Witte? Omdat die natuurlijk een veel slechtere beeld kwaliteit leveren dan de Rode Groene Gele kabels.
Nee, maar je originele vraag slaat nergens op. Je moet ze gewoon allemaal aansluiten om HD TV te bewerkstelligen en geluid te hebben. Heel simpel. Niet een deel wel en een deel niet aansluiten... (tenzij je een optical kabel gebruikt voor je geluid naar je TV bijv.)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 24-10-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ja, ik heb er even voor gekeken, en van component: Rood Groen Blauw naar hdmi kost meestal rond de 50 euro, wat ik er eigenlijk niet voor over heb, geeft Rood Groen Blauw naar Scart niet al een grote verbetering, tegenover de Gele Witte en Rode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56:
geeft Rood Groen Blauw naar Scart niet al een grote verbetering, tegenover de Gele Witte en Rode?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Rood groen blauw ofwel Component kan niet naar SCART door het in een blokje te steken. Dat gaat gewoon niet.

Geel wit en rood is composiet btw. Dat wil je niet hebben iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

Nee, maar je originele vraag slaat nergens op. Je moet ze gewoon allemaal aansluiten om HD TV te bewerkstelligen en geluid te hebben. Heel simpel. Niet een deel wel en een deel niet aansluiten... (tenzij je een optical kabel gebruikt voor je geluid naar je TV bijv.)
Ja, ik wil alle kabels gebruiken, behalve de gele kabel, het geluid vang ik op, via een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:58:
[...]

Ja, ik wil alle kabels gebruiken, behalve de gele kabel, het geluid vang ik op, via een andere manier.
Op de AV kabel zit een Optical uitgang, gebruik die dan voor je geluid en sluit component aan op je tv an laat de rest hangen voor wat het is :)

Je kan met de R en W kabel namelijk geen Dolby Digital 5.1 geluid krijgen, met optical wel :) (indien je een 5.1 opstelling hebt natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 24-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Dus is eigenlijk de enige manier om dit op te lossen: De component kabels om te zetten naar hdmi, via een duur kastje?

Verder vond ik nog dit artikel: http://www.allekabels.nl/...ding-+-hdmi-xbox-360.html

Maar ik kan hier niet vinden of deze ook voor de 'oude' xbox is, want dat zou me dan meteen een hdmi poort opleveren, maar dit is volgens mij niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Op de AV kabel zit een Optical uitgang, gebruik die dan voor je geluid en sluit component aan op je tv an laat de rest hangen voor wat het is :)

Je kan met de R en W kabel namelijk geen Dolby Digital 5.1 geluid krijgen, met optical wel :) (indien je een 5.1 opstelling hebt natuurlijk)
Nee, dat is het grote probleem, ik wil geen Composiet gebruiken, maar Component en in mijn tv kan alleen of hdmi of scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Je hebt zoals al eerder aangegeven gewoon component op je tv. Die kabels behalve rood en wit en geel sluit je op je tv aan. Daarnaast heb je vaak wel de mogelijkheid om rood en wit op de audio poort in je tv aan te sluiten. Daarnaast kun je zoals Notna zegt ook je optical uitgang van die stekker gebruiken en deze in je versterker steken mits je versterker dit heeft.

Beter kun je het met die oude niet krijgen.

Voor ons ook de reden om up te graden van de eerst 360 naar een slim. (wij maakten gebruik van de VGA kabel die toen te koop was (http://www.allekabels.nl/...nsluitkabel-xbox-360.html). Wellicht is dat nog een optie voor jou? Dan hoef je alleen een andere kabel te kopen.

edit:
Je hebt geen HDMI vanuit je xbox. Dat ga je ook nooit voor een normale prijs krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 24-10-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:00:
Dus is eigenlijk de enige manier om dit op te lossen: De component kabels om te zetten naar hdmi, via een duur kastje?
Yup
Nee, deze heeft namelijk aan de andere kant ook een HDMI stekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:00:

Verder vond ik nog dit artikel: http://www.allekabels.nl/...ding-+-hdmi-xbox-360.html

Maar ik kan hier niet vinden of deze ook voor de 'oude' xbox is, want dat zou me dan meteen een hdmi poort opleveren, maar dit is volgens mij niet mogelijk?
Nee, want die werkt alleen als de Xbox zelf ook een HDMI poort heeft :)

Van wat ik dus begrijp wil je het geluid via HDMI laten lopen naar een receiver of wat dan ook. Dat is met alleen de Rood en Wit tulp onzin en zou ik dan ook echt niet doen.

Je moet eerst eens duidelijk maken wat je nu wilt doen:

- Component aansluiten van beeld en geluid via optical?
- Component aansluiten van beeld en geluid via TV (via R/W kabel)?
- Component naar HDMI voor beeld en geluid ook naar HDMI?
- What voor keuzes er nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:01:
Je hebt zoals al eerder aangegeven gewoon component op je tv. Die kabels behalve rood en wit en geel sluit je op je tv aan.
Nee, ik heb geen component of composiet ingang in mijn tv. alleen 2x hdmi, 1x scart en 1x usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Nee, ik heb geen component of composiet ingang in mijn tv. alleen 2x hdmi, 1x scart en 1x usb
Volgens Samsung heb je dat wel. Als het goed is zit er een converter bij (heb ik ook met mijn Samsung LED) waarin je dat kan gebruiken.

Dat, of je hebt de verkeerde link gepost in je TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:55:
Dan zul je voor een dure converter moeten gaan. Analoog naar Digitaal is niet goedkoop :/ .

Edit: Op de site van samsung:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
HDMI 
2 HDMI Inputs High-Definition Multimedia Interface. The industry standard for transmitting HD video for display.

2 
Component Video 
1 Component Video Analog video connection that transmits information along two or three separate signals.

1 
Composite Video 
1 Composite Video Analog video connection that transmits audio and video information along a single signal.

1

Component is gewoon aanwezig?
Dat dacht ik ook, alleen er is volgens mij verschil tussen de amerikaanse en de nederlandse versie, want op youtube staan filmpjes die het wel hebben, maar als je kijkt bij de specificaties op tweakers, dan zie je dat het er niet op zit, en dat is inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je de TV deze week gekocht hebt ga je er toch gewoon mee terug naar de winkel, of stuur je hem onder de wet KoA terug naar de webshop?

Dit zijn de specs die Samsung opgeeft:
Afbeeldingslocatie: http://quickshipwarehouse.com/ebayimages/newimages/T27A300-back2.jpg

Jij hebt blijkbaar de Europese variant, welke bovenstaande niet heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Dan kunnen wij alleen maar concluderen dat je de verkeerde tv hebt gekocht. Gamen op een Hd-ready beeldscherm van ~80cm of groter ziet er totaal niet uit!
Als je op die resolutie speelt wil je op zijn minst (zelfs geupscaled) full HD spelen.

Dat je TV zo weinig aansluitingen heeft verbaast mij een beetje en geeft mij de indruk dat het geen A-merk tv (sony/samsung/lg/sharp) is. Ik zou hem dan gewoon nog scart aansluiten. Alsof een Xbox goede grapichs geeft in deze tijd.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ok, als het er echt niet op zit, kan je dus maar 3 dingen doen:

- Andere TV kopen met wel Component ingang en deze omruilen :+
- Nieuwe Xbox kopen (al dan niet 2de hands) met HDMI
- Dure Converter kopen (Component naar HDMI)
alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
Dan kunnen wij alleen maar concluderen dat je de verkeerde tv hebt gekocht. Gamen op een Hd-ready beeldscherm van ~80cm of groter ziet er totaal niet uit!
Als je op die resolutie speelt wil je op zijn minst (zelfs geupscaled) full HD spelen.

Dat je TV zo weinig aansluitingen heeft verbaast mij een beetje en geeft mij de indruk dat het geen A-merk tv (sony/samsung/lg/sharp) is. Ik zou hem dan gewoon nog scart aansluiten. Alsof een Xbox goede grapichs geeft in deze tijd.
Dude really :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Dan ga ik toch de component kabels omzetten naar hdmi, en ja hij heeft niet veel aansluit mogelijkheden, maar 2x hdmi, scart en usb, is voor de toekomst goed!

en wat je bedoelt met: zeker geen a-merk tv? Het is een Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Dan maar de dure hdmi converter als dat de enige mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Nu online
Notna schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Ok, als het er echt niet op zit, kan je dus maar 3 dingen doen:

- Andere TV kopen met wel Component ingang en deze omruilen :+
- Nieuwe Xbox kopen (al dan niet 2de hands) met HDMI
- Dure Converter kopen (Component naar HDMI)

[...]

Dude really :')
Het is, een nieuwe Xbox lijkt mij dan gewoon nog de beste keuze en de goedkoopste.
Laat staan dat je in 2012 (bijna 2013) nog een HD-READY TV kunt kopen...
De TV die je TS aangeeft kost wss max 200 euro. Want elke TV die ik random aanklik in de PW met HD-ready resolutie heeft composiet aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
Als je de TV deze week gekocht hebt ga je er toch gewoon mee terug naar de winkel, of stuur je hem onder de wet KoA terug naar de webshop?

[afbeelding]

Ja inderdaad, dat die component/composiet oftewel tulp ingangen, zijn ingeruild voor een scart aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:10:
Dan maar de dure hdmi converter als dat de enige mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Het is, een nieuwe Xbox lijkt mij dan gewoon nog de beste keuze en de goedkoopste.
Laat staan dat je in 2012 (bijna 2013) nog een HD-READY TV kunt kopen...
De TV die je TS aangeeft kost wss max 200 euro. Want elke TV die ik random aanklik in de PW met HD-ready resolutie heeft composiet aansluiting...
ik weet niet waar je het over hebt, het is een Full-HD tv, en waarom lijkt je een nieuwe xbox kopen het beste? Als ik net zo makkelijk voor 50 euro een hdmi converter kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Nu online
Ik had hem terug gebracht, lees je voortaan wat beter in als je iets koopt is mijn advies.
Ik wil totaal niet stom overkomen, maar ik heb alsmede vanwege de 'om te huilen' grapichs de Xbox uit de deur gedaan en in mijn PC geïnvesteerd.

Ow, ik dacht dat het de hele tijd over een HD-ready TV ging. Sorry!
Maar alsnog een FULL HD TV die geen composiet bevat... Naja HDMI is all you need, mits al je randapparatuur daar ook over beschikt natuurlijk.

Een xbox vind je vaker voor 50 euro o.i.d. 2dehands en die heeft dan wel een HDMI poort.

[ Voor 39% gewijzigd door alaintje op 24-10-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:04

FeaR

In GoT we trust

alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
Gamen op een Hd-ready beeldscherm van ~80cm of groter ziet er totaal niet uit!
Wat is er mis met 720p op een scherm groter dan 32"? Je vergeet één belangrijke variabele: de kijkafstand.
Ik zou hem dan gewoon nog scart aansluiten. Alsof een Xbox goede grapichs geeft in deze tijd.
Daar past inderdaad maar één emoticon bij: :')
Niet omdat het wellicht niet zo is, maar vooral het feit dat het totaal niets toevoegt en je gewoon aan het trollen bent.
[afbeelding]

Tweakers Pricewatch is bij deze ook deels een faal: specificaties zijn goed, maar er wordt onder "Productinformatie van de fabrikant" gelinkt naar de Amerikaanse Samsung-site.
mobstaa schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:10:
Dan ga ik toch de component kabels omzetten naar hdmi, en ja hij heeft niet veel aansluit mogelijkheden, maar 2x hdmi, scart en usb, is voor de toekomst goed!
Wat doet zo'n converter eigenlijk qua responsetijd? Het signaal moet actief om worden gezet wat altijd iets van vertraging met zich meebrengt. Als het een paar miliseconden is zal je het niet merken, maar zodra het meerdere tientallen miliseconden worden gaat het lastig gamen zijn. Zeker als de inputlag van het scherm er ook nog eens bijkomt.
en wat je bedoelt met: zeker geen a-merk tv? Het is een Samsung!
Daar zijn de meningen wel over verdeeld. Je aangeschafte TV is ook meer een PC-scherm met ingebouwde tuner, dat is qua (beeld)kwaliteit toch wel anders dan een echte TV.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 24-10-2012 11:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:13:
Ik had hem terug gebracht, lees je voortaan wat beter in als je iets koopt is mijn advies.
Ik wil totaal niet stom overkomen, maar ik heb alsmede vanwege de 'om te huilen' grapichs de Xbox uit de deur gedaan en in mijn PC geïnvesteerd.
Ik loop niet te huilen, ik breng hem ook niet terug, ben er hartstikke blij mee, alleen het zou gewoon mooi zijn als ik het xbox beeld zou kunnen verbeteren. Meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:13:
Jammergenoeg voor jouw is niet iedereen zo, dus je commentaar is nogal nutteloos.

Met het 1e punt ben ik het wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Wat is er mis met 720p op een scherm groter dan 32"? Je vergeet één belangrijke variabele: de kijkafstand.

[...]
Je moet op zijn minst 2 meter van een HD-ready scherm afzitten op 32 " wil je goed beeld krijgen.
Op de bank(in een woonkamer) lijkt mij dit idd reëel. Maar als je in een stoel zit al vaak minden.

Maar het gaat over een FULL HD TV. Ik dacht eerst een HD-ready tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
De vraag van het hele topic is ook: kan ik mijn beeldkwaliteit van de xbox naar de televisie, verbeteren door heel simpel een wijziging aan te brengen tussen de kabels, niet dat ik een verkeerde koop heb gedaan, want alles werkt perfect op de tv, behalve de xbox kan maar op 480p draaien, wat niet heel erg is maar, ik vraag of het simpel kon worden verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

Je moet op zijn minst 2 meter van een HD-ready scherm afzitten op 32 " wil je goed beeld krijgen.
Op de bank(in een woonkamer) lijkt mij dit idd reëel. Maar als je in een stoel zit al vaak minden.

Maar het gaat over een FULL HD TV. Ik dacht eerst een HD-ready tv.
ik zit er uitgerekend iets van 3,5 meter vanaf, soms ook dichterbij, soms iets verder weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vind persoonlijk het terugbrengen van je TV een simpele en reële oplossing. Dat je dit zelf niet zo ziet is wat anders. Die converter kost je weer eens 50 euro extra. En de prijs van je huidige TV + die 50 euro levert je full-HD 32" schermen op die de connector gewoon native hebben. Bijv: pricewatch: Toshiba 32LV833G

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:21:
Ik vind persoonlijk het terugbrengen van je TV een simpele en reële oplossing. Dat je dit zelf niet zo ziet is wat anders. Die converter kost je weer eens 50 euro extra. En de prijs van je huidige TV + die 50 euro levert je full-HD 32" schermen op die de connector gewoon native hebben.
Op mijn slaap kamer is het alles behalve ideaal om een 32" inch tv te hebben, 27" past goed, maar 32" is gewoon te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zou ik voor 24" gaan en deze niet alleen als TV maar ook als (2e) monitor gebruiken, mocht je daar een PC hebben staan 8)7 . Ik gebruik mijn huidige 24" monitor af en toe ook om met de xdoos op te spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:23:
Dan zou ik voor 24" gaan en deze niet alleen als TV maar ook als (2e) monitor gebruiken, mocht je daar een PC hebben staan 8)7 .
Het probleem is: voor die kijk afstand, waar ik meestal zit(tegen de muur met mijn rug, op mijn bed) dan is 24 inch te klein en 27 inch perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

32" is echt geen optie? 3.5M weg van een 27" schermpje is eigelijk ook 3x niks :X . En die converter kopen vind ik: A zonde van het geld, en B zal niet lekker zijn voor de latency (Bij die goedkope converters van 50 euro that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Nee, het past niet, want het dak loopt schuin af. En ik heb er al genoeg op gekeken, en 27inch is ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01
Waarom niet je tv ruilen voor een model met betere aansluit mogelijkheden? Scheelt ook weer 50 euro voor een converter en je budget voor een andere tv kan dan 50 euro omhoog.
Samsung levert afaik ook budget modellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Er zijn geen andere 27" full HD schermen binnen die prijsklasse :P . IIG niet met component aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:32
Wat een heerlijke, zinlose discussie is dit aan het worden, geniaal! :*)

Maar er zijn maar een paar opties, dus ik snap het probleem niet echt:
  • Een andere TV halen. De TS heeft aangegeven dit niet te willen.
  • Een converter kopen. Dit kost minimaal 50 euro en daarnaast risico op 'lag'
  • Lekker aansluiten via SCART, en op 480P verder spelen. De kwaliteit is dan nog wel "slecht".
Iedereen maakt uit bovenstaande een andere keuze... Sommige zouden de TV omruilen, andere kopen een converter, andere nemen genoeg net 480P... Maar, dat is aan ieder voor zich! Vrijheid = blijheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ja, helemaal mee eens dat het nergens op uit draait, dan ga ik door op 480P, de xbox360 is ook al heel wat jaar oud(8 uit mijn hoofd) en volgende nieuwere apparaten, zullen allemaal wel hdmi compatible zijn. Er mag wat mij betreft een slotje op:)

EDIT: Nog een aller laatste vraag:

Kan dit niet gewoon?

http://www.allekabels.nl/.../tulp-verloopstekker.html

En hoe weet ik of mijn scart aansluiting component accepteert?

[ Voor 29% gewijzigd door mobstaa op 24-10-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

(Dit werkt alleen indien de scart-ingang ook een component signaal ondersteunt).
Vraag het na bij Samsung NL 8)7 .

Pagina: 1