Tomba schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:45:
Aangezien ik binnenkort wil upgraden naar een
Microsoft Surface RT gaat mijn iPad2 de deur uit. Nu wil het geval dat daarmee mijn laatste iDevice de deur uitgaat en de door mij aangeschafte apps dus 'waardeloos' worden. Nu wil ik bij de verkoop van mijn iPad2 (na het aanpassen van mijn persoonlijke instellingen zoals email- en thuisadres) ook de AppleID gegevens meeleveren omdat ik het een beetje zonde vind om de ~275€ aan apps/games te laten 'vergaan'.
Weet iemand welke (privacy) risico's ik hiermee loop en of dit is toegestaan op t.net V&A?
volgens mij was daar laatst een nieuws stukje over: een bekende Amerikaan had een enorme iTunes verzameling en wilde dit na zijn dood ( de man was al op leeftijd ) over dragen aan zijn kinderen of kind, en dat mocht volgens mij niet.
hij was het er niet mee eens dat zijn iTunes account niet overgedragen mocht worden aan iemand anders.
lijkt een beetje op wat jij hier boven verteld, ik snap je standpunt maar er zal wel iets in de kleine regeltjes staan dat het niet mag.
maar het kan wel zoals ook al in de post boven mij, je kan een ander mail adres in gaan voeren in je account.
waar je dan volgens mij nog wel mee zit is dat de iPad gesynct moet zijn met iTunes, als de nieuwe koper deze aan zijn iTunes zal gaan hangen zullen er dingen mis gaan ( uit eigen ervaring ) je kan die pc toegang geven ( machtigen ) om te syncen met de iPad maar volgens mij gaan dan alleen de apps mee, rest niet en daar zal je ook een melding van krijgen bij de eerste keer als je hem er aan hangt.
als je hem nooit aan een pc gaat hangen zal het geen probleem zijn.
hoe het in V&A gaat weet ik niet, zal een grijs gebied zijn, stuur een mail aan een moderator en je weet het.
[
Voor 3% gewijzigd door
talin op 24-10-2012 11:21
]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!