Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 15:20

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Vreemd probleem met mijn HTC One S waar ik wel dacht uit te komen maar helaas.

Ik maak veel gebruik van mijn oordopjes om muziek te luisteren en sinds gisteren is daar wat vreemds mee aan de hand. Bij het ontkoppelen van de oordopjes houdt de telefoon de sound output gewoon op headphone, zowel het hoofdtelefoon icoontje in de balk bovenaan is zichtbaar als dat al het geluid (fm radio, muziek speler, telefoongesprekken) via de koptelefoon eruit gaat. Ik hoor natuurlijk dan niets, omdat er geen koptelefoon is ingeplugd. Opvallend is dat na elke handmatige reboot de telefoon weer normaal werkt.

Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:
- Factory reset
- Full wipe all partitions en nieuwe ROM
- Audio Jack bekeken met zaklamp (helemaal schoon) en uitgespoten met hoge druk compressor
- Andere oordopjes geprobeerd en beetje draaien en duwen met die oordopjes in de audio jack

Resultaat: geen. Zodra ik mijn oordopjes heb gekoppeld blijft het geluid op de koptelefoon totdat ik een reboot doe. Iemand een idee hoe dat überhaupt mogelijk is, zelfs al zou het een hardware defect zijn?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm het is niet fijn natuurlijk, maar een workaround zou software-matig kunnen zijn...
Volgens mij zijn er apps waarbij je handmatig kunt switchen tussen headphone en speaker? Is dat wat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 15:20

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Ik zal hem een keer terugsturen naar HTC maar zolang wil ik het graag met een app doen. Probleem, ik kan eerlijk gezegd niet zo een app vinden, heb er een paar gedownload en geprobeerd, maar een sound output switch, nee niet gevonden.

Jij een idee?

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Probeer misschien eens met op je huidige rom een andere audio driver te flashen?
Heb even gegoogled en heb gezien dat je blijkbaar Beats kan flashen.