Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 06:33

TheSec

Waarom ?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem vandaar dit topic. Kort gezegd zegt de titel eigenlijk alles al. Ik heb een SBS 2008 SP2 omgeving met een DHCP en een DNS server. Hierbij maakt de DHCP wel netjes Forward records aan maar hij laat de reverse records achter wegen.

Bij de dhcp server heb ik bij IPv4 onder het DNS tab de volgende items geselecteerd.
* Enable DNS Dynamic updates according to the settings below:
-* Always dynamically update DNS A and PTR records
* Discard A and PTR records when lease is deleted
*Dynamiclly update DNS A and PTR records for DHCP clients that do not request updates etc.

Bij het tabblad Advacned van de dhcp heb ik onder de knop Credentials een apart account voor aangemaakt in AD. De server waar de DHCP op draait en de dns heb ik toegevoegd aan DnsUpdateProxy groep.

DNS server heeft Dynamic updates voor beide zone's(forward & reverse) op "Secure Only" staan.

Als ik op een computer /ipconfig /registerdns doe en hij heeft nog gene records in zo wel forward als reverse. Word er alleen een item in de forward dns aangemaakt maar niet in de reverse. Als het forward record bestaat leverd dit het zelfde resultaat. Nog steeds geen reserve record 8)7

Volgens mij mis ik iets iemand een oplossing :9 ?

Groetjes,
TheSec.

Niet schieten is altijd mis ;)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29
Zo even snel te lezen moet dat in orde zijn.
Deze pagina had je al gezien?
http://msmvps.com/blogs/a...dnsproxyupdate-group.aspx

In bovenstaande pagina staat ook iets in betreffende het deleten van oude records en eigenaar zijn van. Heb je alle records al eens weggegooid en het daarna geprobeerd?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Geeft het logboek toevallig DHCP fouten aan? Bijv eventid : 1056 ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor welke clients probeer je dit te doen? Proberen deze zichzelf niet te registreren in DNS, ipv dit te laten doen door de DHCP server?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Remco
Question Mark schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:12:
Voor welke clients probeer je dit te doen? Proberen deze zichzelf niet te registreren in DNS, ipv dit te laten doen door de DHCP server?
Als clients zichzelf proberen te registreren zal dit door de DHCP option 81 komen. Dit kunnen alleen > Windows 2000 clients zijn. Maar de TS heeft aangegeven in de DHCP server options de optie Always dynamically update DNS A and PTR records aangegeven.
Dus na mijns inziens zal dat niet moeten gebeuren.

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 06:33

TheSec

Waarom ?

Topicstarter
@marc181982 Helaas laat de logviewer geen meldingen van de DHCP zien. In de log bestanden zelf van de DHCP staat alleen het volgende.

"31,10/30/12,00:00:20,DNS Update Failed,192.168.140.124,iMac.ad.<domein>,,,0,6,,,"

Niet echt iets duidelijk uit op te maken ?

@Remco
Had inderdaad die link al gezien en gevolgd.

Tevens hebben we hier een mix van XP t/m windows 7 en Unix t/m Android + een aantal Mac systemen. Het probleem geld voor alle systemen.

@Remco got the UDP ;)

Niet schieten is altijd mis ;)

• Remco
@TheSec
Ja, juist in een mix zou dit de beste "werkende" oplossing moeten zijn.

Pagina: 1