AppleID meeleveren met iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort wil upgraden naar een Microsoft Surface RT gaat mijn iPad2 de deur uit. Nu wil het geval dat daarmee mijn laatste iDevice de deur uitgaat en de door mij aangeschafte apps dus 'waardeloos' worden. Nu wil ik bij de verkoop van mijn iPad2 (na het aanpassen van mijn persoonlijke instellingen zoals email- en thuisadres) ook de AppleID gegevens meeleveren omdat ik het een beetje zonde vind om de ~275€ aan apps/games te laten 'vergaan'.

Weet iemand welke (privacy) risico's ik hiermee loop en of dit is toegestaan op t.net V&A?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 12:32
*snip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 24-10-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

*snip* offtopic

Ontopic: volgens mij kan je een AppleID gewoon overdragen naar een ander e-mailadres. Zolang er op dat e-mailadres nog maar geen AppleID geregistreerd staat.

Hoe dit in V&A zit weet ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 24-10-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Tomba schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:45:
Aangezien ik binnenkort wil upgraden naar een Microsoft Surface RT gaat mijn iPad2 de deur uit. Nu wil het geval dat daarmee mijn laatste iDevice de deur uitgaat en de door mij aangeschafte apps dus 'waardeloos' worden. Nu wil ik bij de verkoop van mijn iPad2 (na het aanpassen van mijn persoonlijke instellingen zoals email- en thuisadres) ook de AppleID gegevens meeleveren omdat ik het een beetje zonde vind om de ~275€ aan apps/games te laten 'vergaan'.

Weet iemand welke (privacy) risico's ik hiermee loop en of dit is toegestaan op t.net V&A?
volgens mij was daar laatst een nieuws stukje over: een bekende Amerikaan had een enorme iTunes verzameling en wilde dit na zijn dood ( de man was al op leeftijd ) over dragen aan zijn kinderen of kind, en dat mocht volgens mij niet.
hij was het er niet mee eens dat zijn iTunes account niet overgedragen mocht worden aan iemand anders.

lijkt een beetje op wat jij hier boven verteld, ik snap je standpunt maar er zal wel iets in de kleine regeltjes staan dat het niet mag.
maar het kan wel zoals ook al in de post boven mij, je kan een ander mail adres in gaan voeren in je account.

waar je dan volgens mij nog wel mee zit is dat de iPad gesynct moet zijn met iTunes, als de nieuwe koper deze aan zijn iTunes zal gaan hangen zullen er dingen mis gaan ( uit eigen ervaring ) je kan die pc toegang geven ( machtigen ) om te syncen met de iPad maar volgens mij gaan dan alleen de apps mee, rest niet en daar zal je ook een melding van krijgen bij de eerste keer als je hem er aan hangt.

als je hem nooit aan een pc gaat hangen zal het geen probleem zijn.

hoe het in V&A gaat weet ik niet, zal een grijs gebied zijn, stuur een mail aan een moderator en je weet het.

[ Voor 3% gewijzigd door talin op 24-10-2012 11:21 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het syncen gaat het geheid mis. iTunes raakt van slag wanneer er meerdere apparaten op automatisch synchroniseren aangemeld staan.

Wat ik mij afvraag: waarom zou je voor ~275 aan apps meeleveren ? Hier krijg je in de verkoop toch geen enkele waarde voor retour. Waar ik mij zorgen om zou maken is dat wanneer je de apps laat staan, wellicht je iCloud informatie ook voor de koper beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:34:
Bij het syncen gaat het geheid mis. iTunes raakt van slag wanneer er meerdere apparaten op automatisch synchroniseren aangemeld staan.
ik heb 3 itunes accounts, die ik allemaal aan dezelfde apparaten hang.

voorbeeld:
macbook voor mn werk, daar hang ik mijn ega's iphone4 aan met haar eigen iTunes account, daarnaast hang ik mijn eigen iPhone er aan en mijn werk iPad, nog nooit problemen mee gehad.

het enige waar je op moet letten is het updaten van de apps, dat je in itunes moet wisselen van account anders update hij de apps van het andere account niet.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Interessant, ben van plan om over te stappen op Android en wil m'n iPhone verkopen. Heb een hoop apps gekocht, waaronder Tomtom. Als ik m'n AppleID kan overdragen aan iemand anders kan ik daarvoor ook geld vragen. *bookmarkt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:01
Je kunt AppleID's niet mergen. Dus ik zie, naast een nieuwe gebruiker, geen doelgroep die hier interesse in heeft. En ik denk dat inmiddels er vrij veel mensen hebben die al een AppleID hebben (wie heeft er nou geen iPod (ooit gehad)). Dus dat maakt het overzetten naar hun eigen e-mail adres alweer lastiger.

[ Voor 14% gewijzigd door Bloemstukje op 24-10-2012 22:28 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Topicstarter
talin schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:20:
[...]
[..]
hoe het in V&A gaat weet ik niet, zal een grijs gebied zijn, stuur een mail aan een moderator en je weet het.
Goed idee, ga ik gelijk even doen heb ik gedaan.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:34:

Wat ik mij afvraag: waarom zou je voor ~275 aan apps meeleveren ? Hier krijg je in de verkoop toch geen enkele waarde voor retour. Waar ik mij zorgen om zou maken is dat wanneer je de apps laat staan, wellicht je iCloud informatie ook voor de koper beschikbaar is.
Mijn idee is het volgende:
- ik hang mijn AppleID aan een nieuw aan te maken emailadres (bv bij gmail ofzo)
- Ik vervang mijn persoonlijke info door dummy date (zeg, Steve Jobs ofzo)
- Ik reset mijn iPad
- Ik lever de iPad met inloggegevens, als ik me niet vergis kun je dan alle previous purchases zo terugzetten

En waarom zou ik het meeleveren? Omdat ik nu een bult apps/games heb die ik niet aan iemand anders kan geven en waar ik zelf bij gebrek aan iDevice ook niets meer aan heb. Vind het dus zonde en als ik dan het volgende baasje van mijn iPad een plezier mee kan doen is dat toch win-win :)
SanderPS3 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:27:
Je kunt AppleID's niet mergen. Dus ik zie, naast een nieuwe gebruiker, geen doelgroep die hier interesse in heeft. En ik denk dat inmiddels er vrij veel mensen hebben die al een AppleID hebben (wie heeft er nou geen iPod (ooit gehad)). Dus dat maakt het overzetten naar hun eigen e-mail adres alweer lastiger.
Ik weet het, ik ben dus idd op zoek naar iemand die nog geen iPad heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:01
Tomba schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:47:
[...]

Goed idee, ga ik gelijk even doen heb ik gedaan.

[...]

Mijn idee is het volgende:
- ik hang mijn AppleID aan een nieuw aan te maken emailadres (bv bij gmail ofzo)
- Ik vervang mijn persoonlijke info door dummy date (zeg, Steve Jobs ofzo)
- Ik reset mijn iPad
- Ik lever de iPad met inloggegevens, als ik me niet vergis kun je dan alle previous purchases zo terugzetten

En waarom zou ik het meeleveren? Omdat ik nu een bult apps/games heb die ik niet aan iemand anders kan geven en waar ik zelf bij gebrek aan iDevice ook niets meer aan heb. Vind het dus zonde en als ik dan het volgende baasje van mijn iPad een plezier mee kan doen is dat toch win-win :)

[...]

Ik weet het, ik ben dus idd op zoek naar iemand die nog geen iPad heeft :)
Het gaat niet zozeer om het feit dat iemand geen iPad heeft, maar of iemand niet in de afgelopen 10 jaar een willekeurig Apple product heeft gehad. Stel dat iemand wat App's of muziek heeft gekocht voor zijn toenmalige iPod, dan kun je niet meer iemand anders zijn AppleID kopen (kan wel, maar niet handig) omdat je ze niet kan mergen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van de vraag of het kan (ongetwijfeld, gewoon je gebruikersnaam + wachtwoord aan de koper geven) en of het slim is om dit te doen, is het misschien ook interessant om eens te kijken wat er in de algemene voorwaarden van de App Store & Co (nl/en) staat:

Ten eerste:
The Mac App Store Products and App Store Products [..] made available through the Mac App Store Service and App Store Service [..] are licensed, not sold, to you.
Vervolgens geldt voor elke aankoop:
Your license to each App Store Product that you obtain [..] is subject to your prior acceptance of this Licensed Application End User License Agreement [..], and you agree that the terms of this Standard EULA will apply to each App Store Product that you license through the App Store Service
En daar staat in:
You may not rent, lease, lend, sell, transfer redistribute, or sublicense the Licensed Application and, if you sell your Mac Computer or iOS Device to a third party, you must remove the Licensed Application from the Mac Computer or iOS Device before doing so.
Wat ik hier uit opmaak, is dat het van Apple niet mag. Wat je daar vervolgens mee doet moet je wat mij betreft zelf weten ;) Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:25:
Los van de vraag of het kan (ongetwijfeld, gewoon je gebruikersnaam + wachtwoord aan de koper geven) en of dat slim is om dit te doen, is het misschien ook interessant om eens te kijken wat er in de algemene voorwaarden van de App Store & Co (nl/en) staat:

Ten eerste:

[...]

Vervolgens geldt voor elke aankoop:

[...]

En daar staat in:

[...]

Wat ik hier uit opmaak, is dat het niet mag. Wat je daar vervolgens mee doet moet je wat mij betreft zelf weten ;) Hoop dat je er wat aan hebt.
En dan heb je nog de Nederlandse wet die hier misschien ook wat over heeft te zeggen, want als Apple iets opschrijft in een of ander document is het nog niet persé "de waarheid".

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Het mag van apple inderdaad niet, maar ja, je gaat je toch niet laten vertellen door apple dat je jouw account niet over mag dragen. tenzij je een enorme moraalridder bent, maar dat zijn ze bij apple tenslotte ook niet ;)

zorg dat de koppeling met jouw CC weg is, en geef jouw apple id gewoon aan iemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

En dan heb je nog de Nederlandse wet die hier misschien ook wat over heeft te zeggen, want als Apple iets opschrijft in een of ander document is het nog niet persé "de waarheid".
Dat is waar, zie bijvoorbeeld dit verhaal over digital distributed games die sinds kort blijkbaar wel doorverkocht mogen worden: http://www.gamer.nl/nieuw...nloade-games-doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Topicstarter
SanderPS3 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Het gaat niet zozeer om het feit dat iemand geen iPad heeft, maar of iemand niet in de afgelopen 10 jaar een willekeurig Apple product heeft gehad. Stel dat iemand wat App's of muziek heeft gekocht voor zijn toenmalige iPod, dan kun je niet meer iemand anders zijn AppleID kopen (kan wel, maar niet handig) omdat je ze niet kan mergen.
Ik mag toch hopen dat ik niet de enige was die tot voor kort (lees aanschaf iPad2) geen Apple spul heeft gehad :P

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle input. Het al dan niet toestaan van het weggeven van je inlogcode van je AppleID, waar je aankopen op staan door Apple lijkt me zoals hierboven al gemeld niet helemaal in overeenstemming te zijn met de Europese wetten. Maar goed, aangezien ik het sowieso niet mag plaatsen op t.net dat je de inlogcode erbij krijgt, zal het niet in V&A vermeldt worden :)
Schnor schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:29:
Het mag van apple inderdaad niet, maar ja, je gaat je toch niet laten vertellen door apple dat je jouw account niet over mag dragen. tenzij je een enorme moraalridder bent, maar dat zijn ze bij apple tenslotte ook niet ;)

zorg dat de koppeling met jouw CC weg is, en geef jouw apple id gewoon aan iemand mee.
Dat dus ;)

Note:
Het adres dat ik opgegeven had is sowieso dummy en heb al mijn aankopen via iTunes gift cards aangeschaft en iCloud heb ik nooit gebruik van gemaakt. Mijn vraag was er dus eigenlijk ook een beetje op gericht wat ik aan moest passen buiten mijn emailadres, password en security vragen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 25-10-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:25:
is het misschien ook interessant om eens te kijken wat er in de algemene voorwaarden van de App Store & Co (nl/en) staat:
Dus er is echt iemand die die dingen leest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:00:
[...]

Dus er is echt iemand die die dingen leest :P
Natuurlijk, je wil toch niet zo eindigen?
Pagina: 1