Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat][pw] Verbetering breadcrumb navigatie

Pagina: 1
Acties:

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik heb wat verbeterpunten voor de breadcrumb navigatie binnen de pricewatch/productpagina's. Wat ik zelf vaak namelijk doe is een product opzoeken via de search en dan terugklikken naar de categorie om alternatieven te bekijken.

Wat ik een gebrek vindt aan de huidige breadcrumb navigatie is dat als je op de hoofdcategorie klikt (bijvoorbeeld op Mobiele telefoons op deze pagina) dat je dan op een soort overzichtspagina komt. Zou het, zeker gezien dat ik vanuit de pricewatch klik, veel prettiger en logischer vinden als je op tabblad producten uitkomt. Door linken naar overzichtspagina verlies je de context.

In bovenstaand voorbeeld van die Samsung Galaxy SIII verwacht ik dat als ik op Samsung klik ik in de pricewatch voor mobiele telefoons uitkom gefilterd op telefoons van Samsung; niet op een overzicht van alle Samsung producten.

Linken naar een merk is op zich best mooie functionaliteit maar als ik in de pricewatch bezig ben dan ben ik bezig met bepaald soort product zoeken. Niet alles van Samsung. Eerst dacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn om in ieder geval het filter op dezelfde categorie te zetten als je op Samsung klikt. Maar als je dat doet dan ben je alsnog de context waarin je bezig bent kwijt; namelijk het zoeken van een mobiele telefoon.

Wellicht is het logischer om aparte link naar Samsung pagina te maken. Een oplossing zou kunnen zijn om logo weer te geven op productenpagina en deze te linken naar de Samsung pagina. Dat zou een mooie consistente manier zijn binnen heel T.net om te linken naar merk-pagina's.

Ben overigens ontzettend blij met nieuwe taxonomy. Enorm grote verbetering die erg prettig werkt. Maakt ook in toekomst hoop nieuwe functionaliteit mogelijk.