Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Diverse "fouten" in aankondiging iMac en Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 23:03

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
nieuws: Apple komt met nieuwe iMac en snellere Mac Mini

Het artikel moet nog maar even kritisch doorgelezen worden. Er staan een aantal (ogenschijnlijke) tegenstrijdigheden en dubbelingen in. Verder is de opbouw nogal typisch en leest het niet goed weg.

Ik noem de volgende:
Intro:
De Mac Mini biedt betere specs dan zijn voorganger.
Is dit niet het geval bij de iMac?

2e alinea:
De nieuwe iMac is verkrijgbaar in een Core i5- of Core i7-variant en bevat een losse gpu van Nvidia
4e alinea:
iMac van 21,5 inch krijgt een Core i5-quadcore met kloksnelheid van 2,7 GHz en deze processor wordt terzijde gestaan door een Nvidia GeForce GT640M.
Toegegeven, de 4e alinea specificeert de informatie zoals gegeven in de 2e, maar het leest nu dubbel. Mijn voorkeur zou er dan ook naar uitgaan om de zin in de eerste alinea te vervangen door die in de 4e.

2e alinea:
Gebruikers kunnen daarbij kiezen voor een ssd-opslag tot maximaal 768GB en maximaal 32GB werkgeheugen.
3e alinea:
Alleen de 27"-iMac kan met een 3TB-schijf uitgerust en optioneel is het inbouwen van een 768GB-flashopslag mogelijk.
Hebben we het nu over SSD-opslag, flashopslag of beide?

3e alinea:
Standaard worden de systemen met hdd-opslag van 1TB geleverd, bij de 21"-versies roteren deze op 5400rpm, bij de 27"-variant op 7200rpm. Voor opslag voegt de fabrikant nu optioneel hybride drives toe, die Apple overigens Fusion Drives noemt.
Het dikgedrukte gedeelte klinkt wat vreemd. We hebben het immers toch al over opslag gehad? Dat was namelijk de 1 TB-schijf. Nu klinkt het alsof we het over een nieuwe onderwerp gaan hebben, wat niet zo is.

3e alinea:
De harde schijven van 1TB of 3TB worden gecombineerd met 128GB flashgeheugen voor bijvoorbeeld snel opstarten.
Is dit nu standaard of optioneel? Door er een hoofdzin van te maken zonder verwijswoord is dat niet heel duidelijk.

3e alinea:
Alleen de 27"-iMac kan met een 3TB-schijf uitgerust
Er ontbreekt een woord ("uitgerust worden").

4e alinea:
In november brengt Apple de 21"-iMac uit, in december volgt de 27"-versie.
Het voelt voor mij logischer om te beginnen met het product i.p.v. de maand. Het artikel gaat immers al over de producten en deze zin had een aankondiging in een intro op zichzelf kunnen zijn.

4e alinea:
De iMac van 21,5 inch krijgt een Core i5-quadcore
2 spaties tussen "een" en "Core".

Ik weet dat het een hoop punten zijn en dat een aantal ook zeker discutabel is maar het artikel zoals het nu staat leest niet lekker weg. Ook in de laatste alinea heb ik dat gevoel hoewel ik het daar niet naar specifieke voorbeelden heb herleid.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Artikel is opgeschoond: nieuws: Apple komt met nieuwe iMac en snellere Mac Mini

Dank voor de verbeterpunten!