Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een paar VPS'en die eigenlijk niet belast worden, ik zou graag mijn eigen DNS Proxy opzetten.

Ik hoop dat jullie weten waar het over gaat:
Ik zoek naar een oplossing zoals Tunlr of UnoDNS.
Het werkt eigenlijk zo dat het de IP gebruikt van de server (en die dus spooft), naar Netflix, Hulu, ... (BBC iPlayer, SBS, ... ook voor de UK en NL servers dan).
Maar de data (de stream dus) wordt rechstreeks naar mij dan doorgezonden, en dus niet zoals VPN of Proxy eerst op VPS binnengehaald en dan nogmaals verzonden.
Reden is natuurlijk besparing van bandbreedte op VPS, maar voornamelijk ook snelheid van peering. Soms is verbinding naar de VS server echt schandalig slecht (lees: 2Mbps)....

Maar goed, ik zoek dus een oplossing daarvoor. Ik weet zeker dat daar kant en klare of simpele oplossingen voor bestaan, maar zou het helemaal niet weten hoe dit correct noemt of welke oplossing hier het beste voor is.

Moest iemand me verder kunnen helpen of op het juiste pad zetten, zou ik bijzonder dankbaar voor zijn.

PS: moest het verkeerde categorie zijn, mijn excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 24-10-2012 19:44 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dima_2005 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:50:
PS: moest het verkeerde categorie zijn, mijn excuses.
Dat is nou precies waarom er bovenaan dit forum een Waar hoort mijn topic? topic staat ;)

WEB >> WSS

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Had lang zitten twijfelen tussen die 2, maar goed. Mijn excuses.

Ik heb al wat verder opgezocht, maar ik vraag me af of het eigenlijk een juiste richting is, ik zat te kijken en zie dat een Reverse Proxy mogelijk een richting is. Maar is dat wel de juiste?

Of is het effectief packet magic zoals ze het laten uitschijnen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Correct me if I'm wrong, maar DNS proxy betreft alleen DNS-gegevens. Lijkt me niet relevant in jouw situatie. De aanroep zelf is amper bandbreedte, dus wat dat betreft niet relevant waar het vandaan komt. Reverse proxy werkt (heel heel erg kort door de bocht) voor jou niet anders dan VPN: bandbreedte loopt 2x via de server.

Trucen uithalen met je IP-pakketjes lijkt me niet zinvol. En lijkt me sowieso erg niet de bedoeling ;) Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de diverse playerdiensten de content streamen naar het IP-adres dat het verzoek heeft gedaan. Aanroepend IP is of dat van je desktop/player of dat van je server.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Dus, al wat ze zeggen dat het zo verloopt is een leugen?
Ik snap het ook niet en had gehoopt dat iemand het wist. Blijft opvallend dat het systeem werkt door enkel dns ip's te wijzigen. En de content en pings weldegelijk van ip van hulu bv. komt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, ik bekijk nu pas de sites die je noemt (ik dacht dat je verwees naar DNS proxies). Blijkbaar laten die streamers het idd dus wel toe. Geen idee hoe :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb het gevonden (door hun eens te mailen met bezorgheid over veiligheid...). Het is toch niet zo magic als het lijkt... Na verder onderzoek heb ik gevonden en mijn vermoeden van na hun antwoord bevestigd dat als ik deze DNS service gebruik, wordt er een andere IP gebruikt voor hulu, netflix, ... En deze IP's staan op Amazon's netwerk (en een paar andere cloud-netwerken - waardoor een gewone VPN-bandbreedte geen lastige situatie is en er verschillende IP's zijn - dus er is load-balancing en vaak meer dan genoeg bandbreedte dankzij de cloud).

Dus eigenlijk het enige wat het doet, het redirect gewoon de video-sites naar een PROXY. Dus eigenlijk is het geen magic, maar gewoon een selectieve proxy...

Wel een leuk geheim, maar toch. Dus het is gewoon een proxy/VPN... Kan ik even goed opzetten dan zonder zo veel moeite te doen...

Toch bedankt voor het meedenken :)

Pagina: 1