[PC] Game of Dwarves

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Afbeeldingslocatie: http://www.paradoxplaza.com/sites/default/files/imagecache/game_main/agameofdwarfes.jpg

Net released en kan er zelf ook nog vrij weinig over zeggen:
A dwarven prince on a quest to reclaim his people’s old country takes the player on a journey through a continent, uncovering the buried mysteries of the Great War. With a combination of strategy and management, the player rules their settlements of dwarves, having them explore the earth and utilize its resources.

Description

The gameplay consists of ordering the inhabitants of a dwarven settlement to dig, build and conduct research in order to strengthen the clan, whilst defending themselves from the terrible beasts from the depths into which they delve. The game generates a unique world each time a new level starts, making sure that the player needs to dynamically adapt their strategies and tactics during a session.

As the player advances, the dwarves will level up and gain new skills, progressing from weak dwarflings to near immortal warriors or master craftsmen. There are also rare resources to be found deeper in the earth that grant access to better buildings and equipment. However, the deeper you dig the more dangerous foes you might unleash…

Features

Explore – The randomly generated maps will always keep the content fresh and increase the sense of exploration when digging through the earth.
Build – The things that the player can build in-game are not only practical, but their designs are varied and pretty too! This allows the player to build the objects they personally think look great, while still gaining progress. Home is where the art is.
Command – With the order system the player can easily control oodles of dwarves simultaneously without the need for extensive micro management.
Meer op: http://www.agameofdwarves.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:34
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen :) !
*cough* geen vsync *cough*

ben er maar even weer mee gestopt

verwachte er heel veel van maar nee.

Ziet er niet uit UI is crap.
nee helaas. terug naar df totdat timber and stone uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ben aan het spelen, erg grappig. Goeie interface tot nu toe, wel even wennen aan de verschillende niveau's. Alles is wel duidelijk en helder en leuk geanimeerd. Het is nog best wat puzzelen, tot nu toe erg geslaagde game (2h gespeeld). Zeker als je dungeon keeper leuk vindt kan je dit nog wel is erg leuk gaan vinden denk ik.

@semmy: Je comment raakt kant nog wal. Het enige wat je zegt is dat je iets heel anders verwachtte. Oke en vervolgens omdat je iets anders krijgt schrijf je het maar af, niet op basis van het spel maar op basis van een verwachting van jou (wat dan ook had mogen zijn).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het erg leuk, beetje een kruising tussen dungeon keeper en dwarf fortress :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Wat is het dan? Ik zie tekst en een plaatje... is er ook een website?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Googlen is teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Ik ga hem kopen, ziet er leuk uit en voor 10 euro is het een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

mmm... geen idee of dit wat is. Ik moet zeggen dat ik het er niet erg aantrekkelijk uit vind zien, hoewel het idee me wel weer leuk lijkt, maar goed, behoorlijk afhankelijk van de uitvoering.

Ik denk dat ik liever even een let's play afwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Zet dan helemaal geen first-post neer en noem alleen een naam. Laten we dit bij ieder topic gewoon doen... alleen de naam vermelden. Je kan immers toch alles googlen. Veel praktischer 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Paniohitus op 24-10-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nou, paar uurtjes gespeeld.

Zoals verwacht een minder complexe/lichte versie van Dwarf fortress met fatsoenlijke graphics en leuke humor. Een stuk minecraft zit er ook in.

Al erg veel lol mee gehad voor die 10 euro. Er is een verhaallijn met quests, maar gewoon lekker rommelen met het uitbouwen van je grotten en kamers is eigenlijk minstens net zo leuk :)

Overigens had Escapist al een review staan, deze heb ik gelezen voor ik hem kocht:
http://www.escapistmagazi...-A-Game-of-Dwarves-Review

Toegegeven, deze game had qua graphics en (gebrek aan) voice acting net zo goed 10 jaar terug gemaakt kunnen worden. Maar tis gewoon een leuk spel voor een scherpe prijs, so who cares ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 24-10-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ach, 10 euro is 10 euro. Zelfs voor die prijs kan je kritisch blijven. De game mechanics b.v. zijn wel erg simpel. En het is jammer dat dingen zoals kamers bouwen niet bevorderd worden door het spel. Voor de rest best geinig maar ik kan het niet zonder meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wbt Vsync, ga naar: Users\*username*\AppData\Roaming\Zeal Game Studio\A Game of Dwarves. Dan usersettings.config en onderaan kun je vsync op true zetten. Zou eigenlijk wel in de game moeten zitten maar goed.

Vind het wel een leuk spel, doet me erg denken aan Dungeon Keeper, meer dan aan Dwarf Fortress. Natuurlijk kan het niet de complexiteit evenaren van DF maar goed, dat kan vrijwel geen enkele game op de huidige markt ongeacht genre. In ieder geval is dit 3D. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Na het eten even geprobeert.
En voor je het weer is het half 2

De diepte in werken geeft een leuke nieuwe dimensie aan het genre. Je moet wel opletten dat je overal nog trappetjes hebt, anders verhongeren je dwarves...

Wel wat min/verbeter puntjes:
- Je kan pas zien wat een blokje is, als je er naast staat. Wel realistisch, maar hoe je in DK een paar blokjes vooruit kon kijken werkte een stuk beter. Nu moet je eigenlijk maar lukraak enorme ruimtes minen om resources te vinden.
- Om een of andere reden zitten er overal kleine "kamertjes" met 2 vijanden erin. Zonder enige verklaring hoe ze daar komen of hoe ze in leven blijven. DK had tenminste nog "hero portals" om te verklaren waar de vijand vandaan kwam.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Wat ik zelf een beetje jammer vind, is dat alle resources automatisch in een alom aanwezige pool verdwijnen, zoals bij een RTS.

Je worker dwarves (Waarvan ik eerst dacht dat ze meerdere taken zouden verrichten) harvesten food en dat verdwijnt direct in een oneindig grote, onzichtbare opslag. Via eet tafels wordt het dan weer magisch aangeboden aan de populatie.

Op de complexiteit van dwarf fortress zit ik niet meer per se te wachten (zeker niet met de afwezige UI en graphics die dat spel kende), maar van mij had er best een roedel worker dwarfs dat spul mogen verslepen. En ook de diggers geven geen rest afval en alle waardevolle stoffen die ze vinden verdwijnen direct in je stockpile. Daarvan moet je overigens wel de capaciteit vergroten met kasten.

Persoonlijk had ik het (tot in beperkte mate) managen van een troep vervoer/opruim dwergen wel leuk gevonden. Stuk realisticher ook, terwijl je nog steeds mjijlenver verwijderd bent van een hardcore game als dwarf fortress.

De developers halen niet alleen recente dwarf games aan, maar ook het oude bullfrog materiaal. Leuk uitgangspunt! Hier wat meer achtergrond:

http://www.rockpapershotgun.com/tag/a-game-of-dwarves/

Mn eerste gevecht was trouwens ook een vage affair waar ik weinig vat op leek te hebben, maar dat past dan weer in het genre (ridderhuisjes in settlers 1 anyone?)

Vind het onder de streep nog steeds een erg leuke, casual game en ga het vanavond zeker weer spelen (of mn vriendin erachter zetten).

Voor 10 euro moet je ook niet teveel zeuren, al zijn er altijd zure hollanders die dat wel gaan doen :p

Goed initiatief van Paradox dit, zouden meer softwarehuizen mogen doen.

Wellicht wil men ook een beetje concurreren met de kickstarter rage. In dat laatste geval had dit spel ws. 20 euro gekost. Maar dan hadden we wel een bedrijvige stroom worker dwarfs en minder dumbing down/streamlining gehad natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Voor 10 euro kan ik deze game toch niet zonder meer aanraden. Daarvoor is het te simpel/makkelijk en veels te oppervlakkig en saai. 10 euro is geen argument om maar meteen alles leuk te vinden.

Het is is eigelijk een kinderspel denk ik. Gericht op 8 tot - 12 jarigen die hun eerste game hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Postius schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:29:
Ben aan het spelen, erg grappig. Goeie interface tot nu toe, wel even wennen aan de verschillende niveau's. Alles is wel duidelijk en helder en leuk geanimeerd. Het is nog best wat puzzelen, tot nu toe erg geslaagde game (2h gespeeld). Zeker als je dungeon keeper leuk vindt kan je dit nog wel is erg leuk gaan vinden denk ik.
Pff.. windvaantje :)

Tis inderdaad geen europa universalis, maar ook mensen boven de 12 kunnen hier lol mee beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Pff.. windvaantje :)

Tis inderdaad geen europa universalis, maar ook mensen boven de 12 kunnen hier lol mee beleven.
Oh jawel, maar ik denk dat het voor de meeste wat meer ervaren gamers te snel te simpel en te repitief wordt. Op het eerste gezicht leek het allemaal iets diepgaander maar de spel mechanieken zijn gewoon net iets te simpel uitgevoerd om de meeste mensen lang te blijven boeien.

Maar ik blijf erbij dat als ik naar het ontwerp en alles kijk het voor mij primair een spel is gericht op wat jongere kinderen. Daar is toch niks mis mee? Impliceert dat automatisch dat ouderen mensen er geen lol aan kunnen beleven? Nee dat doet het niet. Ik kijk ook films en series die voor alle leeftijden geschikt zijn of soms gericht op een jonger publiek. Maar ik vind wel dat je aan bijna alles in deze titel merkt dat het gewoon echt gericht is op kinderen, bedoeld of onbedoeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Postius op 25-10-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Preddie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:11:
[...]

Zet dan helemaal geen first-post neer en noem alleen een naam. Laten we dit bij ieder topic gewoon doen... alleen de naam vermelden. Je kan immers toch alles googlen. Veel praktischer 8)7
Als je opmerkingen hebt over de startpost DM dan gewoon de topicstarter even.
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:23:
Oh jawel, maar ik denk dat het voor de meeste wat meer ervaren gamers te snel te simpel en te repitief wordt. Op het eerste gezicht leek het allemaal iets diepgaander maar de spel mechanieken zijn gewoon net iets te simpel uitgevoerd om de meeste mensen lang te blijven boeien.
Precies. Games als FarmVille en Angry Birds houden mensen lang bezig vanwege de diepgang bijvoorbeeld.

Ik vind het volkomen onzin dat het gericht zou zijn op kinderen. Misschien is het geen enorm complex spel maar dat kun je van een semi-indie game ook niet verwachten.

[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 25-10-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Eensch.

Onderschat ook het Sims gehalte van het inrichten van de kamers niet, denk dat de vrouwelijke gamers hun lol op kunnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hydra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:27:
[...]

Als je opmerkingen hebt over de startpost DM dan gewoon de topicstarter even.

[...]

Precies. Games als FarmVille en Angry Birds houden mensen lang bezig vanwege de diepgang bijvoorbeeld.

Ik vind het volkomen onzin dat het gericht zou zijn op kinderen. Misschien is het geen enorm complex spel maar dat kun je van een semi-indie game ook niet verwachten.
Maar is er dan iets mis mee als het meer geschikt is voor kinderen dan andere spellen? Ik bedoel neem het spel is even in ogenschouw. Je kunt niet afgaan, het is zeer makkelijk al je dwergjes in leven te houden. Er gebeurd niks zolang de speler niks doet en de uitdaging is vrij minimaal. Verder grote duidelijke knoppen, geen ingewikkelde economische systemen, eigelijk geen ingewikkelde spelsystemen etc. Alles bij elkaar zeg ik dat dit spel dan zeer geschikt is voor kinderen en waarschijnlijk meer dan voor meer ervaren gamers. Wat is daar precies mis mee? Jullie doen alsof het zo verschrikkelijk is dat je een spel speelt dat misschien wat voor jongere gamers is? Voel je je daardoor aangevallen ofzo? :9 Je kan toch best lol beleven aan een spel dat meer geschikt voor de wat jongere gamers of is dat per definitie onmogelijk?

Ik zeg dus niet dat het puur alleen voor kinderen is. Maar wel een spel dat in vergelijking met andere games veel geschikter is voor jonge gamers door de eenvoud en simpelheid. En Anvil zegt het hiervoor ook al. Legt hij zelf notabene de tekortkomingen van het spel bloot. Deze tekortkomingen voor ons maken het spel meer geschikt voor jongere gamers, imo.

En complexiteit en indie game heeft helemaal niks met elkaar te maken. :? Er zijn genoeg indie games die veel complexer zijn dan de meeste AAA titels (notabene dwarf fortress?). Sterker nog als indie developer ben je er veel vrijer in. Mainstream games moeten voor iedereen toegankelijk zijn. Dus die comment slaat de plank een beetje mis. Meer geld is niet meer complexiteit. Meestal juist andersom, triple A titels moeten voor een zo'n groot mogelijk publiek toegankelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Postius op 25-10-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:13:
[...]
Maar is er dan iets mis mee als het meer geschikt is voor kinderen dan andere spellen? Ik bedoel neem het spel is even in ogenschouw. Je kunt niet afgaan, het is zeer makkelijk al je dwergjes in leven te houden. Er gebeurd niks zolang de speler niks doet en de uitdaging is vrij minimaal. Verder grote duidelijke knoppen, geen ingewikkelde economische systemen, eigelijk geen ingewikkelde spelsystemen etc. Alles bij elkaar zeg ik dat dit spel dan zeer geschikt is voor kinderen en waarschijnlijk meer dan voor meer ervaren gamers.
Weet niet of je (begin) jaren 90 veel games gespeeld hebt, maar ik had veel eerder de associatie met o.a. de games van Bullfrog. Dr waren in die tijd zat trage games, waarbij je niet snel game over kreeg of moest vechten om te overleven: Theme park, theme hopsital, It came from the desert, secret of monkey island etc. etc.

Het ging of creativiteit en lol maken. Exact wat ik nu dus met dit spel heb. De uitdaging zit voor mij o.a. in het maken van een prachtig ondergronds koninkrijk. Proberen geen dwerg warriors te verliezen als ik wat monsters tegenkom is bijzaak.

Ik voel me echt niet aangevallen trouwens hoor, ben er juist trots op als vent van 35 met een paar kids niet alle stadia van volwassenheid (en dus saaiheid) te hebben doorlopen nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Postius schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:13:
Maar is er dan iets mis mee als het meer geschikt is voor kinderen dan andere spellen?
Dat is wat anders. Je zegt dat het een spel voor kinderen is en impliceert daarmee dat het iets als hello kitty is.

Maargoed. Voor een spel dat je niet leuk vindt steek je wel enorm veel tijd in een discussie. Ik kom hier vooral om ervaringen uit te wisselen met andere spelers. Jij speelt het niet dus wat mij betreft einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het spel is complexer en uitgebreider dan Dungeonkeerper. En dat wordt toch wel gezien als het heiligdom van base building games. Er zijn absoluut punten die voor verbetering vatbaar zijn, maar het als een spel voor jonge kinderen te bestempelen gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Je kunt het een beetje zien als Settlers onder de grond.

Door de aard van het spel ook zeer geschikt voor kids/vrouwen/casual gamers, maar inderdaad niet nodig het als een soort Dora the explorer weg te zetten zoals Postius doet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Seth_Chaos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:35:
Het spel is complexer en uitgebreider dan Dungeonkeerper. En dat wordt toch wel gezien als het heiligdom van base building games. Er zijn absoluut punten die voor verbetering vatbaar zijn, maar het als een spel voor jonge kinderen te bestempelen gaat me wat ver.
Niet echt. In DK(2) had je een stuk of 15 verschillende rooms nodig om alles te unlocken.
En als je minions unhappy waren (omdat je bijvoorbeeld geen goud meer had), liepen ze weg.
Hierdoor moet je minen, en kom je vanzelf tegenstanders tegen.

Game of Dorfs kan wel in 3D bouwen. Maar je hebt maar 1 kamer nodig met 2 tafels een paar bedden en een stukje boerderij. Het halen van je objectives is de enige reden om meer dan 20x20 vakjes te minen.
Er zijn wel 100 verschillende opties om je grot in te richten. maar het heeft 0,0 effect op de gameplay.

Het heeft meer weg van The Sims, dan van Dungeon Keeper :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Seth_Chaos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:35:
8)7 :?

En het komt er dus echt op neer dat jullie je aangevallen voelen dat jullie een kinderspel spelen. Oke. Ik kan er toch ook niks aan doen? Maar dit spel is echt uitermate geschikt voor kinderen van 8+. Je kan niet verliezen, je kan niet afgaan. Er is geen pressie, geen druk. Ongelimiteerde grondstoffen, ongelimiteerd bouwen. Compleet niet eng uiterlijk. Jawel, dit spel is wel een soort dora the explorer. Maar jullie vinden het als volwassen stoere mannen nogal erg om in te zien dat je een spel aan het doen bent dat niet uitdagend is voor 10+ en daarom er uitermate geschikt voor.

En anvil over bullfrog, die leverde dit niet af. Die leverde indirecte control games af die echt goed waren en helaas zijn uitgestorven. Game of dwarves is een vrij slecht uitgevoerde poging hiervan omdat enige diepgang op spel complixiteit ontbreekt.. Maar goed ik zal me er niet langer in mengen aangezien mensen het niet willen horen dat ze kleine kinderspelletjes spelen. Voelen ze zich door aangevallen : :/ Maar inderdaad als mensen gaan beweren dat dit complexer is dan dungeon keeper ben ik snel weg.

En leuk dat ik verder gewoon op een normale manier een discussie aan wil gaan en wat relevante punten aantik (geen uitdaging, ongelimiteerde rescources van alles). EN dat iedereen zo schrikt van het feit dat hij/zij een kinderspelletje zit te spelen dat iedereen maar zegt NEEE HET IS GEEN KINDERSPEL, dat is slecht voor mn ego. Maar tot nu toe nog niks gehoord wat het tegen zou spreken dat het niet extra goed geschikt voor jongere gamers (afgezien dus dat de 3 mensen in dit topic het niet leuk vinden om te horen dat ze een kinderspelletje doen).

(en tja door de onmogelijkheid van het plaatsen van blokken blijft er van bouwen ook weinig over, al hoef je geen goud uit te hakken dat scheelt, de decoraties zijn leuk inderdaad en daarom ook weer goed geschikt voor kinderen :9 ).

@hieronder: Spel voor alle leeftijden met de nadruk op jonge kinderen/gamers dan? En kinderspellen zijn ook voor alle leeftijden, lol. In je jeugd nooit gewoon bordspellen gespeeld ofzo?

[ Voor 81% gewijzigd door Postius op 26-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Postius schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:24:
En het komt er dus echt op neer dat jullie je aangevallen voelen dat jullie een kinderspel spelen.
Nee, we zijn het gewoon niet met je eens dat het "een kinderspel" is. Een kinderspel is namelijk iets specifieke voor kinderen. Hello Kitty bijvoorbeeld. Als jij Game of Dwarves voor alle leeftijden vindt, ben ik het daar helemaal mee eens. Maar dat is wat anders dan een kinderspel. Jij hebt daar een definitie van ("als iets ook geschikt is voor kinderen is het een kinderspel") die niet overeen komt met die van de rest hier.

Daarnaast zit je nogal door te emmeren over een spel dat jij kennelijk niet leuk vindt. Prima. Maar dan snap ik niet waarom je toch steeds dit topic blijft checken, tenzij je gewoon zit te trollen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 26-10-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Moet ik me nu schamen als ik, als 27 jarige, al wel een game heb verloren? :P
Hakte een paar blokjes weg op het begin van een level, staan daar ineens 2 lvl 7 orcs. En ik had 2 lvl 1 soldiers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RocketKoen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:32:
Hakte een paar blokjes weg op het begin van een level, staan daar ineens 2 lvl 7 orcs. En ik had 2 lvl 1 soldiers.
Nee hoor, datzelfde overkwam mij ook. Je moet zorgen dat je een beetje een degelijke military hebt voordat je dat soort rooms opent. Daar kwam ik op precies dezelfde manier achter.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 26-10-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
RocketKoen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:32:
Ach ik heb met mn neefje wel is freedy fish gespeeld of weet ik het. Nog mee vermaakt ook, maar dat was wel heeel erg want het was voor kleine kinderen he. :o Dus dat hoort niet. Dan kan het niet voor alle leeftijden leuk zijn! Maar goed, HF iedereen hier met je kinderspel :) (vooral jij hydra, hoe erg kan je er een drama van maken).

Maar goed het begon gewoon dat ik wat minpunten van het spel aantikten. En vervolgens beweerde dat al deze minpunten er voor zorgden dat dit spel extra geschikt is voor kinderen (ga niet nog een keer herhalen waarom). En dat dus onbedoeld of bedoeld dit spel extra geschikt is voor kinderen (Omdat het o.a. zo verschrikkelijk makkelijk en simpel is en veel decoratieve dingen). Vervolgens heeft iedere stoere gamer er in dit topic (op anvil na dan) een probleem mee dat hij wordt geconfronteerd met het feit dat hij een kinderspelletje speelt. En wordt daar moord en brand over geschreeuwt omdat iemands ego het niet aankan.

Maar goed ik zal dan inderdaad maar wegblijven als mensen niet op een normale manier op argumenten en stellingen kunnen ingaan, beetje gedrag dat je verwacht voor de leeftijdscategorie van dit spel (6 tot 12 >:) ). Veel plezier iedereen dan.Geef ik nog wel een afsluitstip voor al het trauma dat ik heb veroorzaakt.

Oh en hier hoe je iedere map wint:
Graaf niks uit(kan wel als je je verveeld).
Plant want eten (precies genoeg)
Plant de rest vol met houtbomen.
Verkoop al je hout.
Ongelimiteerd geld.
Upgrade je spawning pool tot 5.
Max aantal dwarfs.
Graaf naar shit.
Klaar.

@hydra: Ik weet niet waar jij hebt leren lezen....Maar goed. Blijkbaar als iemand iets over een spelletje zegt en het is niet onvoorwaardelijk positief is het meteen zuur gezeur over een spel? Oke. Erg simpel. Ik heb nooit gezegd dat het spel niet goed genoeg is. Slechts wat simpel voor een ervaren gamer. Mar je hoeft er ook niet telkens op te reageren als je het toch niet goed snapt wat er wordt gezegd.

[ Voor 58% gewijzigd door Postius op 26-10-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Drama? Jij blijft erover dooremmeren dat het spel niet goed genoeg is, ik vermaak me kostelijk. Heb alleen geen zin in dat zure geneuzel van je :D

En niet liegen. Je zei niet extra geschikt voor kinderen, je zei letterlijk dat het een kinderspel was. Ik quote:
Het is is eigelijk een kinderspel denk ik. Gericht op 8 tot - 12 jarigen die hun eerste game hebben.
En dat is gewoon onzin.

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 26-10-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hydra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

Nee hoor, datzelfde overkwam mij ook. Je moet zorgen dat je een beetje een degelijke military hebt voordat je dat soort rooms opent. Daar kwam ik op precies dezelfde manier achter.
Niet eens nodig. Ik start nu een game. Bouw een paar plantjes en een reseach tafel. Bestel het maximum aantal dwarflings. Zet speed op max, en ga GoT lezen.
10 min later kom je terug en heb je dorflings op lvl 10+ zitten. Als je dan baddies tegenkomt zet je de game op pauze, en maak je er militairy van.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

RocketKoen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:36:
[...]

Niet eens nodig. Ik start nu een game. Bouw een paar plantjes en een reseach tafel. Bestel het maximum aantal dwarflings. Zet speed op max, en ga GoT lezen.
10 min later kom je terug en heb je dorflings op lvl 10+ zitten. Als je dan baddies tegenkomt zet je de game op pauze, en maak je er militairy van.
Klinkt inderdaad als kinderspel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik wist niet dat die mannekes doorlevelden. Snapt ook niet waarom dat erin zit eigenlijk. Goed idee voor een 'bugfix'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hydra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:15:
Ik wist niet dat die mannekes doorlevelden. Snapt ook niet waarom dat erin zit eigenlijk. Goed idee voor een 'bugfix'.
Anders duurt het te lang om een dooie te vervangen denk ik.
In DK moest je bijvoorbeeld iedereen trainen. Maar als ze verslagen waren in combat, had je nog een minuut ofzo om ze te reviven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ja maar zo is het wel erg makkelijk om high-level military mannetjes te hebben. Vind het een rare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hydra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:30:
Ja maar zo is het wel erg makkelijk om high-level military mannetjes te hebben. Vind het een rare keuze.
Zeker als je kijkt dat high level training dummies een fortuin kosten en redelijk snel stuk zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Vergeet niet dat dit een Paradox game is he! Het spel is pas "af" na een jaar of 2 interactie met de spelers :)

Serieus, op de paradox fora zijn de developers al de feedback aan het verwerken. Eentje deed n.a.v. feedback al het volgende (hoopgevende) voorstel, in reactie op een hardcore gamer die duidelijk niet snapte wat een sandbox game was en pochte dat ie net daarvoor xcom impossible had uitgespeeld en dat ie in dit spel gewoon oneindig veel wood kweekte en zo unlimited gold had blabla :

"
i Interesting2 and thank you for your perspective.

A Game of Dwarfs is what you make it to be. It is a sandbox game! You can build great halls in the honor of your favorite dwarf, You can build a trap-filled dungeon and watch Enemies be slaughtered, etc.

I understand what you are saying and agree with you to some degree. A Game of Dwarfs is admittedly not a Game that stands up against power-gaming very well.

What I like with AGoD right now is it is a good start for us to develop upon. We have thrown it out there to get a community-feel and I can assure you we are active in picking up the Community-feel. And just with our Current System I think we could quickly design a custom game which you would enjoy using only most of your own input.

A Custom Game, you start only with a square room with the spawning pool, throne, and a food table. Question-Marks on Event rooms is turned off. Teleport on Enemies are turned off, but traps also have a much higher "reload". Hemfort is still available(Trading resources) but more expensive. Deeper you Go the harder the enemies are but also where the resources are. Add some form of Invasion-Threat and make researching cost resources.

What do you think? This is just an foundation for feedback and discussion btw and no promise as of future ad on to the game. We want to keep the discussion alive than we take decisions upon that what to add later.

Kudos to beat Xcom on Impossible Ironman btw."

De meeste exploits en veel van de minpunten zullen dus vast wel aangepakt worden in patches verwacht ik.

Maar je moet dit spel gewoon benaderen als een make-your-own-rules sandbox.

Vind je het lame om bij het vinden van enemies te pauzeren en je 5 beste soldaten te teleporteren? Nou, dan doe je dat toch gewoon niet? Bij xcom kun je ook iron man activeren en alien health ook uitvinken. Zo moet je het imho ongeveer zien.

EDIT:

Lol, lees net deze. Speler start een random game en graaft 7 niveaus lager.. en wordt geslacht door een L32 uber monster.

Game over. Hoe bedoel je te makkelijk :p

http://forum.paradoxplaza...ec2d7eff3a441097bd2016018

[ Voor 16% gewijzigd door _Anvil_ op 26-10-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Weet niet of het zo direct iets voor mij is -ik ga wel die Dwarf Fortress eens opzoeken aangezien die ongeveer hetzelfde concept heeft maar dan beter uitgewerkt als ik de reacties hier zo lees?

Edit: Hmm, aangezien hoe oud die DF is mischien toch deze proberen :P

[ Voor 15% gewijzigd door KnightX op 29-10-2012 12:19 ]

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
DF is max. complexiteit en minmale graphics en UI ....GoD is het omgekeerde :)
Pagina: 1