Toon posts:

Vervanging voor DF Pro: DFGT of toch maar G27...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel... M'n onderhand al jaren oude Driving Force Pro (die ik gebruik op de PC) heeft al jarenlang last van een iets schuinstaand stuur (als je rechtuit rijdt staat 'ie wat scheef) en (veel vervelender) een gaspedaal wat ik regelmatig moet schoonmaken omdat 'ie anders gewoon niet vol gas geeft... waar je pas na een tijdje achterkomt. En dat schoonmaken is een ellende, vooral om daarna de boel weer in elkaar te krijgen.

Nu is het weer zover en ik zit er aan te denken een nieuw stuur te kopen. Nu lijkt de G27 mij wel wat, maar ik vind dat toch een hele hoop geld voor een stuurtje... Dus kijk ik ook naar de DFGT... maar ja, dat is een opvolger en (voor zover ik weet) gelijkwaardig aan m'n oude DF Pro... dus ik ben bang dat 'ie misschien ook een scheef stuur heeft of kan krijgen en (belangrijker) dat die pedalen ook om de haverklap gedemonteerd moeten worden om de boel aan de praten te krijgen...

Is de G27 wat dat betreft betrouwbaarder? Of moet je al die sturen om de zoveel tijd uit elkaar halen om stof te verwijderen etc. etc. etc.? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel G27 eigenaren het apparaat wel eens open moeten maken...

Ik speel (momenteel) F1 2012, WRC 3 en Euro Truck SImulator 2. (De H-shifter is leuk, vooral voor ETS2, maar ik betwijfel of ik die echt ga gebruiken voor F1 en WRC3: daarmee werken de flippers/knoppen denk ik veel sneller en makkelijker... wat dat betreft is die clutch ook niet echt een must... maar leuk is het wel... alleen is de G27 zo ongeveer twee keer zo duur als de DFGT...! Voor hetzelfde geld kan ik daar twee voor kopen (voor als het gaspedaal niet werkt ;) ).

Heeft iemand hier dezelfde problemen met de DFGT als ik heb met de DF Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Ik heb al jaren een DFP en gelukkig nog nooit problemen mee gehad, al zit ik met regelmaat te denken om een G27 te kopen maar ik heb mezelf nog niet overtuigd.
Ik denk dat ik eerst maar ga kijken hoelang de DFP het nog doet.
Zodra de DFP kuren begint te krijgen stap ik over op een G27.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, misschien heb ik dan gewoon een pechgeval met m'n DFP... of race ik te fanatiek. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 19:55
Ik heb zelf de DFP, Maar de buurjongen heeft een DFGT gehaald. Het voetpedaal is gewoon hetzelfde maar ik vind het stuurtje toch een stuk fijner, loopt allemaal een stuk soepeler. Zelf zou ik ook wel een G27 willen hebben maar ik gebruik het stuur daarvoor gewoon te weinig. Als je m echt vaak gebruikt doen, anders is de DFGT toch wel een goede vervanger van de DFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net de G27 opgehaald dus die ga ik vanavond installeren! :) Nou ja, gewoon aansluiten, want ik heb al Logitech gear dus de divers zijn al op m'n PC. Ben benieuwd! Ik heb het idee dat ik nu toch eindelijk ook met meer graden ga werken (900 is misschien wat veel...?). De DFP kan ook meer graden aan maar dat voelde nooit lekker. De G27 lijkt me wat dat betreft veel meer aan te voelen zoals het stuur in mijn auto.

Eigenlijk gek: ik heb zonet in de auto erg opgelet hoeveel ik stuur voor een bocht. Zelfs bij een kleine bocht is dat al heel wat... terwijl ik met de DFP het al veel vind als ik het stuur 2 cm ronddraai... ;)

Nu ik toch bezig ben: ik zag op InsideSimRacing, waar ze het stuur besproken, dat ze bij Force Feedback de Spring en Damper Effect beiden op 0% hadden staan.... en alleen Overall effect op 100%. Wat doen die Spring en Damper dan precies? Zijn die niet zo nodig...? Daarnaast hadden ze Centering aan staan maar op 0%... Ben dus eigenlijk benieuwd wat nou de meest gebruikelijke instellingen zijn wat dat betreft.

En heeft het echt nut om Profiler te draaien? Tot nu toe heb ik dat nooit gebruikt en ook nooit nodig gehad voor m'n oude DFP en Wingman Extreme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Ik gebruik eigenlijk altijd de profiler te meer om in sommige spellen een lekker sturend aantal graden te vinden.
Op de DFP kun je ook met de knoppen tussen 900 en 200 switchen, maar 200 graden vindt ik dan net weer te weinig en stuurt meestal ook niet lekker.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonet gereden met de G27. Top! Maar wel erg wennen (ik rem steeds met het koppelingspedaal...)! Sturen met 900 graden is helemaal super in Euro Truck Sim 2: moet ff kijken of het in andere games niet teveel is.

Waar ik de nodige moeite mee heb, is het remmen...! De veer daaronder is wel HEEL erg zwaar...! Beetje te, eigenlijk. Dat wordt zo wel heel anders scheuren in WRC3 of F1 2012...!

De knoppen waarmee je alles vastdraait, kan je indrukken (met moeite): heeft dat nog enig nut of is dat gewoon om het er strakker uit te laten zien...? Ik laat de liever gewoon 'uit' staan...

Voor de rest neemt alles meer ruimte in dan m'n DFP: moet ff kijken hoe je dat doet als je ff wat anders wilt doen dan rijden... ;) Maar vooralsnog ben ik helemaal blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens (mocht iemand dit nog lezen ;) ): ik merk dat het zilveren plaatje op de voorkant van de shifter wat los zit. Niet opvallend zodat je het meteen ziet maar als ik de vier knoppen bovenin gebruik, en ook wel de 'pad', dan hoor je een soort van extra getik van dat plaatje... Als ik met m'n ene hand dat plaatje aandruk en dan de knoppen bedien, hoor ik dat getik niet... Heeft iedereen dat of zit er iets een beetje los en dus niet helemaal jofel...?

Misschien een beetje gemuggezift, maar goed, het is best wel een uitgave... ;)
Pagina: 1