Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:47
Hi all,

Ik heb een 27" iMac, maar wil graag een tweede scherm (liefst rond de 24") voor tijdens het monteren van video. Ik heb alleen geen idee waar ik precies op moet letten - contrast en kleuren lijken me belangrijk, maar verder heb ik eigenlijk geen idee. Iemand wist me de Iiyama ProLite X2472HD-B1 (pricewatch: Iiyama ProLite X2472HD-B1 Zwart) aan te raden.

Hebben jullie tips voor me, waar ik zoal op moet letten?

Thanks,

Gr,

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Kan je niet gewoon cinema display kopen uit dezelfde serie > met zelfde scherm.
Afstellen is echt pain in the ass en als je erop moet bewerken is kleur gelijkheid op bijde schermen toch wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

acehighhugo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:36:
Hebben jullie tips voor me, waar ik zoal op moet letten?
Misschien handig om je budget even te noemen. De Iiyama die je noemt wekt de indruk dat je budget heel krap is. Zo niet, dan zou een Apple Cinema Display wel de meest voor de hand liggende keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of als je een ACD begrijpelijk te duur vindt, kijk dan eens naar de panelen die ze daarin gebruiken. De kans is groot dat je eenzelfde monitor kan vinden voor aanzienlijk minder (toen ik mijn HP LP3065 kocht een aantal jaren terug was die 1220 euro, de 30" ACD was destijds 2900+ euro, voor hetzelfde paneel. Dik 1700 euro verschil, voor eigenlijk niet meer dan de omlijsting, een merknaampje en wat aansluitingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Als kleuren en contrast erg belangrijk zijn dan kan je beter voor een ips dan een tn-panel gaan. Moet je wel tellen op een vanaf prijs van ~3-400 euro. Alhowel ik denk dat voor montage een tn best wel volstaat. De kleurechtheid van ips is wellicht belangrijker met autocad ed (denk aan ontwerpen dus).

[ Voor 4% gewijzigd door X-Fire-X op 24-10-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:47
Thanks voor alle reacties. Wegens een andere aankoop is mijn budget op het moment een beetje beperkt. Wel zou ik een cinema display uit de vorige serie kunnen kopen - is dat wat? En stel ik wil een goed (ander) IPS (tn) scherm, welke is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
digitalversus heeft vaak wel goede reviews op monitorgebied. Misschien verstandig daar eens te snuffelen. Durrf zelf op t moment niet te zeggen welk scherm een goede prijs/kwaliteit heeft.
Pagina: 1