Tablet kapot, mogelijkheid tot geld terug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:00
Sorry als dit topic verkeerd staat, ik kon niet echt het juiste forum hiervoor vinden.

Op de website www.4launch.nl heb ik een tablet gekocht. Na deze een weekje of wat gebruikt te hebben viel het me op dat de accu niet goed werkte. Uit het niets accu drops van 30% of meer. Ik dacht eerst dat het kwam omdat de accu nieuw was. Ik heb de tablet dus doorgebruikt en de tablet een drietal keer helemaal leeg laten lopen en opgeladen. Het probleem bleef echter aanwezig. Na 3 weken heb ik contact opgenomen met hun RMA en ze hebben me een nieuw tablet verstrekt na retournering. Deze nieuwe tablet kampte echter met exact hetzelfde probleem. De tweede tablet heb ik binnen een week geretourneerd met het verzoek het geld terug te storten.

Gisteren kreeg ik een email terug dat geld terugstoren niet mogelijk is, maar dat deze wel geruild kan worden voor een vervangend product. Dit wil ik echter niet omdat er op hun website geen tablets staan waar ik interesse in heb.

Nu mijn vraag:
Staat de webshop in hun recht? Of heb ik recht op het geld terug omdat beide tablets direct uit de box niet goed functioneerde? De standaard termijn van 1 week was te kort voor mij om de problemen te ontdekken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
De standaard termijn van 1 week is voor retourneren zonder opgaaf van redenen.
Als je iets in een opwelling gekocht hebt en je dan toch bedenkt.
Bij retour wegens defect heb je daar niets mee te maken.

Bij defect buiten jouw schuld heb je recht op vervanging of reparatie.
Vervanging door een niet-hetzelfde-maar-wel-vergelijkbaar product kan een oplossing zijn, maar je hoeft het niet te accepteren wanneer het vervangende product niet in alle opzichten aan dezelfde eisen voldoet.
(En ook niet als ze je willen laten bijbetalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:00
Oké bedankt voor het antwoord. Inmiddels hebben ze laten weten dat ze toch mijn geld terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar het Shopping Forum, daar hoort het meer thuis :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Altijd een goede start - hoewel het blijkbaar al is opgelost
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie