andere processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lardoization
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo
ik heb nu een pentium dual core E2500 2,50 GHz en ik wil eigenlijk een beter (ik ben trouwens geen PC genius) maar ik heb mij laten vertellen dat een i3 beter is en niet al te duur en ik vroeg mij af hoeveel kost een gemiddelde i3?
zijn er quad i3`s?
is er een ander merk van ongeveer even duur met 4 cores die wel beter is dan wat ik nu heb?
hoeveel watt heeft zon processor nodig

-dank u wel graag geen negatieve berichten als ik iets doms zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zal proberen om niet al te negatief over te komen: Maar dit kan je allemaal zo vinden op google..

Je zult sowieso een nieuwe moederbord, en waarschijnlijk nieuw geheugen moeten kopen wil je overstappen naar een modern(er) platform als dat je nu hebt. Verkijk je dus niet op de kosten.

Edit: En de hamvraag blijft: Waaruit bestaat de rest van je huidige hardware (Merk + Typenummer, niet iets als "250W voeding") en wat verwacht je precies van je nieuwe CPU? (Wat wil je met je computer doen)

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2012 15:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lardoization
ik weet niet wat voor een moederbord ik heb helaas
ik heb als GPU een asus engt430 en ik heb een Spire Jewel SP-ATX-420W-C1-PFC voeding
mijn processor heb ik hierboven vermeld ik heb 290gig harde schijf en ik speel vaak MMO`s maar die hebben de neiging om nogal te laggen dus ik dacht misschien kan ik een betere processor kopen maar als dat meer dan rond de 200 gaat kosten dan gaat dat denk ik niet lukken (ik ken iemand die hem erin kan zetten)
mijn pc model is van packard bell en heet: ixtremeM3720
ik heb 4gig ram en een 64bit besturingssysteem(windows vista) dit is het enige dat ik weet dat erin zit ik hoop dat dit genoeg is

[ Voor 94% gewijzigd door lardoization op 24-10-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lardoization
ik heb trouwens wel ook op deze site gekeken naar i3 processoren maar ik kon nergens een quad core vinden en ook waren de antwoorden op de hoeveel watt vraag op de meeste sites nogal vaag dus ik weet niet of ik dan met deze voeding goed zit of alweer een nieuwe moet kopen dus ik weet dat ik gegoogled kan worden maar of ik zuig in googlen of ik heb duidelijker antwoord nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

lardoization schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:57:
ik weet niet wat voor een moederbord ik heb helaas
ik heb als GPU een asus engt430 en ik heb een Spire Jewel SP-ATX-420W-C1-PFC voeding
mijn processor heb ik hierboven vermeld ik heb 290gig harde schijf en ik speel vaak MMO`s maar die hebben de neiging om nogal te laggen dus ik dacht misschien kan ik een betere processor kopen maar als dat meer dan rond de 200 gaat kosten dan gaat dat denk ik niet lukken (ik ken iemand die hem erin kan zetten)
mijn pc model is van packard bell en heet: ixtremeM3720
ik heb 4gig ram en een 64bit besturingssysteem(windows vista) dit is het enige dat ik weet dat erin zit ik hoop dat dit genoeg is
De Nvidia GT430's zijn niet de meest krachtige videokaarten, als je op een redelijke resolutie speelt zal je hier niet genoeg aan hebben voor vloeiend beeld (45-60fps).
Hier valt vaak meer winst te halen dan op de processor voor games.
Je stelt dat de game lagt, dat kan ook simpelweg je internet verbinding zijn, ook daar gaat je CPU helemaal niets aan veranderen.

4GB is prima, en je HDD zal niet de snelste zijn, maar ook daar zou ik niet snel voor upgraden gegeven wat je nu ervaart.

Een zuinige (je voeding kan best wat hebben, maar in combinatie met je huidige systeem moet je geen zeer zware videokaart plaatsen) videokaart toevoegen zal waarschijnlijk het meeste toevoegen, wat niet wegneemt dat je geen bijzonder sterke CPU hebt.
Juist een MMO als WoW hangt ook nog behoorlijk op de CPU het moment dat het wat drukker wordt.

Een juiste videokaart / CPU upgrade kunnen we eigenlijk pas goed aan je adviseren het moment dat je verteld welke je speelt en op welke resolutie.

En ga even na of je spel "lagt" door stotterend beeld of dat het je internet verbinding is en je dus niet responsief kunt spelen / acties van anderen verkeerd in beeld / te laat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Ik denk dat je een E5200 hebt, en niet een E2500? Deze processor heeft een LGA775 voetje, welke gelijk is aan een aantal eerste-generatie quadcores (twee op elkaar geplakte dual cores). Zie bijvoorbeeld de Q6600. Deze zijn redelijk goedkoop 2ehands te verkrijgen. Kijk anders hier bij de Vraag & Aanbod sectie van Tweakers.

Zo'n quadcore is de enige optie die op jouw bestaande moederbord gaat passen (mits je moederbord deze processoren überhaupt ondersteunt!! LET OP). Voor de snellere en nieuwere generaties processoren zal je ook een ander moederbord en RAM moeten kopen. En nee, er zijn geen i3 quadcores. Die beginnen pas bij de duurdere i5's.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Pagina: 1