Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afwijkende cijfers review AMD FX8350

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Ik heb even een vraagje over de review van de AMD FX8350 en dan met name de benchmark resultaten.

Ik heb zelf de intel 3770K en ik wilde graag weten hoe deze zich houdt tov de FX8350. Daarom heb ik de review van de IvyBridge erbij gepakt en de intel 2500K en de FX8150 worden in beide reviews genoemd.

Probleem is echter dat er geen enkele waarde overeen komt, terwijl het intel testsysteem exact hetzelfde is. Zo is de score van de 2500k in bijvoorbeeld lightroom - exporteren in de Ivy Bridge test 60.43 en in de FX-8350 test 70.49. In de premiere pro CS5 test is het bij Ivy Bridge 212..47 en in de FX8350 204.46
Hoe kan ik dit nu goed vergelijken?

Bovendien wordt in de ene review Cinebench als realworld benchmark aangeduid en in de andere review als synthetische benchmark. Het komt op mij allemaal een beetje slordig over.

Vette shit!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00
We zijn aan het proberen om alle cpu's die we nog hebben opnieuw te testen, om zo alle scores gelijk te trekken, maar dit kost helaas tijd.

Eerlijk antwoord: de benchmarkdatabase is een ramp. Helaas kun je op dit moment niet 'goed' vergelijken. Voor Photoshop gebruiken we bijvoorbeeld CS6, waar dat eerst CS5 was.

Cinebench is overigens een randgeval. Technisch gezien is het een synthetische benchmark, maar het test de renderengine die ook in een echt programma wordt gebruik, dus is wel zeker indicatief.