Privé of directe berichten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Lieve Adjes,

Zojuist was ik even mijn berichten aan het doornemen en viel me op dat links in het menu het woord "Privé" stond. Echter, omdat er nogal eens verwarring is over DM's en PM's, lijkt het mij handig om een eenduidige naamgeving te kiezen. Vooral nu met Tweakers 7 lijkt me dit een mooie gelegenheid.

Ik stel dus ook voor om van Privé, Postvak in of Inbox te maken. Uiteindelijk heb je dan geen gemier meer over de juiste naamgeving. Echter zou ik dan ook meteen verdergaan en van Trash gewoon Prullenbak maken en eventueel van Pushmessages, Pushberichten maken. Zo is het eenduidig en gewoon in het Nederlands.

Bookmarks zou dan eventueel Bladwijzers, Favorieten of zelfs Topiclegger :+ kunnen worden. Oh ja, en folders zijn natuurlijk gewoon mappen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je hebt gelijk. Inbox of Postvak in zijn betere benamingen voor de map met inkomende berichten.

Ik heb er een ticket voor aangemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Femme op 23-10-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik zeg, hernoem 'Privé' naar 'Direct Messages' en klaar. Volgens mij was de reden dat het DM heet, omdat het geen privéberichten zijn (omdat ze gelezen kunnen worden). En dan heb je alsnog wel het onderscheid tussen Direct Messages en Push Messages.

Maar al dat vertalen naar het Nederlands vind ik niet nodig, want dan zou je ook Pricewatch moeten vertalen of zelfs Tweakers, want da's ook geen Nederlands :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Direct Messages heten tegenwoordig gewoon Berichten (helaas nog niet overal consequent doorgevoerd zoals in de titel van de pagina). De map voor inkomende berichten kan beter Inbox genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Fine by me :Y) Ging mij er enkel om dat het geen 'privé' heet (en dat niet alles krampachtig Nederlands hoeft te zijn).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:58:
Fine by me :Y) Ging mij er enkel om dat het geen 'privé' heet (en dat niet alles krampachtig Nederlands hoeft te zijn).
Niet alles hoeft krampachtig Nederlands te zijn, maar toch vind ik de helft Nederlands en de andere helft Engels ook weer raar eruit zien.

Daarnaast is voor Trash ook gewoon een normale, geaccepteerde Nederlandse vertaling, namelijk Prullenbak. Pushmessages of Bookmarks hoeft ook niet per se, maar daar zijn ook gewoon geaccepteerde alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:56:
Direct Messages heten tegenwoordig gewoon Berichten
Zolang je maar niet verwacht dat de community dat overneemt. :+ Ik denk niet dat je de term "DM" snel kwijtraakt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1