[Windows 7] Haperingen & Complete Freeze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28
Sinds een aantal weken heb ik last van een probleem dat mij, langzaam aan, begint te irriteren en hopelijk kan iemand mij hier helpen aan een oplossing.

Het zit als volgt: als ik een film kijk op mijn HP laptop of op het internet naar een filmpje kijk op YouTube - of een site die daar op lijkt - dan doet zich voor dat, op willekeurige momenten, de laptop volledig vastloopt. Echter, het geluid blijft op de achtergrond wel doorlopen, maar het is dan vertraagd en het hapert.
Daarnaast komt het wel eens voor dat, als ik muziek luister, de muziek hapert.

Zo nu en dan doet het probleem zich voor als er sprake is van redelijk wat internetgebruik: een downloadprogramma die op de achtergrond zijn werk doet, hier en daar wat openstaande vensters etc.
Op andere moment laat taakbeheer zien dat het geheugen aardig belast wordt (60+ %). Onder andere een 'svghost.exe'' gebruikt dan aardig wat geheugen (tussen de 120mb - 150mb).

Ik dacht eerst dat het lag aan mijn harde schijf (een Thosiba 720gb, 5400RPM), maar deze is onlangs vervangen door HP. Nu heb ik het vermoeden dat het geheugen misschien defect is.

Wat misschien nog wel het melden waard is, is dat er naast het vastlopen geen foutmeldingen, BSOD's e.d. zijn.Buiten het bovenstaande functioneert de laptop naar behoren. Tevens heb ik al meerdere malen een 'clean install' uitgevoerd en heb ik geen toolbars, of wat voor een troep dan ook, op mijn systeem.

Systeem specificaties:
HP Laptop
Type dv7-4040ed (WN811EA)
Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i5 450M
Snelheid 2,4GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 17,3"
Videochip Radeon Mobility HD5650
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1600x900 (WXGA++)
Opslag
Opslagcapaciteit 750GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) 4x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.1
Card Interface (laptop) Expresscard 34
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Vingerafdruk scanner, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 3,63kg
Kleuren Zilver
Fabrieksgarantie 2 jaar pickup & return
Taal
Indeling Qwerty
Taal Meertalig

Bron: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Lijkt mij niet meteen het probleem met hardware. Heb je de meest recente drivers overal van geinstalleerd? Wat voor browser gebruik je? Als ik het zo lees heb je het over sites die allemaal mogelijk gebruik maken van flash en vergelijkbare technieken dus ik zou denken dat je die richting ook even in moet zoeken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Draait er geen AV mee die met alles meekijkt? Kijk ook eens bij taakbeheer en dan resource monitor (weet de nederlandse benoeming niet, zit op een Windows 7 UK) bij je harddisk. Misschien kan je zo achterhalen welke services / applicaties moeilijk doen.

P.s. Ik zie dat je een HP laptop hebt. MIjn ervaring met HP software is dat ze soms enorme resource hogs zijn. Zowel met geheugen als HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28
LnC schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:06:
Draait er geen AV mee die met alles meekijkt? Kijk ook eens bij taakbeheer en dan resource monitor (weet de nederlandse benoeming niet, zit op een Windows 7 UK) bij je harddisk. Misschien kan je zo achterhalen welke services / applicaties moeilijk doen.

P.s. Ik zie dat je een HP laptop hebt. MIjn ervaring met HP software is dat ze soms enorme resource hogs zijn. Zowel met geheugen als HD.
Ik heb hieronder een screenshot staan van de broncontrole, maar kan er geen wijs uit. Misschien jij en de rest wel. Daarnaast maak ik gebruik van de laatste versie van AVG Free en is het HP Support Assist het enige HP software wat ik op mijn systeem heb geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oNVaWiLwEe8EzFeEj21OMqYr/medium.jpg
Rupie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:23:
Lijkt mij niet meteen het probleem met hardware. Heb je de meest recente drivers overal van geinstalleerd? Wat voor browser gebruik je? Als ik het zo lees heb je het over sites die allemaal mogelijk gebruik maken van flash en vergelijkbare technieken dus ik zou denken dat je die richting ook even in moet zoeken.
Ik maak gebruik van Chrome en heb, voor zover ik weet, de meest recente drivers van de HP site gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 24-10-2012 13:53 ]