computer bios scherm via receiver hdmi ?

Pagina: 1
Acties:

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb nu een kenwood krf-v7300 receiver, daaraan heb ik een htpc via HDMI aangesloten. (en de receiver hangt weer via HDMI aan de tv)
Echter als ik die pc opstart dan laat hij niet het opstart scherm zien (oa bios, maar ook het startscherm van windows).
Pas als hij klaar is en overgeschakeld is naar een 720p scherm (heb een 720p tv dus voorlopig heb ik nog niets hogers nodig) dan krijg ik beeld.

Aan de tv ligt het niet want hiervoor had ik de htpc rechtstreeks aan de tv en toen liet ie wel alles zien.

Nu ga ik volgend jaar een andere receiver kopen van yamaha (771/773) ivm aankoop beamer en heb dus 2x hdmi out nodig.

Nu is mijn vraag dus of bij yamaha receivers wel alles wordt doorgegeven via hdmi, of doet die ook alleen maar de hoge resoluties, zodat je niets te zien krijgt bij het opstarten ?

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 07:39

Audione0

Strijdt der titanen

Als je de pc rechtstreeks aan de tv knoopt, krijg je wel het opstart scherm en het bios te zien?
Waarom ik dit vraag is, niet dat je straks een nieuwe receiver koopt en het uiteindelijk aan je tv ligt ;)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 20:26
@audione, wel goed lezen:P
"Aan de tv ligt het niet want hiervoor had ik de htpc rechtstreeks aan de tv en toen liet ie wel alles zien"
staat in zijn post;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Wat is het probleem om de keer dat je in bios moet zijn de pc rechtstreeks aan te sluiten op je TV. Je receiver is waarschijnlijk niet snel genoeg om van resolutie te wisselen en laat daarom niks zien.

Mijn onkyo kan dat namelijk ook niet. Als je blind de bios in gaat krijg ik hem uiteindelijk wel te zien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat je TV zich via de HDMI wel identificeert bij je PC als zijnde een monitor, maar je receiver niet. Ik ken eigenlijk geen receivers die dat doen. Dus dan ziet je PC niet dat er een monitor aan hangt. En voor Windows maakt het niks uit, want die kijkt simpelweg naar zijn drivers en de instellingen - die stuurt domweg uit. Probleem zit hem dus op een niveau lager dan het OS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik heb zelf een Yamaha RX-V571. Deze laat netjes het bios scherm door op het moment van inschakelen van mijn HTPC. Ik durf niet te zeggen of dit op alle Yamaha's zo werkt maar op de RX-V571 in iedergeval wel :).

[ Voor 0% gewijzigd door Nozzie op 29-10-2012 12:57 . Reden: Emoticon aanpassen ]

Pagina: 1