Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hoe word ik lid?

Pagina: 1
Acties:

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:00
Ik probeer lid te worden van de DPC's, heb mezelf geregistreerd op www.dutchpowercows.org maar kan nog steeds niet bij de WIKI komen.

Krijg de melding, login en password maar kan me nergens registreren voor de WIKI.

Nu kom ik er nooit achter hoe dit allemaal werkt etc.

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 10:06
De wiki is helaas al een tijdje offline :-(, er wordt nog een oplossing voor gezocht.

In welk(e) project(en) heb je interesse?
Aan de meeste projecten kun je deelnemen door de BOINC client te downloaden en instaleren. Daarna kun je door op projectbeheer, project toevoegen te klikken projecten toevoegen. Dan verschijnt er automatisch een invoerveld om een nieuwe username aan te maken of in te loggen met een bestaande username. Dat gedaan te hebben wordt je meestal automatisch naar de project site geleid om daar eventuele aanvullende instelling te registeren, waaronder een team joinen }:O .

Indien je al actief bent op BOINC, is het een kwestie van even naar de project(en) sites gaan en daar in te loggen met je username+ww en <vind team> of <join team> aan te klikken en vervolgens te zoeken naar Dutch Power Cows :) .

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

• nl-chrs
Ik ben nog niet actief op BOINC of een gerelateerde tool.

Is er ergens een overzicht van alle belangrijke/nuttige projecten ofzo?
Dan ga ik het vanavond eens inrichten.

Wil ook graag GPU kracht benutten, ik meende ergens gelezen te hebben dat dat ook mogelijk is?
Heb namelijk 2x 6970 in crossfire welke natuurlijk wel wat reken power hebben.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Het is inderdaad vervelend dat de wiki stuk is, daar stond namelijk zo'n overzichtje. Wat belangrijk of nuttig is zijn de meningen nog wel eens over verdeeld hier. ;) Belangrijk in die vraag is wat je zelf belangrijk of nuttig vindt.

Er zijn grofweg 4 verschillende soorten projecten: medische-/biologische-, wiskundige-, natuurkundige- en overige projecten. Als je naar de DC Vault gaat en daar wat doorklikt, krijg je een beetje een indruk van hoeveel projecten er zijn, en onder welke groep ze vallen. In dit lijstje kan je in ieder geval zien op welke projecten DPC voornamelijk actief is. Een aantal van die projecten ondersteunen ook het gebruik van videokaarten. Enige voorzichtigheid is daar wel bij geboden: sommige projecten ondersteunen bijvoorbeeld alleen maar NVIDIA chips, terwijl andere alleen maar Ati/AMD ondersteunen. Ook sli/crossfire kan nog wel een problematisch zijn (bij Folding@Home bijvoorbeeld moest (geen idee of dat nog steeds zo is) er onder Windows Vista/7 op iedere kaart een monitor zijn aangesloten om die mee te laten rekenen)

Lid worden van DPC doe je niet zozeer door je aan te melden op dutchpowercows.org (wat natuurlijk altijd wel mag, daar niet van), maar door mee te doen met 1 van de projecten, en je bij dat betreffende project je account zo in te stellen dat je account onder het teamaccount van DPC valt. Op die manier wordt je (in de meeste gevallen in ieder geval) automatisch meegenomen in de stats die hier gepost worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bubbles op 23-10-2012 20:39 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
In ieder geval al een hartelijk welkom! :w

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 10:06
Witlof schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:15:
In ieder geval al een hartelijk welkom! :w
Je ziet wel dat ik slecht ben opgevoed :+ , vergeet ik gewoon een nieuw lid te verwelkomen :X.
Welkom! *O* .

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik heb de wiki zojuist vanaf mijn dikkestrontdunnetrechter-nas naar de DPC-server verkast (niet dat die qua hardware nu zo veel beter is .... :P ) maar de wiki is nu leesbaar onder http://www.dutchpowercows.org/wiki

We hebben te maken gehad met een shitload aan spam (350 Mb in de database) doordat de wiki-settings niet goed stonden. Dat is er allemaal handmatig weer uitgesloopt maar ongetwijfeld heb ik wel wat over het hoofd gezien.

Daarom is het momenteel niet mogelijk je te registreren bij de wiki en bijdrages te leveren. Er is in het verleden al weea aangedragen om die wiki beter te beveiligen, die tips zijn allemaal ter harte genomen. We kijken het nu even aan alvorens we de registratie etc weer vrijgeven.

Omdat er een hele tijd niks aan de wiki is gedaan zal de informatie over een aantal projecten verouderd zijn. Indien snelle aanpassingen/toevoegingen zijn gewnest stuur me die dan per pm door. Ik beloof NIET dat die dan allemaal binnen 24 uur zijn verwerkt maar we zullen er zeker iets mee doen.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Goed bezig KuuKe! _/-\o_

Welkom nl-chrs, succes met het uitzoeken van project(en) en hopelijk kunnen we je binnenkort verwelkomen als nieuw lid van DPC in de periodieke statistieken bij één of meerdere projecten.die gepost worden op dit forum. In de openingspost van het DC-Vault topic kun je binnenkort van een fiks aantal projecten zien of ze Windows/Linux/MAC ondersteunen en of ook je GPU gebruikt kan worden. Voor een voorlopige indicatie kun je hier kijken. Dit zijn weliswaar niet alle projecten waar DPC aktief is, maar het is een begin.

Zoals al aangegeven, installeer in eerste instantie BOINC, dit is een vrij eenvoudig te gebruiken client waarmee je direct keuze hebt uit vele tientallen projecten. Verder, als je iets niet begrijpt of aan de praat krijgt, gewoon hier vragen.

Whatever

• Xaverius
  • Laatst online: 18:04

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb ook de link op WDO aangepast naar de nieuwe wiki. Dus op die manier doorklikken werkt ook. :)
offtopic:
En dat na drie Brugse Zotjes op, het zou verboden moeten worden om dan nog voor de monitor te zitten. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• nl-chrs
Bedankt allemaal voor de vele positieve reacties! ik ga me er in verdiepen en aansluiten bij verschilldende projecten.

Heeft het nog nut om meerdere projecten tegelijk te draaien of kan men beter focuses op 1 of 2 projecten?

• Bubbles
  • Laatst online: 17:10

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Met meerdere computers is het makkelijker om meerdere projecten tegelijkertijd te doen. Een aanzienlijk deel van de projecten hebben namelijk per WU een deadline. Als processortijd op 1 pc moet worden verdeeld over meerdere projecten, kan dat nog wel eens een probleem vormen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• nl-chrs
Ben nu bezig met Einstein@home, werk perfect met Crossfire, beide GPU's op 50/60 procent en CPU 100 procent.

Als ik de CPU taken pauzeer gaan de GPU's wel richting de 90 procentn, het bottleneckt elkaar een beetje wat dat betreft.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11 23:05
Vaak is het veel gunstiger om alleen de GPU's te laten werken en geen CPU units te nemen.
De GPU's doen het werk veel sneller en als de GPU's worden beperkt door dat de CPU's bezig zijn met CPU units verlies je veel meer punten dan dat je alleen de GPU's laat werken.

Dus advies, zet in de voorkeursinstellingen op de website van Einstein de CPU gebruiken uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 24-10-2012 15:22 ]

• nl-chrs
Arjant2 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:21:
Vaak is het veel gunstiger om alleen de GPU's te laten werken en geen CPU units te nemen.
De GPU's doen het werk veel sneller en als de GPU's worden beperkt door dat de CPU's bezig zijn met CPU units verlies je veel meer punten dan dat je alleen de GPU's laat werken.

Dus advies, zet in de voorkeursinstellingen op de website van Einstein de CPU gebruiken uit.
Oke ik heb het nu anderes geconfigureerd, nu wordt van beide GPU's 70 procent benut.
In theorie zou er toch een middenweg moeten bestaan dat een aantal CPU's ook nog meedoen?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Yep, maar dan moet je aan het knutselen, meestal in de vorm van een app_info (een klein bestandje in de betreffende folder dat je BOINC vertelt hoe hij precies met z'n work units om moet gaan). Eventueel kun je ook instellen dat BOINC maximaal 50% van je CPUs mag gebruiken, onder Tools -> computing preferences, 'on multiprocessors use at most XX % of the processors'.

[ Voor 26% gewijzigd door FreezeXJ op 24-10-2012 15:59 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:07

Cow_tipping

On the run for D.B.!

50% op een 8-core is ook wel jammer. ;)
Ik zet bij de pc vaak op 80% CPU gebruik.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Pagina: 1