Toon posts:

[Windows 7] Kan niet inloggen na automatische installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben begonnen met het toepassen van WDS op het huidige netwerk, na het te hebben getest in een testfase. In WDS is een gecaptured image (met als OS W7 Professional) toegevoegd (install-map) die ik gemaakt heb in de testfase (is een .wim bestandje) en het boot.wim bestand heb ik vanaf de Windows 7 Professional CD toegevoegd aan WDS. Alles x64 trouwens.

Ook heb ik keurig de unattend.xml (zie http://pastebin.com/xtpCHcXe ) toegewezen in de server manager bij WDS. Na het installeren van het image hoef ik enkel nog een PC-naam in te geven, hierbij heb ik de oude PC-naam gewoon ingevuld. Als ik hierna wil inloggen op het domein met mijn administratoraccount krijg ik de melding "The trust relationship between this workstation and the primary domain failed.". Terwijl ik niks heb aangepast/gemoved in de server manager van computers (computers staan in verschillende mappen, elke map vertegenwoordigd een ruimte). Als ik dan probeer in te loggen met het local administratoraccount krijg ik de melding "This account has been disabled. Please see your system administrator". Dus ik kan helemaal niet inloggen na de installatie. Ik heb het al op twee computers geprobeerd die het ervoor gewoon deden, omdat ik dacht dat er wel eens iets kon zijn bij de eerste, maar hetzelfde probleem treedt op bij de tweede.

Ik heb ook al in de answerfile (unattend.xml) het zo aangepast dat ik juist de vraag krijg om een account aan te maken, als ik dan daarmee inlog en naar gebruikers ga staat er bij Administrators inderdaad "Account is deactivated", het vinkje heb ik wel weggehaald.. maar dit is geen doen om dat bij alle computers te gaan doen. Via het lokaal account heb ik hem wel uit het domein gehaald, en opnieuw erin gezet en daar kun je nu gewoon inloggen zonder foutmelding. Ik heb in de unattend overal de FQN (fully qualified name) gebruikt, dus als voorbeeld: bedrijf.nl, is dit wel goed?

Wie kan me helpen? Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je maakt een fundamentele fout door het systeem al in het domein te hebben als je er een image van maakt. Dit sloopt je hele AD relatie. Je maakt ten alle tijden een image van een stand alone systeem en via het unattended bestand hang je 'm bij het domein.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke..
Heb computer nu uit het domein gehaald en ga hem opnieuw capturen.
Wat moet ik bij het syspreppen dan doen? Generalize aanvinken?

En moet ik de computer trouwens verwijderen uit de AD voor ik ga capturen zodat alle gegevens gewist worden?

Graag antwoord! Dan kan ik hem dadelijk laten capturen en dan kan die doorlopen als ik thuis ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
Generalize gebruik je inderdaad om de image geschikt te maken voor meerdere pc's. Als je 100 dezelfde pc's moet gaan doen dan laat je het uit staan. Wil je de image gebruiken voor verschillende hardware dan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. werkt ook niet als ik image capture terwijl hij niet in domein hangt.
Dit is het gedeelte van domainjoin:

Misschien moet ik <UnsecureJoin>false</UnsecureJoin> eens op <UnsecureJoin>true</UnsecureJoin> zetten?

Kan dit eigenlijk wel? Domein joinen via answerfile? Misschien is het een optie om het domein te joinen via een logonscript?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 13:11 ]