Advies over deze onderdelen en hoe deze tesamen presteren

Pagina: 1
Acties:

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 23:32
hey

Ik zou graag deze PC laten assembleren door alternate.be, alleen zou ik graag advies hebben over of dit een goed systeem is, wat er aan kan verbeterd worden en of ik hem niet beter elders bestel (België). De Western Digital HDD zal functioneren als 2de schijf, heb hier immers nog een Crucial M4 128 GB liggen die ik als opstartschijf ga gebruiken. De prijzen die hieronder vermeld staan zijn de huidige prijzen van Alternate België.

De PC zal worden gebruikt om te gamen, muziek te beluisteren, Facebook'en, etc...

---------------------------------

monitor: LG IPS237L (Zwart) € 189,90 (pricewatch: LG IPS237L Zwart)

case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) € 89,90 (pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version))
processor: Intel® Core™ i5-3570K (Boxed, FC-LGA4, "Ivy Bridge") € 214,90 (pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed)
moederbord: ASUS SABERTOOTH Z77 € 214,90 (pricewatch: Asus Sabertooth Z77)
grafische kaart: MSI GTX 660 € 309,00 (pricewatch: MSI GTX 660Ti Power Edition)
geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit (Light-Retail, CML8GX3M2A1600C9, Vengeance LP) € 39,99 (pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile)
hdd: Western Digital WD1002FAEX 1 TB (Bulk) € 99,90 (pricewatch: Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB)
dvd-brander: LG GH-24NS € 17,99 (pricewatch: LG GH24NS90 Zwart)
voeding: OCZ ModXStream Pro 600W € 79,90 (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W)

Totaalprijs: € 1255,48

Mvg Joris

[ Voor 37% gewijzigd door fANAT1C op 24-10-2012 02:04 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:13
Ziet er niet uit alsof er iets mis mee is. Ik zie alleen geen voeding. Mis je die nog of neem je die ook mee? Daarnaast kun je al deze producten in de Pricewatch invoeren om ze dan qua leverancier te vergelijken. Misschien is er nog wel een winkel die wat goedkoper is dan wat je nu hebt.

• fANAT1C
ah ben inderdaad de voeding vergeten, is nu aangepast.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:13
Een 750W voeding is misschien wel wat overkill. Je kunt misschien ook eens kijken naar een wat betere voeding van bijvoorbeeld 500 of 600 Watt. Deze zou, voor zover ik weet, voldoende moeten zijn voor jouw systeem. Ook kun je dan misschien kiezen voor een wat zuinigere voeding (80Plus Bronze, Silver of Gold) zodat je systeem toch wat zuiniger is.

• fANAT1C
hmm, is er een bepaalde voeding die je me kan aanraden (500 tot 600 Watt)?

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

deze lijkt me wel wat. Prijs bij Alternate is € 79,90

[ Voor 12% gewijzigd door fANAT1C op 24-10-2012 02:00 ]

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:56
of ik hem niet beter elders bestel (België)
Ik kan je inderdaad aanraden om hem ergens anders te bestellen dan bij alternate.be, die zijn nu niet echt bekend om hun goede service (eigen ervaring). Er zijn genoeg andere shops (in Nederland, maar wat maakt het uit?) met dezelfde of betere prijzen en veeeeel betere service. Zolang er niks misgaat is het ok natuurlijk, maar vanaf er iets niet werkt begint de miserie.

http://tweakers.net/shopreview/7538/alternate-belgie.html

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
Ik zou ook gelijk dat moederbord omruilen voor een goedkoper exemplaar. Meer dan 200 euro neertellen voor een moederbord is alleen nuttig voor de diehard overklokkers (kort door de bocht). Voor 100 tot 125 euro heb je al een prima moederbord met alle functies die je nodig hebt. Kun je 100 euro in je zak steken (of 100 euro bijleggen voor een betere videokaart). Voor een moederbord bijv:
pricewatch: Asrock Z77 Extreme4 pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H of pricewatch: MSI Z77A-G43

Qua voeding heb je aan een goede 500W tot 600W genoeg inderdaad. bijvoorbeeld pricewatch: XFX Pro 550W

Overigens zie ik een Z77 moederbord, een k CPU, dit suggereert dat je van plan bent om te gaan overklokken. Maar ik zie alleen geen losse CPU koeler en met de stock koeler kom je niet heel ver..

• fANAT1C
ySoSrs schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Ik kan je inderdaad aanraden om hem ergens anders te bestellen dan bij alternate.be, die zijn nu niet echt bekend om hun goede service (eigen ervaring). Er zijn genoeg andere shops (in Nederland, maar wat maakt het uit?) met dezelfde of betere prijzen en veeeeel betere service. Zolang er niks misgaat is het ok natuurlijk, maar vanaf er iets niet werkt begint de miserie.

http://tweakers.net/shopreview/7538/alternate-belgie.html
als Alternate inderdaad zo een crappy aftersales service heeft zoals aangegeven door verscheidene mensen hier (een aantal reviewers geven slechts een 1 op 5 score bij aftersales) dan is het beter ergens anders mijn PC te laten assembleren. Had al op de Tweakers pagina over Alternate BE gelezen maar dacht dat die beoordelingen gewoon waren van een paar mensen die een slechte ervaring hadden omwille van een slecht/niet functionerend product, niet om de service zelf.

Alvast bedankt ;)
jaapsander schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:49:
Ik zou ook gelijk dat moederbord omruilen voor een goedkoper exemplaar. Meer dan 200 euro neertellen voor een moederbord is alleen nuttig voor de diehard overklokkers (kort door de bocht). Voor 100 tot 125 euro heb je al een prima moederbord met alle functies die je nodig hebt. Kun je 100 euro in je zak steken (of 100 euro bijleggen voor een betere videokaart). Voor een moederbord bijv:
pricewatch: Asrock Z77 Extreme4 pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H of pricewatch: MSI Z77A-G43

Qua voeding heb je aan een goede 500W tot 600W genoeg inderdaad. bijvoorbeeld pricewatch: XFX Pro 550W

Overigens zie ik een Z77 moederbord, een k CPU, dit suggereert dat je van plan bent om te gaan overklokken. Maar ik zie alleen geen losse CPU koeler en met de stock koeler kom je niet heel ver..
Over het moederbord valt inderdaad wat te vertellen, het Gigabyte moederbord dat je voorstelt sprak me wel aan alleen heeft deze geen USB 3.0 dus valt 'ie sowieso uit de boot (of kijk ik ergens overheen?).

M'n voorkeur gaat dan uit naar de pricewatch: MSI Z77A-G43. Aangezien deze 6x 3.0 USB poorten heeft.

De MSI GTX 660 is toch ruim voldoende waarvoor ik hem gebruik, misschien dat ik gewoon het moederbord aanpas en de GFX card zo laat. Ik wil immers ook wel future proof zijn, zodat mijn PC niet achter laten we zeggen 1 jaar geen enkele ietwat recente game nog kan draaien (medium settings)
Pagina: 1