NIeuwe pc zonder onboard video, hoe krijg ik beeld?

Pagina: 1
Acties:

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen,
dit is echt een vreselijke noob-vraag, maar ik heb een aantal componenten gekocht om een nieuwe pc mee te bouwen, tweedehands, onder andere een Q9300 en een 775-socket moederbord, nu heb ik alleen alle onderdelen aangesloten, inclusief een videokaart met vga-hdmi-dvi, omdat het moederbord geen onboard video heeft.
Alleen, nu doe ik de pc aan, met een bootable-usb met Windows 8, en de videokaart met vga aangesloten op m'n tv, alleen krijg ik geen beeld. Nu lijkt het me mogelijk dat dit komt omdat ik geen driver geinstalleerd heb, maar ik heb natuurlijk nog geen OS waarop ik dat kan installeren, dus sorry jongens, maar: hoe krijg ik nu beeld?

ik kan wel onder de tafel kruipen uit schaamte maar ik kom er gewoon niet uit, weet ook niet precies wat ik moet googlen om tot een antwoord te komen.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
oke, je schrijft dat je een TV gebruikt
je zou in ieder geval een opstartscherm moeten krijgen!
als dat niet gebeurt,moet je het volgende gaan nakijken.

- heb je de TV op de goede bron (source) gezet?
- hoor je wel opstartgeluiden, zoals een harde schijf die opstart, draait de koeler rond, piept het moederbord

ga daar maar eerst mee aan de slag

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je TV staat in de PC mode?
Dode videokaart?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

is het misschien een videokaart met extra power connector
zoals op de foto bij de link

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/psu/116

• jorrit91
Stom, ik was vergeten de cpu te poweren, maar nu merk ik dat ik aan m'n voeding geen 8-pins connector zit voor de cpu-power, ik heb alleen een 4-pins, en zo gaat ie het niet doen vrees ik,
Bedankt voor de hulp, morgen weer een dag;)

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:32
Mits je voeding totaal genoeg watts kan leveren heb je normaalgesproken aan die 4-pins ook genoeg om je cpu te poweren. Het moet natuurlijk wel gewoon passen anders heb je een andere connector te pakken xD Die 4 extra pins leveren alleen wat extra stabiliteit (bijv. nodig bij overclocken).

zo bijvoorbeeld: klik!

[ Voor 13% gewijzigd door hell4you op 23-10-2012 21:40 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Molex naar 4 pin verloopjes vind je wel hoor :)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• jorrit91
Oke, nou, ik heb een Q9300 Core2Quad, een zeer karige videokaart (30E nieuw) en een intel DX38BT moederbord, met een voeding van 400Watt, verder gaat de fan heel even draaien (Mugen2), maar ik zie onder die fan, een rood ledje oplichten, daarna gaat de fan ook uit, hier zou ik aan af kunnen leiden dat het gaat om te weinig power bij de CPU???

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 23:20
je kan de 4pin gewoon bij de 8pin doen :), zou voldoende moeten zijn.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Mektheb schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:08:
je kan de 4pin gewoon bij de 8pin doen :), zou voldoende moeten zijn.
Wel op de goede plek. Past als t goed is maar op 1 manier en anders even je mobo boekje erbij pakken. Daar staat t zeker in.
Beeld hoort die altijd te geven, ook windows zelf zodra die is geïnstalleerd.
Met karige videokaart bedoel je een? (een 8800 heb je ook voor 3 tientjes maar gaat wel een 6pin in.)
Power en reset knop zitten op de juiste plek aangesloten? Niet per ongeluk de reset op de power en andersom?
Probeer ook eens enigzins kaal op te starten, geen hdd's, branders en cardreaders ed aangesloten.

• jorrit91
Oke nieuw probleem,
ik ben teruggegaan naar de jongen van wie ik 'm gekocht heb, en daar hebben we zijn voeding er aan gehangen, en dit was het verschil cpu 4-pins <--> 8-pins en main power 20-pins <--> 24-pins. Toen werkte hij naar behoren, toen ik thuis kwam belde ik de MyCom voor eventuele opzetstukjes om mijn voeding om te bouwen, die haddenz e niet meer maar ze zeiden me dat ik 1 van 2 compleet moest hebben, dat dus óf een 8-pins óf een 24-pins voldoende was, dus ik op jacht naar een andere voeding. Hop, voor 20 euri had k een 400 watt voeidinkje met een 24-pins aansluiting maar ook met een 4-pins.
Thuisgekomen werkt het weer niet:S Zal dus toch de cpu-power ook 8-pins moeten zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor EUR 20 heb je geen kwalitatief fatsoenlijke voeding. Het zou evengoed gewoon een ontoereikende voeding kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• jorrit91
Fixed - fatsoenlijke voeding gekocht, het werkt.
Pagina: 1